جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ناامیدی سناتورهای جمهوری‌خواه از ترامپ

يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب: 542834
با تداوم سخنان و رفتارهای مناقشه‌برانگیز رئیس جمهوری آمریکا، سناتورهای جمهوری خواه روز‌به‌روز از رفتارهای وی خسته‌تر و ناامیدتر می‌شوند.
ناامیدی سناتورهای جمهوری‌خواه از ترامپ
به گزارش جهان نيوز، به نقل از نشریه هیل، روابط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با جمهوری‌خواهان سنا روز‌به‌روز در حال بدتر شدن است.
به نوشته این نشریه، جمهوری‌خواهان سنا از فقدان نظم و ترتیب در ترامپ و شیوه هرج‌و‌مرج‌گونه دولتداری وی خسته شده‌اند.
شدیدترین انتقاد از ترامپ را باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بر زبان آورده است، اینکه ترامپ «همچنان نتوانسته است ثبات یا لیاقت خود را نشان دهد، امری که برای نشان دادن موفق بودنش به آن نیاز دارد».
استراتژیست‌های حزب جمهوری‌خواه می‌گویند که احتمالا ناخشنودی کورکر از ترامپ طی یک هفته و نیم اخیر بهبود یافته است، زمانی که ترامپ کره شمالی را نسبت به مواجهه با «آتش و خشمی که دنیا به خود ندیده است» تهدید کرد.
سناتور جمیز لانکفورد، دیگر عضو جمهوری‌خواه سنای آمریکا روز جمعه از ترامپ به خاطر اینکه به وضوح سپیدبرترپندارها را محکوم نکرد، انتقاد کرد.
از طرف دیگر، تعدادی دیگر از سناتورهای آمریکایی، در پی انتقاد ترامپ از جف فلیک، سناتور جمهوری‌خواه منتخب از ایالت آریزونا، از وی حمایت کردند. از جمله این افراد، میچ مک‌کنل، رهبر اکثریت سنای آمریکا است.
میچ مک‌کانل در یک پیام توئیتری در حمایت از فلیک نوشت: «جف فلیک، یک سناتور عالی و یک حامی خستگی‌ناپذیر برای آریزونا و کشور ما است. وی حمایت کامل مرا دارد».
سناتور جان مک‌کین، نیز در مقابل انتقاد و حمله ترامپ، از جف فلیک حمایت کرد. مک‌کین حدود سه هفته پیش بود که با رأی منفی خود، مانع از تصویب لایحه مدنظر ترامپ برای اصلاح قانون خدمات بهداشتی و درمانی شد. مک‌کین در پیامی توئیتری در حمایت از فلیک نوشت: «جف فلیک یک قانون‌گذار پایبند به اصول بوده و همواره آنچه را که برای مردم درست بوده، انجام داده است».
سناتور لیندسی گراهان نیز اوایل هفته پیش نیز در مقابل ترامپ واکنش نشان داد. وی گفت که واکنش ترامپ به خشونت‌ها در شارلوتس‌ویل تنها موجب تشویق گروه‌های سفیدبرتر پندار شد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *