پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۶
۵

وقتی کلوزاپ لب فلان بازیگر مساله سینما می شود! / برای میلیون‌ها جوان مجرّد چه برنامه ای داریم؟

يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 542728
صدا و سیما که هنرمندانه برای مناظره انتخابات ریاست جمهوری آنهمه وقت می‌گذارد و برنامه‌ریزی می‌کند چرا درباره حجاب و عفاف و حتی مفاسدی نظیر ربا و رشوه و غیره برنامه‌هایی هدفمند و مداوم و اثرگذار که با پاسخگویی به شبهات جوانان همراه باشد ندارد؟
وقتی کلوزاپ لب فلان بازیگر مساله سینما می شود! / برای میلیون‌ها جوان مجرّد چه برنامه ای داریم؟
گروه فرهنگی جهان نيوز، دکتر محمد لطفی زاده:
 
1 - کارگردانی در تلویزیون از فیلم‌هایش دفاع می‌کند و منتقدی در برنامه شهرفرنگ شبکه خبر به او می‌گوید با کلوزاپ لب فلان بازیگر، سینما را خراب کرده‌ای!

2 - شبکه پنج، سریال لژیونر را نگاه می‎‌کنی، خانم بازیگر آنچنان آرایش دارد که انگار در سالن عروسی است.

3 - به سینما می‌روی که فیلم ببینی با لباس‌ و آرایش و دیالوگ‌هایی مواجه می‌شوی که از سینمارفتن پشیمان می‌گردی.

4 - به دیدن یک تئاتر می‌روی، رقص و آرایش غلیظ و لباس نامناسب بازیگران و لمس نامحرم آزارت می‌دهد.

5 - جشن حافظ و انجمن منتقدان سینما را می‌بینی با انبوهی از بازیگران آرایش‌کرده و با لباس‌های محرّک مواجه می‌شوی و از خود می‌پرسی خبرگزاری‌های رسمی کشور که بخشی با پول نهادهای مذهبی اداره می‌شوند چرا عکس تمام قد آنها را منتشر می‌کنند؟!

6 - در خیابان‌های تهران راه می‌روی، دخترانی آرایش کرده می‌بینی که چیزی به نام مانتو بر تن ندارند که هیچ، بسان زنی مقابل شوهر با بدنشان خودنمایی می‌کنند!

در پی این 6 نکته پنج سؤال بی‌پاسخ مانده است:

اول : صدا و سیما که هنرمندانه برای مناظره انتخابات ریاست جمهوری آنهمه وقت می‌گذارد و برنامه‌ریزی می‌کند چرا درباره حجاب و عفاف و حتی مفاسدی نظیر ربا و رشوه و غیره برنامه‌هایی هدفمند و مداوم و اثرگذار که با پاسخگویی به شبهات جوانان همراه باشد ندارد؟

دوم : چرا عرضه لباس‌های تنگ و چسبان و محرّک و مانتوهای جلوباز به راحتی انجام می‌شود و تقاضای عده‌ای را دائم پاسخ می‌دهد؟

سوم : یک نفر مسلمان با غیرت دینی بالاتر از بقیه در جشن‌های بازیگران و نظایر آن نیست که بلند شود و از این وضعیت غیراسلامی انتقاد کند؟

چهارم : آیا مسئولینی که در هر بخش برای بهبود این مسأله وظیفه دارند نمی‌دانند اگر ذره‌ای سستی نمایند باید روز قیامت به سختی پاسخگو باشند؟

پنجم : میلیون‌ها جوان مجرّد با اینهمه تحریک در جامعه چه سرنوشتی دارند؟ در چنین شرایطی اولویت برنامه کشور باید چه باشد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زخم دل ما هم همین است ولی کو مرهم؟!
سلام
Iran, Islamic Republic of
جواب نويسنده اين متن در تبليغات زير همين متن نهفته شده
فاعتبروا يا اولي الابصار...
Iran, Islamic Republic of
اولویت مملکت فعلا داره از ته لیست ضروریات دنبال میشه...
Iran, Islamic Republic of
باور کنید مسلمان ومومن بودن به نماز خواندن و روزه گرفتن نیست، ما در همه مواردی که در بالا نام بردین دچار دوگانگی های فرهنگی هستیم حتی در کشورهای اروپایی هم این همه خودنمایی و آرایش های غلیظی که بعضی از دخترهانم ها و خانمها می کنند نیست مردم ساده لباس میپوشند چون احتیاجی به خودنمایی ندارند توی همین هنرپیشه ها یکی که دوسه سالی هست به دوران رسیده وقتی در مصاحبه ای نشان داد که حتی مطالعه در کار تخصصی خودش ندارد و مرتب هم نشسته به هنرمندهای دیگر ایراد میگیرد چند روز پیش هم از خانم لیلا حاتمی ایراد گرفته بود که آرایش کم دارد و میخواهد بگوید... این جوجه فکلی های تازه به دوران رسیده با عمل های جراحی و هرجا رفتن و عکس انداختن میخواهند الگوی جوانان جامعه ما بشوند؟ آزادی با بی بندوباری و پز دادن و عقده خالی کردن ها خیلی فرق دارد کاش همه اینرا می فهمیدیم!
دوست عزیز نماز خواندن و روزه گرفتن ستون دین و نماد مسلمانی است .خودتان می گویید در کشورهای غربی فلان است و فلان پس قطعا بین آرایش کردن زنان و خود نمایی ایشان با اعتقادات دینی آنان رابطه مستقیم دارد که هریک از این دو قوی بشه دیگری را ضعیف می کنه و انجام دهنده آنرا از نظر داشتن یا نداشتن صداقت فردی و اجتماعی مورد تردید حرفهاو ادعایش را قرار می دهد.مجید مجد( دانشجوی دکترای برکلی کالیفرنیا)
Iran, Islamic Republic of
اینها که گفتین هیچ همین عمل های جراحی که همه بازیگرهای زن عین یه سری که از کارخانه در آمدند شده اند همین لبهای مزخرف تزریق شده این ها به هر وسیله ای میخواهند خودنمایی کنند اینها نه تنها زیبا نیستند حال بهم زن هم هستند یک مشت خودنما که نمیدانند یه اینها چه میگویند!شاید هم میدانند و فکر میکنند خیلی جذابند اینها شدند الگوی جامعه!