سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

اصلاح‌طلبان در اختلاف، مسئولیت کابینه با کیست؟

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۲
کد مطلب: 542957
از اردوگاه اصلاح‌طلبان نظرات مختلفی در مورد کابینه دوازدهم شنیده می‌شود.
اصلاح‌طلبان در اختلاف، مسئولیت کابینه با کیست؟
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه جوان در اخبار ویژه خود نوشت:
از اردوگاه اصلاح‌طلبان نظرات مختلفی در مورد کابینه دوازدهم شنیده می‌شود. محمد عطریانفر از کابینه دفاع می‌کند و حتی انتخاب رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور را که مخالفان اصلاح‌طلب بسیاری داشت، در هر دو دولت روحانی انتخاب مناسبی می‌داند که ایرادی به آن وارد نیست. او معتقد است که «رئیس‌جمهور در معرفی کابینه در حد بضاعت و توانمندی خود پاسخ مثبتی به جامعه داده است.» عطریانفر حتی از وزرای امنیتی کابینه هم دفاع می‌کند: «همه حساسیتی که روی ایشان (وزیر ارتباطات) است، به سابقه فعالیتش در وزارت اطلاعات برمی‌گردد، اما چه عیبی دارد که شخصی از دستگاه اطلاعاتی به حوزه دیگری بیاید؟ مگر در مورد علی ربیعی و سید رضا صالحی امیری این اتفاق نیفتاد؟ هر دو سابقه کار در وزارت اطلاعات را دارند. » با این همه عطریانفر از نارضایتی جهانگیری از تیم اقتصادی معرفی شده، می‌گوید: «به نظر می‌رسد آقای جهانگیری رضایتی را که باید از این ترکیب ندارد، ولی به هرحال پذیرفته که با این اشخاص کار کند. »

و البته جهانگیری تنها ناراضی از کابینه نیست؛ علی صوفی، عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در روزنامه آرمان امروز موضعی خلاف عطریانفر کارگزارانی دارد و می‌نویسد: «اصلاح‌طلبان درمجموع از کابینه پیشنهادی رضایت ندارند و روحانی در انتخاب کابینه به بسیاری از وعده‌های خود به‌ویژه وزیر زن جامه عمل نپوشاند... در مجموع به نظر نمی‌رسد که خواست روحانی در این کابینه متجلی شده باشد و این کابینه برای روحانی مطلوب باشد...‌» صوفی از وزارت اطلاعاتی بودن گزینه وزارت ارتباطات هم ناراضی است: «با توجه به اینکه او سابقاً در وزارت اطلاعات کار می‌کرده، پیشینه شفافی ندارد. از سوی دیگر حرف‌هایی که از عملکرد او در آن دوره از زمان گفته می‌شود، نگران‌کننده است. » صوفی البته در مورد برخی دیگر از اعضای کابینه که از وزارت اطلاعات آمده‌اند، حرفی نمی‌زند. صوفی در عین حال معتقد است که «کارنامه دولت به پای اصلاح‌طلبان نیز نوشته خواهد شد و نمی‌توانیم از آنچه اتفاق خواهد افتاد کنار بکشیم.»

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *