جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
مسئول گروه‌‌ جهادی شهید کاظمی دانشگاه امام‌ صادق(ع):

بودجه‌‌گروه‌های جهادی "مردمی" است

يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 542703
مسئول گروه‌‌ جهادی شهید کاظمی دانشگاه امام‌ صادق(ع) با اشاره به حضور یک ونیم ماهه این گروه در مناطق محروم بجنورد گفت: بسته‌ای از خدمات متنوع عمرانی، پزشکی و فرهنگی توسط این گروه ارائه می‌شود.
بودجه‌‌گروه‌های جهادی "مردمی" است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سید جواد سعادت اظهار داشت: 200 نفر از دانشجویان دانشگاه امام‌صادق(ع) در قالب گروه‌‌ جهادی شهید کاظمی از دهم مردادماه فعالیت خود را در مناطق محروم خراسان شمالی آغاز کرده‌اند و تا پایان شهریورماه در این مناطق حضور دارند.

وی افزود: این گروه جهادی تاکنون یک باب منزل مسکونی در روستای قصر قجر، 2 باب واحد مسکونی در روستای فخرالدین و بازسازی لوله‌های آب شرب روستای چشمه را انجام داده است.

مسئول گروه‌‌ جهادی شهید کاظمی دانشگاه امام‌ صادق(ع) با اشاره به حضور گروه‌های 35 نفره در بازه‌های زمانی مختلف در روستاهای محروم بجنورد تصریح کرد: با توجه به سردسیر‌ بودن منطقه، ساخت اماکن مسکونی و سکوها جهت نصب چادر‌های زلزله‌زدگان، در اولویت برنامه‌ها است؛ در مرحله بعد، بازسازی سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های روستا در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی به خدمات پزشکی ارائه شده توسط گروه جهادی شهید کاظمی نیز اشاره کرد و افزود: این مناطق از لحاظ بهداشتی و درمانی دارای ضعف‌های بسیار زیادی هستند. هم اکنون بیش از هزار نفر از مجموعه روستاهای قصرقجر، دوراقانلو، فخرالدین و چشمه جهت انجام معاینات پزشکی به این گروه مراجعه کرده‌اند. سایر موارد درمانی از قبیل ویزیت پزشک عمومی، چشم پزشکی و شنوایی سنجی نیز برای مردم محروم این روستاها به صورت رایگان انجام می‌شود.
سعادت تصریح کرد: کل گروه جهادی شهید کاظمی در روستای دوراقانلو مستقر شده و روزانه 3 تیم پزشکی نیز به روستاهای اطراف اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به خدمات فرهنگی گروه‌های جهادی مستقر در مناطق محروم بجنورد خاطرنشان کرد: خواهرانی از حوزه‌های علمیه آیت‌الله صدیقی تهران و حوزه علمیه اصفهان، برنامه‌های فرهنگی از قبیل برگزاری مسابقات، برگزاری یادواره شهدا، تجهیز و نظافت مساجد در روستاها را برعهده دارند.

مسئول گروه‌‌ جهادی شهید کاظمی دانشگاه امام‌ صادق(ع) اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از محورهای مهم فعالیت‌های این گروه دانست و تصریح کرد: با هماهنگی مسئولان مرتبط کارگاه‌های کشاورزی نوین، خیاطی و اقتصاد خانواده جهت خوداشتغالی و بازیابی توان تولید محصولات روستایی توسط دانشجویان نخبه اقتصادی دانشگاه امام‌صادق(ع) در این مناطق در حال برگزاری است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این گروه در سیستان و بلوچستان و تجربیات به‌دست‌آمده از آن افزود: در حال ساخت یک دهکده اقتصاد مقاومتی هستیم تا با ایجاد آن ارتباط ما با مردم این مناطق به صورت دائم و پایدار ادامه داشته باشد.
سعادت بیان داشت: 5 گروه جهادی فعال در تهران شکل گرفته و در بدنه آن از همه اقشار جامعه حضور دارند و فعالیت‌های جهادی را با تمام توان در مناطق انجام می‌دهند. هم اکنون علاوه بر حضور گروه‌های پزشکی ما در این مناطق، سایر گروه‌های مرتبط نیز در راز و جرگلان مستقر شده‌اند.

مسئول گروه‌‌ جهادی شهید کاظمی دانشگاه امام‌ صادق(ع) به ساز و کار فعالیت‌های سازندگی و ارائه آن توسط این گروه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: گروه شناسایی اقتصادی و محیطی ماه قبل از سایر گروه‌ها وارد منطقه موردنظر شده و با هماهنگی مسئولان مرتبط ضمن شناسایی نیازهای منطقه برنامه جامعی جهت  خدمات، ارائه می‌دهند.
سعادت با اشاره به بودجه‌های اقتصادی جهت تامین برنامه‌ها و امکانات گروه‌های جهادی نیز گفت: عمده این بودجه‌ها از طریق کمک‌های مردمی و خیرین، تامین اعتبار می‌شود. سایر نیازها نیز از طریق بودجه‌های دستگاه‌هایی مانند بنیاد برکت و سپاه‌ تامین می‌شود.

مسئول گروه‌‌ جهادی شهید کاظمی دانشگاه امام‌ صادق(ع) تصریح کرد: در این گروه جهادی، جوانانی از شهرهای مختلف ایران، در رده‌های سنی 15 تا 30 سال حضور دارند و فقط مختص به دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) نیست.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *