کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تمام جانشین‌های احتمالی پوتین

30 مرداد 1396 ساعت 10:56

کارشناسان فهرستی از جانشینان احتمالی ولادیمیر پوتین تهیه کرده‌اند که نخست وزیر روسیه و شهردار مسکو در راس این رده بندی قرار دارند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "دمیتری مدویدیف" نخست وزیر روسیه و "سرگئی سوبیانین" شهردار مسکو، در راس رده بندی جانشینان احتمالی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه قرار دارند. این رده بندی از سوی کارشناسان بنیاد «سیاست پترزبورگ» صورت گرفته است. این رده بندی شاخص‌هایی مانند میزان محبوبیت و ناکامی‌های سیاستمداران روسیه، انتظارات افکارعمومی روسیه از آنها، فعالیتهای اجتماعی و تبلیغاتی، عدم درگیری‌های سیاسی با مخالفان و همچنین تعداد ملاقاتهای دوجانبه آنها با شخص ولادیمیر پوتین، در نظر گرفته شده است.
 
به عقیده کارشناسان این موسسه، سیاستمدارانی که در 20 رتبه نخست این رده بندی قرار گرفته اند، رهبران سیاسی روسیه طی دوره زمانی 2018 الی 2024 را تشکیل خواهند داد. به گفته آنها، عنوان «جانشینی» هم درکی گسترده تر از مقام ریاست جمهوری دارد و صرفا به منزله قرار گرفتن در این سمت نیست.

در رده بندی صورت گرفته، دمیتری مدویدیف 21 امتیاز بدست آورده و در راس این فهرست قرار گرفته است. سوبیانین با 19 امتیاز، رتبه دوم را دارد. "آلکسی دومین" فرماندار استان تولسک (که پیش از این عضو تیم امنیتی پوتین بود) با 18 امتیاز، جایگاه سوم را بدست آورده. "سرگئی شایگو" وزیر دفاع، "والنتینا ماتوینکو" رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه، "آلکسی کودرین" وزیر سابق دارایی، "آنتون واینو" رئیس دفتر ریاست جمهوری و "سرگئی کریینکو" معاون وی، به ترتیب در رده های بعدی جای گرفته اند. جالب توجه اینکه "رمضان قدیروف" رئیس جمهوری چچن هم جایگاه سیزدهم را در این رده بندی در اختیار دارد.

به عقیده کارشناسان، تیم رهبری که طی 10 سال آینده در روسیه روی کار خواهند آمد، مسئولیت پاسخگویی به چالش‌های جدید سیاسی و اقتصادی پیش روی این کشور را برعهده خواهد داشت.
منبع: تسنیم


کد مطلب: 543061

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/543061/تمام-جانشین-های-احتمالی-پوتین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com