جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رئیس خانه صنعت و معدن تهران:

آمارچک‌های برگشتی نشانه رکود است

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 542209
مرتضوی گفت: تولیدکنندگان به دلیل نیاز به نقدینگی برای ادامه حیات خود در صنعت، مجبور به اخذ وام‌ با بهره‌های ۲۰ تا ۳۰ درصدی شده‌اند.
آمارچک‌های برگشتی نشانه رکود است
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا مرتضوی رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران نیز در خصوص مشکلاتی که تسهیلات با بهره های غیرمنطقی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده، گفت: ایجاد یک میلیون شغل در سال که در دستور کار دولت قرار گرفته به راحتی ممکن نیست و برای آن باید به بخش تولید بیشتر توجه شود اما  صرف شعار دادن، نمی توان به افزایش تولید و اشتغال امیدوار بود.
وی افزود: این امر مشارکت و همکاری تمام دستگاه های اجرایی و قانونگذاری را می طلبد و همه مسئولان چه در مجلس، چه در قوه مجریه و قضائیه باید برای رفع مشکلات تولید اهتمام ورزند.
مرتضوی تصریح کرد: هنوز هم تعدادی از همکاران، ما را به علت بدهی بانکی  از کارخانه راهی زندان می‌کنند ، چراکه تولیدکنندگان گرفتار بهره های  20 تا 30 درصدی شده‌اند. یک واحد تولیدی از کجا می‌تواند این مطالبات را پرداخت کند اما به دلیل نیاز به نقدینگی برای ادامه حیات خود در صنعت، مجبور به اخذ این وام ها  شده است.
وی با اشاره به وضعیت نه چندان مطلوب اقتصادی اظهار داشت: همه استحضار دارند که جامعه در رکود است و بسیاری از پروژه های عمرانی بدلیل نداشتن بودجه مورد نیاز متوقف شده اند، در چنین شرایطی تولیدکننده موظف است زیر بار فشار بدهی های سنگین بانکی باشد، در حالیکه مطالبات خودشان در جای دیگر وصول نمی شود.
مرتضوی ادامه داد: در واقع تولیدکننده با حجم قابل توجهی چک برگشتی مواجه بوده و  از طرفی موظف به پرداخت بدهی های بانکی است که در نهایت یا ورشکسته می شود و یا راهی زندان خواهد شد.
رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران با بیان اینکه تعداد زیادی از تولیدکنندگان با مشکلات قضایی مواجه شده اند، گفت: بسیاری از همکاران ما با مراجعه به ستادهای رفع موانع تولید از دیون زیادی که به بانک‌ها باید پرداخت کنند گلایه داشته و خواستار رفع آنها هستند.
وی در پایان بیان کرد: ما خواستار بخشودگی بدون قید وشرط جرائم و بهره های مرکب هستیم، چراکه هم از نظر فقه اسلامی حرام بوده و هم  نَفَس اقتصاد را بریده است و برای جان گرفتن تولید باید این امر محقق شود. 

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *