جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها؛

اقدامات لازم برای بازگشت حجاج انجام شده است

شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب: 542598
قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در حال حاضر اقدامات لازم جهت بازگشت حجاج به کشور در حال انجام است.
اقدامات لازم برای بازگشت حجاج انجام شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، مرتضی اسفندیاری درباره فرودگاه هایی که عملیات حج در آن انجام می شود به رادیو گفت وگو اظهار کرد: امسال عملیات حج از ۲۰ فرودگاه انجام می شود. فرودگاه بیرجند به لیست این فرودگاه ها اضافه شده است. تا کنون حجاج با ۶۶ پرواز داخلی و ۱۸ پرواز سعودی عازم سرزمین وحی شده اند. قرار بر این بود که نیمی از حجاج با خطوط پروازی سعودی جا به جا شوند که این اتفاق نیفتاد و بار سنگینی بر دوش شرکت فرودگاه ها و هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) گذاشته شد.

وی افزود: سال گذشته عملیات حج با وقفه روبه رو شد. از آخر اردیبهشت سال جاری که اعزام حجاج به سرزمین وحی قطعی شد برنامه ها و هماهنگی ها به سرعت شکل گرفت و دستورالعمل ها به فرودگاه ها ابلاغ شد. ویژگی حج آن است که فرصت زمانی انتقال حجاج کم است و باید بدون وقفه انجام شود. در این مدت مسائل مختلفی از جمله انتخاب زمان پروازها با همکاری ایرلاین ها و فرودگاه ها انجام شده است.

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه ادامه داد: تا کنون هیچ چالش فنی و ایمنی نداشته ایم. فرودگاه ها با چندین استاندارد داخلی و بین المللی فعالیت می کنند. نظارت و ایمنی کامل در بخش های مختلف وجود دارد. مدتی پیش موفق شدیم هواپیمای فلایت چک تهیه کنیم. ضمن این که مدرن ترین سیستم نجات فرودگاه ها نیز خریداری شده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: شرایط برای حضور همراهان در فرودگاه ها به جز فرودگاه امام خمینی (ره) مهیاست. تعداد بدرقه کنندگان به نسبت سال های گذشته به دلیل حضور حجاج در میعادگاه ها کاهش یافته است. اما تعداد استقبال کنندگان هنوز زیاد است. از همین امروز اقدامات مربوط به بازگشت حجاج با همکاری دستگاه های مختلف در حال انجام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *