جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مصلای تهران پس از 30 سال تکمیل شود

چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 543673
استاندار تهران گفت: از شورای پنجم درخواست می‌کنم نسبت به تکمیل مصلای تهران پس از 30 سال اقدام کنند.
مصلای تهران پس از 30 سال تکمیل شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سیدحسین هاشمی در مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: به منتخبین مردم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در ری و تجریش تبریک عرض می‌کنیم.
وی افزود: اقدامات شما در شهر تهران یک الگوی کشوری می‌شود و اگر کارهایی که صورت می‌گیرد ضعیف باشد، قطعاً اثرات کشوری می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه انسجام، وحدت و یکپارچگی در این دوره شورا دیده می‌شود، گفت:‌ از چهارمین دوره شورای اسلامی از صمیم قلب تشکر می‌کنم و فرمانداری و همین طور استانداری با چهارمین دوره شورا چالش جدی نداشتیم و امیدواریم چمران که ریاست شورای چهارم را بر عهده داشت در خدمت نظام جمهوری اسلامی موفق و مؤید باشد.
وی افزود: از آقای احمدی به عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور و معاون سیاسی وزیر کشور تشکر می‌کنیم چرا که هم انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات پنجمین دوره اسلامی شهر تهران را به خوبی برگزار کردند و حق‌الناس در این انتخابات حفظ شد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در شورای پنجم خدمات بهتری به شهروندان ارائه شود، گفت: کارگروه‌ها و کمیته‌های کاری مابین شورا، فرمانداری، استانداری و نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، چرا که مردم از نمایندگان خود انتظار دارند با وحدت و یکپارچگی و همین طور همدلی نسبت به حل مشکلاتشان اقدام شود.

استاندار با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌ها بحث شورایاری‌ها است، گفت:‌هیچ قانون مصوبی در خصوص شورایاری‌ها نداریم و در دوره گذشته وزیر کشور با عنایت خاصی به این موضوع توجه کردند و انتخابات شورایاری‌ها برگزار شد ولی بازرسی کل کشور بدون مصوبه قانونی رسماً انتخابات شورایاری‌ها را در دوره آینده تغییر نخواهد کرد و انتظار می‌رود از شورای پنجم نسبت به تصویب قانونی درباره شورایاری‌ها با همراهی مجلس شورای اسلامی اقدام کنند.

وی افزود: حریم شهر تهران مشکلاتی با شهرهای اطراف تهران دارد و در دوره چهارم نیز این موضوع را مطرح کردیم و انتظار داریم در دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران جزو اولویت‌ها باشد و اگر کسی حریم تهران را خراب کرد، با آن برخورد جدی شود. 

وی افزود: موضوع دیگر بحث آلودگی هوای تهران است که در دولت یازدهم اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفت و بنزین یورو 4 در تهران توزیع شد ولی باید نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران اقدام شود. 

استاندار تهران گفت: موضوع آسیب‌های اجتماعی باید در اولویت استان تهران قرار گیرد مقام معظم رهبری نیز چندین جلسه در مورد آسیب‌های اجتماعی تشکیل دادند و احتمالاً جلسه بعدی در این خصوص مهرماه برگزار می‌شود که شورا می‌تواند در این رابطه مصوبات محکم و قوی داشته باشد.وی افزود: کلیه دستگاه‌های اجرایی استان قطعاً‌ به شورای شهر کمک خواهند کرد تا نسبت به حل مشکلات مردم تسریع شود. 

وی افزود: از دیگر اقداماتی که باید در شهر تهران اتفاق بیفتد انتقال صنایع و کارگاه‌های آلاینده به بیرون از شهر است که در این راستا 8 هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی ملارد، قرچک و دیگر نقاط شناسایی شده است.
استاندار تهران در ادامه افزود: خواسته شخصی من از شورای اسلامی شهر تهران این است که بعد از 30 سال مصلی تهران را به اتمام برسانند این زیبنده جمهوری اسلامی نیست که هنوز مصلی تهران تکمیل نشده است.
وی گفت:‌شورا 1800 میلیارد تومان بودجه فرهنگی دارد و می‌تواند طی 2 سال این مصلی را به پایان برساند تا اقدامات فرهنگی در این مکان انجام شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *