چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

باج خواهی ریاض از مسلمانان با مراسم حج

سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 543468
پایگاه تحلیلی میدل ایست آی نوشت: عربستان از مراسم حج به عنوان ابزاری سیاسی برای باج خواهی از مسلمانان استفاده می کند.
باج خواهی ریاض از مسلمانان با مراسم حج
 به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پایگاه تحلیلی "میدل ایست آی" در گزارش خود آورده است: ریاض بازار سیاه جهانی سهمیه حج راه انداخته است که از عدل و عدالت به دور است.

این پایگاه با اشاره به "مجبور شدن بسیاری از مردم برای دریافت سهمیه حج به بازار سیاه روی بیاورند"، "افزود: مسئولان سعودی به یک سیستم سهمیه بندی شفاف تر درخصوص سهمیه حج به منظور برقراری عدالت بیشتر نیاز دارند.
پایگاه میدل ایست آی نوشت: منتقدان مسئولان سعودی را متهم می کنند که حج را سیاسی کرده و بازار سیاه جهانی ویژه فروش سهمیه حج راه انداخته است. آنها همچنین روند تخصیص سهمیه حج در برخی کشورها را بی برنامه و فساد آمیز و ناعالانه برای حجاج فقیر توصیف کرده اند.

برپایه این گزارش، برخی ناظران تاکید می کنند: سیستم سهمیه بندی ابزاری برای ریاض به منظور تاثیرگذاری (فشار) بر مسلمانان در سراسر جهان است.

این ناظران می گویند: سعودی‌ها بعد از دست گذاشتن روی این دو مکان مقدس در اوایل دهه هشتاد میلادی، از حج به عنوان ابزاری سیاسی" استفاده می کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *