پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

آیاسعودیها آب زمزم را به ویروس آلوده کرده‌اند؟

سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 543372
چرایی ابتلای بسیاری از حجاج به انوع خاصی از بیماری‌های ویروسی سؤالی است که پاسخ قانع‌کننده‌ای به آن ارائه نشده همچنین تا به امروز اسنادی درباره آلوده کردن آب زمزم و تعمدی بودن بودن بیماری بسیاری از حجاج در ایام حج تمتع منتشر شده است.
آیاسعودیها آب زمزم را به ویروس آلوده کرده‌اند؟
به گزارش جهان نيوز،  طی سالیان اخیر برخی مستندات دال بر آلوده کردن تعمدی آب زمزم توسط سعودی‌ها منتشر شده است و اسنادی نشان می‌دهد که این آب بسیار مقدس در نزد مسلمانان، به ویروسهای خاصی در ایام حج تمتع یا عمره آلوده می‌شود و همین امر سرمنشا ابتلای بسیاری حجاج به بیماریهای خاصی در این ایام می‌شود.

اما در کنار انتشار رسمی این اسناد، مسئولان و مقامات حوزه حج و زیارت کشورمان نیز تا به امروز بارها در این باره موضع گرفته و با رد این اسناد، سلامت آب زمزم را تایید کرده‌اند؛ نمونه اخیر آن اظهارات حجت‌الاسلام قاضی عسکر؛ سرپرست حجاج ایرانی است که وجود نیترات و آرسنیک بیش از حد مجاز در آب زمزم را خلاف واقع دانسته و اظهار داشته بود: با آزمایشهایی که صورت گرفت مشخص شد که این حرف کاملاً نادرست است.

از سوی دیگر، پیرحسین کولیوند؛ معاون حج و عمره مرکز پزشکی هلال احمر نیز اخیراً درباره آلودگی آب زمزم اظهار داشته: ما در سه نوبت آب زمزم توزیعی در مدینه و مکه را به ایران بردیم و در آزمایشگاه تخصصی و مرجع سلامت آب که مربوط به سازمان آب است ارائه دادیم، آنها هم مرتب نمونه‌ها را آزمایش کردند؛ فلزات سنگین موجود در آب زمزم کمتر از حد مجاز است و از آب تهران سالم‌تر است.

اما نکته‌ای که در این میان پاسخی به آن داده نشده است، چرایی ابتلای بسیاری از حجاج به انوع خاصی از بیماری‌های ویروسی است که دقیقاً با سفر به عربستان و آغاز ایام حج تمتع، گریبان بسیاری از حجاج را گرفته و گاهی تا یک ماه و بیشتر دوران بهبودی آن به طول می‌انجامد که همین امر عملاً فرصت استفاده و بهره‌مندی از ایام حج و این فریضه واجب را از حجاج سلب می‌کند.  
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقا نادر كه هي ميگه بنده خدا
انقدر مطمئن و با سند و مدرك ميگه كه مدعيه اگه خلاف ميگم منو بندازيد اوين
ولي كو گوش شنوا
صادق
Saudi Arabia
با سلام من الان در مکه هستم بیشتر زایران دچار سرماخوردگی شده اند اما همه می دانند که در هوای گرم و شرجی مکه خیس عرق می شوند و وقتی وارد فضاهایی مثل اتوبوس، هتل ها و محل سعی می شوند سرما خوردگی طبیعی است. هیچ توطئه ای در کار نیست.
Iran, Islamic Republic of
اگه قبول کنن مسموم هست که ممکنه مردم کمتر برن و درآمد حج و زیارت کم بشه .سلامتی مردم ظاهرا همیشه در اولویت دوم هست مثل داستان خودروهای بی کیفیت ایرانی و نبود رقابت سالم برای کیفیت .