چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
پورمحمدی:

توجه به حقوق مردم کمرنگ شده است

سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 543388
وزیر سابق دادگستری با انتقاد از کمرنگ شدن توجه به حقوق مردم در دادرسی ها گفت: با آنچه در قانون اساسی تصویب کردیم فاصله زیادی داریم.
توجه به حقوق مردم کمرنگ شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم معارفه وزیر جدید دادگستری گفت: در این چند سال سعی شد اقدامات جدیدی ارائه شود و وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات با تاثیرگذاری در حد و اندازه ای که ظرفیت قانونی داشت، وظایف خود را انجام داد.

وی افزود: سعی شد از همه ظرفیت های موجود استفاده شود تا وزارت دادگستری در دولت و قوه قضائیه و همچنین سازمان تعزیرات مفید فایده باشد و شهادت عموم هم این مسئله را گواهی می دهند.
وی در خصوص اقدامات ضد فساد در وزارت دادگستری گفت: در این بخش کارهای زیاد انجام شد و در مجموع یک سامان دهی جدیدی ارائه شد.

پورمحمدی به موضوع حقوق کودک اشاره کرد و گفت: در ایران ۲۳ میلیون جمعیت زیر ۱۸ سال داریم که مشکلات و آسیب های خاص خودشان را دارند و باتوجه به اینکه آینده را کودکان می سازند به موضوع حقوق کودک توجه کردیم و سندی در این رابطه تدوین شد.وزیر سابق دادگستری به رویکرد این وزارت در عرصه بین الملل اشاره و تصریح کرد: اقدامات بسیار زیادی هم در این عرصه انجام شد.

پورمحمدی با اشاره به اظهارات روحانی و همچنین بیانات رهبری در هفته قوه قضائیه گفت: رهبری مهم ترین مسئله را احیای حقوق مردم دانستند و در همه ارکان به ویژه قوه قضاییه این موضوع دیده شده است. رئیس جمهور هم متعهد به اجرای منشور حقوق شهروندی شدند.

وی افزود: آموزه های دینی بیش از هر چیزی به رعایت حقوق مردم تاکید کرده است و امروز تابلوی اصلی نظام اسلامی باید رعایت حقوق مردم باشد و حقوق بشر غرب باید از ما بیاموزد و از فضای شعاری و ابزاری خود خارج شود و به یک اصل اساسی انسانی در جامعه تبدیل شود.

پورمحمدی افزود: باید بیش از هر نهاد و نظامی موضوع حقوق بشر را رعایت کنیم و دیگران حق ندارند بخواهند ما را ارزیابی کنند. همه اینها در گروی عمل ما است اما ما با آنچه که تصویب و تدوین کردیم و در قانون اساسی فاصله داریم.
وی افزود : در دادرسی ها توجه به حقوق مردم کمرنگ شده است که باید به این موضوع توجه شود.
وی درباره نمره دادن به عملکرد خودش گفت: نمره خوبی به خودم نمی دهم.

پورمحمدی با یاداوری یکی از جملات آقای آوایی گفت: ایشان در ابتدای انتصاب آیت الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه، در جلسه ای به رییس قوه قضاییه گفتند که آبروی ما را حفظ کنید و سالم سازی و پاک سازی را اعمال کنید تا حیثیت و آبروی ما در جامعه باقی بماند. این موضوع، نکته بسیار اساسی است؛ در دستگاه قضا و تعزیرات، وحود یک قاضی و کارمند مشکل ساز هم، برایش مسله ساز است.

وی افزود:به آقای آوایی می گویم که آن روز حرف خوبی زدید و این حرف برای همه دستگاه ها لازم الاجراست. ما ناچاریم برای سلامت دستگاه اداری و قضایی نسبت به همکاران خودمان با وسواس برخورد کنیم. فساد نگرانی های فراوانی را در جامعه تولید می کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *