جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بانک مرکزی: ۲۰۰ هزار وام ازدواج دادیم

شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 542477
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت : در چهار هفته اول طرح ضربتی وام ازدواج که تا آخر شهریور ادامه دارد ۲۰۰ هزار فقره وام ازدواج پرداخت شده است.
بانک مرکزی: ۲۰۰ هزار وام ازدواج دادیم
 به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علی اصغر میرمحمد صادقی با اشاره به آغاز طرح ضربتی اعطای وام ازدواج از اول مرداد در جمع خبرنگاران افزود: پیش از اجرای این طرح به طور میانگین ماهانه حداکثر 70 تا 80 هزار فقره وام ازدواج پرداخت می‌شد که در چهار هفته این طرح؛ این رقم به 200 هزار فقره افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما اعطای وام ازدواج در استان‌های محروم است، گفت: در این مدت پرداختی در این استان‌ها حدود 50 هزار فقره بوده است در حالی که در ماههای گذشته قبل از طرح در استان‌های محروم حداکثر 15 تا 20 هزار فقره وام پرداخت می‌شد که این نشانگر افزایش 2 و نیم برابری نسبت به قبل از اجرای طرح است.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه این طرح با هدف از بین بردن صف انتظار دریافت وام ازدواج آغاز شده است، افزود: در روز اول اجرای این طرح صف متقاضیان وام ازدواج 550 هزار نفر بود که الان به 350 هزار نفر کاهش یافته است.
میرمحمدصادقی گفت: طی چهار ماهه اول امسال روزانه کمتر از هزار نفر در سامانه وام ازدواج ثبت نام می‌کردند، اما در زمان اجرای طرح ضربتی میانگین ثبت نام روزانه به 2 هزار و 500 نفر رسیده است و در تاریخ 15 مرداد این رقم به 6 هزار نفر رسید که رکورد محسوب می‌شود.

وی افزود: امیدواریم در 5 هفته باقیمانده طرح بتوانیم به تعهد اعطای وام ازدواج 500 هزار نفری عمل کنیم و صف این وام را به حداقل برسانیم.مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: افرادی بوده اند که حداکثر سه هفته بعد از ثبت نام با مراجعه به بانک و اعطای مدارک خود موفق به دریافت وام ازدواج خود شده اند.

میرمحمدصادقی افزود: در واقع هم اینک 330 هزار نفر از متقاضیان وام ازدواج در مرحله تکمیل مدارک هستند که اگر زودتر مراجعه کنند و مدارک خود را به بانک ارائه دهند می‌توانند وام خود را زودتر بگیرند.وی گفت: توصیه و تاکید بانک مرکزی به بانک‌های عامل این است که با کمترین ضامن وام ازدواج را پرداخت کنند و از این نظر با متقاضیان با سهولت بیشتری برخورد کنند.

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی افزود: کسانی که به هر دلیل از روند رسیدگی به پرونده خود در این طرح شکایتی دارند می‌توانند شکایت خود را به صورت مکتوب به شماره‌های فکس 29954261 و 22257060 با ذکر دلیل شکایت، کدملی، شماره تماس و تاریخ ثبت نام در سامانه ازدواج ارسال کنند و ما قول می‌دهیم حداکثر ظرف یک هفته به شکایت آن‌ها رسیدگی کنیم.

میرمحمدصادقی گفت: در استان‌های کم برخوردار استان خوزستان با اعطای 12 هزار فقره وام ازدواج در صدر قرار دارد و بعد از آن استان‌های لرستان و سیستان و بلوچستان با 5 هزار، کردستان با 4 هزار و 500 فقره، هرمزگان با 4 هزار فقره و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و بوشهر با 3 هزار فقره در مراتب بعدی قرار دارند.
وی افزود: در کل استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی در اعطای این وام در کشور پیشگام هستند.
مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: با اجرای کامل این طرح امیدواریم همه متقاضیان قبل از سال 96 وام ازدواج خود را دریافت کنند و فقط کسانی که در سال 96 ثبت نام کرده اند در صف باقی بمانند که آن‌ها نیز به سرعت وام خود را دریافت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *