جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
فرهنگ توهین به نیروی جوان ایرانی را عوض می‌کنم

منصوریان به منتقدان:اسم‌تان را یادداشت می‌کنم

يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب: 542915
سرمربی استقلال در صحبت های جدید امروزش بعد از جلسه هیئت مدیره به هواداران اطمینان داد که تیمش به کورس قهرمانی بازمی گردد.
منصوریان به منتقدان:اسم‌تان را یادداشت می‌کنم
به گزارش جهان نيوز، علیرضا منصوریان بعد از جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال ، مفصل به خبرنگاران و سئوالاتشان پاسخ داد و بحث های جالبی را مطرح کرد . 

این مصاحبه را بخوانید: 
در مورد مشکلات صحبت کردیم
در جلسه امروز پیرامون مشکلاتی که وجود داشت صحبت کردیم. اعم از مشکلات مالی و لجستیکی و حتی در حوزه داخل تیم که چه اتفاقاتی می‌افتد و حواشی اطراف روی چند محور مباحث خوبی داشتیم. خیلی ایده ها و نظرات ما نزدیک بود. اولین سعی و تلاش کل مجموعه بر این بود با توجه به اینکه بچه‌ها منابع مالی امسال فراهم نبوده، دست به دست هم بدهیم تا در کنار اعضای هیات مدیره که امروز هم وارد یک قراردادی شدند، کمک مالی شود. از اعضای هیات‌مدیره تشکرمی‌کنم که چراکه آنها اعلام آمادگی کردند، هر کمکی لازم باشد و در مواردی که شاید بخواهد از داخل به ما آسیب بزند به کمک ما بیایند. در مجموع جلسه خوبی بود و برخلاف سال گذشته من احساس کردم که اعضا کاملا می خواهند که مشکلات را حل کنند و از بازیکنان و کادرفنی شان حمایت کنند تا شرایطمان رو به بهبود و صعود باشد و به آن شرایط آرمانی که می خواهیم برسیم.
صحبتی از تقویت کادرفنی  نبود 
هیچ صحبتی در مورد تقویت کادرفنی نبود چراکه دو تا از سرمربی های خود من در کادرفنی حضور دارند و دستیار آقای کی‌روش هم هم اکنون به ما اضافه شده است. گروهی که به همراه من در تیم امید بودند اینجا هستند. ما گزارش کامل عملکرد روزانه کادرفنی و سعی و تلاش های آنها را در اختیار باشگاه قرار می دهیم. از اعضای هیات مدیره تشکر می کنم که دغدغه و نگرانی شان با من یکی بود، روی چند محور از جمله دغدغه مالی بحث داشتیم که اعضای هیات مدیره اعلام آمادگی کامل کردند. ما برای اینکه به موفقیت برسیم یک تیم باشیم باید هدف بلندمدت بازیکنان و کادرفنی با اعضای هیات مدیره و مدیرعامل یکی باشد. اگر این اتفاق بیفتد با آرامش خیال بهتری کارمان را انجام می دهیم. 
به نقطه اوج خواهیم رسید
ما در دو فصل گذشته دو اتفاق در تیم داشتیم. فصل گذشته بخش اعظمی از کادرفنی و بازیکنان عوض شدند. در این فصل نیز برای تقویت تیم مان 6 بازیکن جذب کردیم. چند ستاره هستند و و چند جوان با قراردادهای بلندمدت آوردیم. در این فصل روندی که من پیش‌بینی کردم در 2 بازی اول نیفتاد. بازی اول با آبادان که آن اتفاق ها افتاد و من فکر می‌کنم کمترین شایستگی ما از دو بازی 4 امتیاز یا حداقل 3 امتیاز بود. با توجه به شرایط تیم و عملکرد بچه ها در تمرینات می دانم به نقطه اوج خواهیم رسید. امیدوارم رقبای ما در این چند هفته امتیاز از دست بدهند چراکه من آنها را زیرنظر دارم و می دانم که قطعا امتیاز از دست خواهند داد. امیدوارم بتوانیم امتیازهایی که اول فصل از دست داده ایم را جبران کنیم. با توجه به اینکه تغییراتی که در زمینه جریان بازی داشتیم و یک سری تغییرات در روند بازی داشتیم امیدوارم شرایط به گونه ای رقم خواهد خورد که به آن چیزی که می خواهیم می رسیم.
هرسال با همین سیستم در کورس قهرمانی هستم 
من صدبار جواب این سوال را داده ام. ما در یک لیگ فرسایشی بازی می کنیم که جام حذفی نیز به آن اضافه خواهد شد. برای استقلال و دیگر تیم‌هایی که در جام باشگاه‌ها هستند این تورنمنت هم اضافه می‌شود. در دی ماه زمانی نداریم که به جوانمان شانس بدهیم و بگوییم بیاید به ما اضافه شود. تا دی ماه باید برای جوان هایمان کاشته باشیم تا در این تاریخ بتوانیم هر چه کاشتیم را برداشت کنیم. پارسال هم این اتفاق افتاد؛ نمی توانم با 11شروع کنیم و با 11 تا تمام کنم یا 14 بازیکن لیگ را شروع و تمام کنم. باید تیمی را آماده کنم که در چالش بزرگ دی ماه به خوبی رد شویم. ضمن اینکه من نمی‌توانم صرفا تمام سرمایه را روی 12 بازیکن بگذاریم. نگاه من به بلند مدت است، هر بازیکنی که در تمرین خوب باشد ما اسکلت تیم را حفظ می‌کنیم. دروازه‌بان، یکی از دفاع وسط، هافبک نفوذی، مهاجم فشار زیادی روی آنهاست. فصل قبل مهدی رحمتی، پادووانی، امید ابراهیمی، رابسون و کاوه رضایی بیشترین فشار را تحمل کردند و مابقی خیلی تغییرات داستیم اما همه مثبت بود. وسط فصل حق دوست به ما اضافه شد، امید نورافکن، برزای اضافه شد؛ ما ساختار کلی تیم مان را حفظ می کنیم فقط بازیکنان داخل ساختار می‌شوند و بیرون می‌آیند. شاید بعضی مربی ها اعتقاد داشته باشند با 11 بازیکن بازی کنند و در دی ماه آنقدر به آنها فشار بیاید تا از شرایط بازی خارج شوند. ما مسیر رو به جلو و پلکانی را نگاه می‌کنیم تا به شرایط آرمانی مان برسیم. من چند سال با این سیستم جلو رفتم و هر سال هم در کورس قهرمانی بودم. 
پدیده آخرین فرصت من نیست
 
در جلسه ای که من امروز بودم هرگز بحثی مطرح نشد که پدیده آخرین فرصت من باشد. اعضای هیات مدیره همه متفق القول بنای‌شان حمایت از کادرفنی است که در اختیار دارند. از اعتماد و اطمینانی که آنها به من کرده اند تشکر می کنم و من هم به آنها گفتم که یک جواب خوب به اعتماد آنها می دهم چون به بازیکنانم اعتماد و اطمینان دارم.
حواشی صدبرابر شده 
حواشی اطراف استقلال همیشه هست اما حواشی از زمانی که من آمده ام اگر 10 برابر بوده شده صدبرابر. بعضا نگاه ما پیشکسوتانی داریم که 35 سال نبودند اما در برهه سرمربیگری من همه آنها حضور دارند و همه کارشناس شدند و همه اظهارنظر می‌کنند. فکر می‌کنم همین سال گذشته پایان فصل 500، 600 مصاحبه علیه من انجام شد و اگر اشتباه نکنم حدود 150 مصاحبه در مورد من شده است.
نام دشمنانم را یادداشت می کنم
 ما هدفی برای خودمان مشخص کردیم وقت هم نداریم بخواهیم به ایده ها و خیلی نظرات دوستان که بعضا شاید از روی علاقه به ما آسیب روحی برساند. ما مسیرمان را مستقیم می‌رویم و مستحکم هم می رویم. اعتقاد به کارمان داریم و هر سال به انتهای سال که می‌رسیم به هدف مان می رسیم، چه زمانی که در تیم امید بودم و چه زمانی که در استقلال بودم همیشه همین راه را رفته ام. یکی از معدود جلسات هیات مدیره بود که خیلی خوب بود یعنی من احساس اطمینان وامنیت را داشتم. من در این مدت خیلی در رسانه و فضای مجازی نیستم اما هستند دوستانی که به من می گویند چه کسی مصاحبه مثبت و چه کسی منفی کرده است و مطمئن باشید هر دو طرف نام‌شان یادداشت می شود تا ما حداقل دوست و دشمن خود را بشناسیم.
 
نگفتم موفقیت استقلال در 1402
من مصاحبه آقای مرفاوی را نخوانده‌ام و نمی دانم چه ادبیاتی را باید  عوض کنم. اما من چه زمانی گفته‌ام استقلال تا 1402 نتیجه می‌گیرد؟ من گفتم تا 1402 بازیکن و سرمایه داریم. اگر با شما خبرنگاران صحبت نکنم گله می کنید که بی‌احترامی کرده‌ام اگر هم صحبت کنم که از تمام صحبت‌هایم نقد جدید می‌کنند.
پیشرفت من اذیت‌تان کرده؟
 من الان در جلسه هیات مدیره یک حرف فان به دوستان گفتم. من یک نگاهی کردم به مربیانی که در استقلال حضور داشته‌اند. شاید شرایط سنی و کم سن و سال بودن من اینقدر همه را حساس کرده است. پیشرفت خیلی‌ها را نمی‌توانیم قبول کنیم. اذیت شدن ندارد که؟ علیرضا منصوریان در این سن کم به نقطه‌ای رسیده و بعد از این هم بیشتر خواهد رسید. من قبول می کنم که یک مربی خوب پیشرفت کرده. من همیشه بعضی از دوستان را در لیگ مثال می زنم. اما شما نگاه کنید در همین هفته تعداد مصاحبه‌هایی که از منتقدان من که اصلا بعضی ها نمی‌دانند کجا هستند و آنها رفته‌اند و پیدا‌ی شان کرده‌اند و البته اگر شماره کسی را ندارند بگویند من بدهم و یا بگویم کجاست؟
 
عکس من را با رییس جمهوری می گذارند
نگاه کنید وبسایتی که عکس مرا با رییس جمهور می‌گذارد و می‌گوید رییس جمهور باخت. من همانجا فهمیدم که بحث بحث کمک نیست و غرض ورزی است. فضایی که علیه من درست کرده‌اند و هر روز می‌گردند و یک پیشکسوت پیدا می‌کنند که علیه من مصاحبه کند را نمی‌دانم در موردش چه باید بگویم. پیشکسوتی علیه من مصاحبه کرده که من 35 سال اخیر خدا شاهده فقط در زمین حیدرنیا و شهید کشوری دیدم که تمرین سلامتی می کردند. من اصلا ناراحت نیستم و به سمت کارم می‌روم اعتقاد دارم و محکم هم می‌روم.
 
فرهنگ توهین به مربی جوان را عوض می کنم 
ما روزی 7 تا 8 ساعت وقت می‌گذاریم و کاری علمی انجام می‌دهیم. می‌توانید از آقای بهتاش فریبا بپرسید که روز گذشته ما 9 صبح وارد جلسه شدیم و 6 بعدازظهر بیرون آمدیم. وقتی این کار ما اهانت می‌شود به تمسخر گرفته می‌شود ما عزم خودمان را صدچندان می کنیم تا به نقطه ایده آل برسیم. من آخر این فرهنگ توهین به مربی جوان را عوض می‎کنم. 
این جاده را من استارت زده ام 
به دوستان جوانم که علیه من مصاحبه می‌کنند یک پیشنهاد می دهم؛ اگر علی منصوریان در استقلال بسوزد شما 20 سال جلوتر را سوزاندید برای خودتان. آنها باید خوشحال شوند که من نتیجه بگیرم تا جاده‌ای که من صاف کرده‌ام را آسفالت کنند . آنها  بدون آنکه بدانند ما روزانه چه کارهایی انجام می‌دهیم علیه ما مصاحبه می‌کنند. رسانه‌های علیه علیرضا منصوریان هم الحمدالله زیاد است اما من هدف و مسیرم را مستقیم می‌روم.

منبع:ورزش3
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *