پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۴
۱۷
"نماز اجباری" را کامل ادا کنید

به بهانه اخراج و جریمه کارگران برای نماز جماعت نخواندن! + اصلاحیه

رونوشت برای مدافعان قشری بازار در دولت
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب: 542517
اینکه ادبیات کارگر با مدیر کارخانه به چه نحوی باشد و چه کلماتی باید و نباید بکار ببرد، اینکه از سرویس بهداشتی چه وقت استفاده نکند، اینکه کار همسر کارگرها را نشانه بی غیرتی مرد بداند و در نهایت انواع و اقسام تهدیدهای ناروا به اخراج و جریمه های سنگین و غیره، همه و همه باعث خجالت و شرمساری است.
به بهانه اخراج و جریمه کارگران برای نماز جماعت نخواندن! + اصلاحیه
گروه جامعه جهان نيوز: قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفته است: با توجه به خبر منتشر شده مبنی بر جریمه نقدی و یا اخراج از یكی از كارخانه‌ها، برای كاركنانی كه به نماز جماعت نمی‌روند با پیگیری‌های صورت گرفته متاسفانه این اقدام ناصواب واقعیت داشته و با تماس صورت گرفته با مدیر كارخانه علیرغم نیت خیر ایشان به كج سلیقگی در این خصوص اذعان داشتند و مقرر گردید سریعا این روند اصلاح گردد.

اما در همین زمینه محسن مهدیان طی یادداشتی نوشته است:

*چرا تقلیل می دهیم؟!

اخباری که درباره صاحب این کارخانه منتشر شده است اگر تنها به نماز جماعت اجباری محدود می شد، شاید کج سلیقگی بود. اما نماز جماعت را باید در کنار دیگر بخشنامه های تحقیرآمیزش تحلیل کرد.

اینکه ادبیات کارگر با مدیر کارخانه به چه نحوی باشد و چه کلماتی باید و نباید بکار ببرد، اینکه از سرویس بهداشتی چه وقت استفاده نکند، اینکه کار همسر کارگرها را نشانه بی غیرتی مرد بداند و در نهایت انواع و اقسام تهدیدهای ناروا به اخراج و جریمه های سنگین و غیره، همه و همه باعث خجالت و شرمساری است.

*ماجرا را در یک کج سلیقگی متوقف نکنید.

همین آدم نیز مهم نیست. بی تردید این کارخانه "نشانه" ای از وضعیت بنگاه های خصوصی و بلکه دولتی در کشور ماست. این سبک مدیریت را باید در پیوند با "رخنه سرمایه داری" نظاره کرد.

از تلقی "ددمنشانه ی لیبرالیسم اقتصادی" است که کارگر را ابزار فنی تولید حساب می کند و او را مثل در و تخته و زمین و تجهیزات، اجیر و تحت مالکیت و یوغ سرمایه دار می داند. از چنین نگاه مشمئز کننده ای آن بخشنامه ها صادر می شود.

کج سلیقگی چیست؟ فکری برای "بی اخلاقی ساختاری" نفوذ سرمایه داری کنید. این خلق و خوی ویرانگر همه جائی و ناشی از "نیروی های کور بازار" است.  

"لیبرال های وطنی" را نباید رها کرد. باید بایستند و از "اقتصاد آنگلوساکسونی" که عمری از آن دم زدند دفاع کنند. "افسانه آزادسازی اقتصادی" قرار است اینطور رقم بخورد؟ مالک آزادست هرکاری خواست انجام دهد؟ حتما می گویند کارگر هم مخیر است بماند یا نماند؟

کارگر زحمتکشی که دستش بوسیدنی و عرقش متبرک است، حرمت خود را پای " قدرت طلبی جنون وار سرمایه دار" می دهد.

این "تشنج عصبی سرمایه داری" و "چپاول علنی پول پرستان" است نه کج سلیقگی.
از طرفی "ولنگاری اقتصادی" نیز باعث شده است اثری از قوانین نظارتی چون قانون کار نماند. دولت نیز از نظارت بر بنگاه ها شانه خالی کند.

خدا رحمت کند مرحوم عباس معارف را؛ کسی که قانون کار را باتاکید بر ضدسرمایه داری نوشت و مقابل هجمه های "شیفتگان اقتصاد قمارخانه ای" و هم آوازان "سرمایه داری اسلامی" پرقدرت ایستاد.

*رونوشت برای مسعود نیلی و و دیگر مدافعان قشری بازار در دولت

*
اصلاحیه؛
مدیر کارخانه فیلمی منتشر کرده است و اشاره داشته که بخش هایی از بخشنامه ها فتوشاپ است.
بندهای فتوشاپی را از متن اصلاح کردم و از مخاطب و این برادر عذرخواهم.
اما توضیحات وی درباره نماز اجباری و دیگر موارد بخشنامه همچنان موید تحلیل ماست.
*محسن مهدیان
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علیرضا
United Kingdom
نتیجه این نماز اجباری میشه بنر سوم، که نوشته اگه درگیری دو کارگر لفظی باشد اونی محق هست که نفع بیشتری برای شرکت داره!!!
امام جماعت روحانی هم نیاورده...
Iran, Islamic Republic of
شما در مصادره به مطلوب دکتری دارید و از دستور احمقانه یک صاحب کارخانه در عرض چند کلمه پلی به درازای صدهها کیلومتر می زنید به لیبرال دمکراسی ! همین کارها را می کنید که روز به روز بیشتر از چشم مردم و جوانان می افتید . اما واقعیت این است که این مدیر کارخانه آدم مزور و دو رویی نیست .
Iran, Islamic Republic of
قصه جالب شد برای تنفر از دین دیگه چه برنامه هایی به کار بردن و در حال اجرا دارن ما که حقیقت رو می دونیم که دارید چیکار می کنید می دونیم برای تبدیل و تحریف دین اسلام مثل یهود و مسیح برنامه دارید حالا کم کم داره پازل کامل می شه ابتدا دین اسلام را خشن توصیف کردن بعد ضد بشر وعلم و حالا ضد جامعه و فرد معلومه جاسوسای اسراییلی دارن داخل ایران خوب عمل می کنن به کمک انگلیسی ها که به ثروت و قدرت متصل شدن وای به حال روزی که فاش بشه سیاستمداری خائن با اونهاست
افشین
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ریا و تزویردر جامعه نهادینه شده و بد بختانه خریدار داره
Iran, Islamic Republic of
بروید بررسی کنید که چه تعداد کارخانه ها کارگران را به خاطر نماز خواندن اخراج می کنند
Iran, Islamic Republic of
مگر نمازهای جماعت در ادارات اجباری نیست؟ مگر شرکت در نماز جماعت و جمعه یکی از سوالات گزینشها نیست؟ مگر پوشیدن استین کوتاه در ادارات ممنوع نیست. این کارها تازه گی که نداره. از قبل هم بوده. ظاهر سازی کردن افراد در دین نتیجه این کارهاست .
disgruntled
من نه در خانه نماز می خوانم و نه در اداره این همه سال هم کسی نیامده از من بپرسه چرا در نماز جماعت شرکت نمی کنی ؟
یک متخصص کمی بیسواد
Iran, Islamic Republic of
الان، کارفرماهای بخش خصوصی که اکثریت قریب به اتفاق اشتغال کشور را به عهده دارند، هرکاریدلشان بخواهد میتوانند انجام دهند و دستشان باز است و متأسفانه، بسیاری نیز، از ایندست های باز، سوء استفاده میکنند. نمونه اش اینکه سود را خودشان بر میدارند و حقوقی برابر حداقل قانون کار که با حداقل هزینه های زندگی برابر نیست را، به کارگران، کارمندان، کارشناسان، مهندسان و... میدهند. ساعات کاری بیش از 8 ساعت که مضر و غیرکاربردی است، زورگویی، مرخصی های کم، حقوق کم در حالیکه سود یک بنگاه، فقط ناشی از سرمایه نیست، بلکه ناشی از کار نیز هست، امنیت شغلی پایین، تضمین های وقیحانه، محیط کاری آلوده از نظر فیزیکی و معنوی، و...، همگی ناشی از تبعات اقتصاد آزاد و بدون نظارت است. اقتصادی که مدعیانش میگویند بازار، خودش، به سمت تعادل و حل مشکلاتش میرود و دخالت دولت در بخش خصوصی، مضر است. مضر شماییدبا اون اقتصاد مزخرفتان! اینکه وزارت کار بنشیند و بابت حرف مفت و هیچی، پول بگیرد است که مضر است، نه نظارت. هیچ سیستمی، بدون نظارت که به سمت حل مشکلاتو تعادل نمیرود ابله ها! الان چرا ما مردم نتوانستیم حقمان را از کارفرماها بگیریم؟! چون با هم متحدند. چون با هن، مؤتلفند. نظارت که نباشه، صدتا بنگاه هم ایجاد بشه، با هم متحد میشن. رقابت کو؟! رقابت بر سر حقوق پایین است، نه بالا. همه یاد گرفته اند.
من اعتقاد ندارم که ما به این اندازه که در جامعهمشهود است، کشور فقیری هستیم. نشون به این نشون که هر شهری، هم خونه گرون هست، همماشین های خارجی گرون. کارفرماها، ماشین بالای 200 میلیون سوار میشن، نیروی کار، بی ماشین یا پراید! من اسم این رو فقر نمیذارم. توزیع ناعادلانه ثروت میذارم که به بهونه اقتصاد آزاد، کردن تو پاچه ملت و مخ جوونا. وگرنه اون ماشین خارجی که تو سواری ای کارفرما! ، حاصل زحمت نیروهاته و شماها و نیروهاتون، سهم یکسان در سود کارخانه یا شرکت دارید از نظر ارزش. پس حقشون رو بدید و شما هم، مثل همونا حقوق بردارید.
به مسؤولان وزارت کار هم، یه عرض ادب بکنم:
خاک بر سر دله دزدی، دله دزدان، براندازی نظام، و براندازان که اسمشو گذاشتید اقتصاد آزاد. تف بر اقتصاد آزاد و حامیانش.
Iran, Islamic Republic of
بنر اول مومنين را شرمسار مي كند و بنر سوم نوع انسان را....
غریب
Iran, Islamic Republic of
اگه کسی عذر شرعی داشته باشه چی!!!!!؟؟؟؟؟
برداشت بد از دین
یاد حدیث پیامبر صلوات الله علیه افتادم که فرمودند 2 گروه کمر مرا شکستند عالم متهتک و جاهل متنسک(جالبه حضرت نفرمودند مشرک، کافر، منافق و... فرمودند عالم متهتک و جاهل متنسک)
disgruntled
((عالم متهتک و جاهل متنسک))
میشه بیشتر توضیح بدید؟
mehdi
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه فقط مسئله نماز نيست . در اين کارخانه با 500 نفر پرسنل قوانين ديگري هم وجود دارد مثلا اينکه تمام مکالمات خصوصي ضبط و بصورت رندوم از سالن براي همه پخش مي شود. ماندن بيشتر از بيست دقيقه در دستشويي تخلف است مگر اينکه نسخه پزشکي مبني بر اسهال يا بيماري ديگري باشد .هنگام اتش سوزي فرار ممنوع است تحت عنوان فرار بي موقع مشمول جريمه خواهند شد و ...
Iran, Islamic Republic of
پس بگو ظالمی بر کارگران حاکمه!اوف بهش!و باید وزیر کار و مسئولین دیگر حق این آقا را کف دستش بگذارند!
Iran, Islamic Republic of
خب چرا وزیر کار و مسئولین با این کج سلیقه گی ها برخورد نمیکنند اینطور کارفرماها واقعا مشکل روانی دارند مگر کارگر یا کارمندی که با تلاشش چرخ اقتصاد مملکت میچرخد برده این آقایان است؟ چرا به چشم یک انسان به قشر کارگری جامعه بها داده نمیشود؟ متاسفم دم از همه چیثز میزنیم اما در عمل رفتارمان درست نیست!
Iran, Islamic Republic of
وقتی حرمت انسان بودن یک کارگر و کارمند زحمت کش زیر پاگذاشته میشود چنین کارفرماهای بی وجدانی به اسم دین و نماز که براشون بهترین بهانه شده کارگر بیچاره را که زحمت میکشد باید دائم هم در ترس و هراس باشد را اینطور به صلابه میکشد برای این کارگر و کارمند بیچاره چه اعصابی میماند وقتی به خونه اش میرسه آیا این کارفرمای روانی فکر کرده شاید دق دلی او را سر زن و بچه اش در بیاورد؟ نکنه در قرون وسطا زندگی میکنیم و کارگر نام دیگر برده است و این آقا هم برده دار؟باید با این تیپ کارفرماها با بالاترین مجازات برخورد کرد کاش اینرا همه ما می فهمیدیم که چیزی را که خودموان خوشمان نمی آید با دیگری انجام ندهیم ضمن اینکه اجبار هیچگاه اعتقاد نیاورده است !