پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳

روزی که امام زمان(عج) ظهور می کند

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب: 542220
کارشناس مسائل دینی گفت: در روایات بر روزه روز بیست و پنجم ماه ذی‌القعده تاکید بسیاری شده چرا که این روز در طول سال یکی از چهار روزی است که روزه آن ثواب بسیار زیادی دارد. همچنین در برخی روایت‌ها از این روز به عنوان زمان ظهور حضرت قائم (عج) نام برده شده است.
روزی که امام زمان(عج) ظهور می کند
به گزارش جهان نيوز، محمدطاها مرادی کارشناس علوم قرآنی گفت: "دحوالارض" روز بیست و پنجم ماه ذی‌القعده و روزی است که زمین از زیر کعبه به عنوان نخستین خشکی روی زمین گسترش پیدا کرد.

وی ادامه داد: پیش از پیدایش کعبه به عنوان نخستین خشکی روی زمین، سراسر زمین را آب فرا گرفته بود اما در روز بیست و پنجم ماه ذی‌القعده و به خواست پروردگار زمین وسیع و وسیع تر شد.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: حضرت علی (ع) درخصوص عبادت پرفضیلت روز "دحوالارض" فرموده‌اند: "نخستین رحمتی که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست و پنج ذی‌القعده بود. کسی که در این روز روزه بگیرد و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را عبادت کرده است، خواهد داشت."

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: در روایات بر روزه روز بیست و پنجم ماه ذی‌القعده تاکید بسیاری شده چرا که این روز در طول سال یکی از چهار روزی است که روزه آن ثواب بسیار زیادی دارد. همچنین در برخی روایت‌ها از این روز به عنوان زمان ظهور حضرت قائم (عج) نام برده شده است.

مرادی توضیح داد: با توجه به تاکیدی که بر روزه "دحوالارض" صورت گرفته، شایسته است مومنان روزه‌دار در هنگام افطار روزه خود در این روز دور یکدیگر جمع شوند و با این عمل در جهت زنده نگاه داشتن سنت صله‌رحم گام بردارند چرا که گردهمایی اعضای یک خانواده دور یک سفره همانند ماه مبارک رمضان، فضایی معنوی و در عین حال برخوردار از صفا و صمیمیت را پدید می‌آورد که شاید در دیگر لحظه‌های سال کمتر بتوان چنین صحنه‌های دلنشینی را مشاهده کرد.

وی یادآور شد: روز بیست و پنجم ماه ذی‌القعده فرصت مناسبی جهت توبه کردن و استغفار است. همچنین عبادت بسیار در این روز مورد سفارش قرار گرفته چراکه ثواب هر عبادتی چندین برابر در کارنامه اعمال انسان نوشته می‌شود. این روز همچنین اعمال مربوط به خود را دارد که در مفاتیح الجنان ذکر شده است.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: براساس اعمالی که انجام دادن آن‌ها در روز "دحوالارض" مورد سفارش قرار گرفته، غسل کردن و سپس به جای آوردن نماز مخصوص این روز اهمیت زیادی دارد و این نماز دو رکعتی به گونه‌ای است که در هر رکعت پس از خواندن سوره حمد، پنج مرتبه سوره "والشمس" خوانده شود.

وی خاطرنشان کرد: گسترش زمین از زیر کعبه مهمترین رویداد روز "دحوالارض" است با این حال در این روز رویدادهای دیگری هم به وقوع پیوسته که هر یک از اهمیت زیادی برخوردار هستند و از جمله آن‌ها می‌توان به ولادت با سعادت حضرت ابراهیم (ع) و حضرت عیسی (ع) اشاره کرد.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *