پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

صندلی چمران در انتظار محسن هاشمی یا الویری؟

شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 542318
امروز منتخبین شورای پنجم دور هم جمع می شوند تا در خصوص ترکیب هیئت رئیسه شورای شهر تصمیم گیری کنند ولی قرار است نتیجه را در روز آغاز به کار رسمی شورا اعلام کنند.
صندلی چمران در انتظار محسن هاشمی یا الویری؟
به گزارش جهان نيوز به نقل ازفارس، بعد از انتخاب گزینه نهایی شهرداری تهران توسط منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران حال نوبت به انتخاب ترکیب هئیت رئیسه شورای پنجمی ها رسیده است.

نام محسن هاشمی،الویری و احمد مسجد جامعی بیش از بقیه اعضا برای ریاست شورا به گوش می رسد.بعد از ممانعت شورا پنجمی ها برای شهردار شدن محسن هاشمی و سنگ اندازی های فراوانی که در این زمینه انجام شد، زمزمه های رئیس شدن هاشمی در شورا به گوش می رسد.احمد مسجد جامعی در توئیتی از عدم تمایلش برای گرفتن سکان هدایت شورا نوشت و معتقد است برای انسجام در شورا این کار را انجام می دهد.

البته عده ای معتقد هستند که با این پیام مسجد جامعی غیر مستقیم از هاشمی خواسته اون نیز کاندید نشود ولی  عده ای هم می گویند که هاشمی به دلیل باز ماندن از انتخابات شهرداری بهتر است ریاست شورا را بر عهده بگیرد.
محسن هاشمی در یک برنامه تلویزیونی نامزدی خود برای ریاست شورا را اعلام کرد.
وی در مورد احتمال ریاستش در شورا گفت: تصمیم به کاندیداتوری ریاست شورا دارم و برخی از اعضا نیز برای این امر از من دعوت کردند.

هاشمی گفت: الویری، مسجدجامعی، رسولی، میرلوحی، امینی پتانسیل پست ریاست شورای شهر هستند.

به گفته هاشمی، خجل هستم که در میان این افراد کاندیدا هستم.
رقابت جدی در حال حاضر بین الویری که در گذشته سکان دار شهرداری تهران بوده و در حال حاضر نیز رئیس سنی شورا پنجمی هاست  و محسن هاشمی که مدت طولانی مدیریت متروی تهران را بر عهده داشته وجود دارد.
البته زمزمه های از رئیس شدن زنان در شورا هم به گوش می رسد ولی به نظر می رسد این هم مزاحی بیش از سوی منتخبین شورای پنجم نیست چرا که بر سر شهردار شدن الهه کولایی هم همین بحث ها را مطرح کردند، ولی نتیجه را همه مشاهده کردند. البته خانم خداکرمی، عضو شورای منتخب شهر تهران گفته شاید کاندیدای ریاست شورا بشوم چرا که توانایی انجام این کار را دارد.

از بین الویری و هاشمی یکی ریاست شورا و دیگری ریاست شورای عالی استان ها
بر اساس این گزارش، فراهانی، عضو منتخب شورای شهر تهران در مورد سرانجام انتخابات هیات رییسه شورای شهر پنجم گفت: چه الویری و چه محسن هاشمی ریاست شورا شوند آنها را به عنوان سخنگوی شورا می‌شناسیم که باید نسبت به شهر مسئول باشند، الویری عملکرد خوبی در این مدت ریاست موقت منتخبین شورای شهر پنجم داشته و شکافی بین اعضای شورای شهر ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس وفاق جمعی شورا مقرر شد که بین الویری و محسن هاشمی هر کدام رییس شورا شد، نفر دیگر نسبت به فعال کردن ظرفیت‌های شورای عالی استان‌ها معرفی شود، شورای عالی استان‌ها ساختار مهمی است که به عنوان ضلع سوم دولت و مجلس می‌تواند طرح و لوایح مختلفی را به مجلس و دولت ارائه کند.
حال قرار است امروز شورای شهر پنجم دور یکدیگر جمع می شوند تا ترکیب هئیت رئیسه را مشخص کند ولی نتایج را در روز آغاز به کار رسمی شورا اعلام خواهند کرد.البته به گفته اعضا، چهارشنبه یک شهریور 1396رسما فعالیت شورا پنجمی ها آغاز و امروز آخرین جلسه غیر رسمی آنهاست.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *