پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

اپوزیسیون دولت بودن در نظام اسلامی جایی ندارد

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 542203
امام‌جمعه موقت تهران گفت: جریان تکفیری داعش ۴ عنوان فقهی برای اعدام دارند. این جریان مفسد فی الارض، محارب با خدا و رسول خدا، باغی و ناصبی هستند.
اپوزیسیون دولت بودن در نظام اسلامی جایی ندارد
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام‌جمعه موقت این هفته نمازجمعه تهران، در خطبه دوم با اشاره به شهادت شهید حججی، گفت: شهید حججی از رویش‌های انقلاب است. این شهید که متولد دهه دوم انقلاب است، نشان داد که نسل سوم انقلاب اسلامی در راستای اهداف انقلاب ایستاده و به قول شهید مظلوم بهشتی انقلاب مانند قطاری است که افرادی در مسیر سوار و پیاده می‌شوند که این شهید بزرگوار از سوارشدگان بر قطار انقلاب است. 

وی با اشاره به آوازه شهدای مدافع حرم به خصوص شهید حججی، اظهار داشت: دلیل اصلی این موضوع، اخلاص در عمل این شهداست و اخلاص عمل آنها باعث رسیدن به این نعمت الهی شده است.

امام‌جمعه موقت تهران ضمن تشکر از سرلشکر سلیمانی و فرمانده‌هان رشید سپاه اسلام، خاطرنشان کرد: انتقام سختی در انتظار آنان خواهد بود.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: جریان تکفیری داعش 4 عنوان فقهی برای اعدام دارند. این جریان مفسد فی الارض، محارب با خدا و رسول خدا، باغی و ناصبی هستند و انشاءالله تمامی آنها و به خصوص شمری که شهید حججی را به شهادت رساند، قلع و قمع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خون شهید کوثر است، اظهار داشت: سرلشکر جعفری بیان داشتند که ما 30 هزار جوان مانند شهید حججی داریم. خون پاک شهدا سرمایه نفیس این کشور است و کمترین توهین به این خون‌ها شرکت در جنایت داعش است.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به جلسات بررسی صلاحیت وزرا در مجلس افزود: تا به حال گفتگوها و نقدهای سازنده‌ای صورت گرفته است. همچنین به وزرای احتمالی که انتخاب خواهند شد، اعلام می‌دارم که شما را به خدا قدرت خود را در خدمت دین، معنویت و ارزش‌ها به کار گیرید و به عنوان نفرات اول عرصه کلان خدمت به مردم خدمت کرده و جناح‌مداری و حزب‌مداری را سرلوحه کار خود قرار ندهید.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به همه مسئولین اظهار داشت: متدینین و انقلابی‌ها را با عنوان‌های تندرو و افراطی نخوانید که اینان هستند که در حوادث به کار می‌آیند و اینکه کسانی را که خدمت کرده و لیاقت دارند، به خاطر رأی به رقیب در انتخابات کنار نگذارید.

وی در توصیه‌ای به مسئولان اظهار داشت: فتنه خط قرمز است و از حامیان فتنه در پست‌های مختلف استفاده نکنید.
امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه تمام دولت‌های بعد از انقلاب مشروعه هستند، گفت: تنفیذ ولایت بر دولت‌ها باعث مشروعه شدن آنهاست و وظیفه تمام ما حمایت ناصحانه و نقد سازنده است و اپوزیسیون دولت بودن در جمهوری اسلامی جایی ندارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به کشتار شیعیان در میرزاولنگ افغانستان تصریح کرد: شیعه‌کشی در افعانستان را محکوم کرده و خاطرنشان می‌کنم که جمهوری اسلامی هم از گروه‌های شیعه و سنی حمایت می‌کند و با شیعه‌کشی و سنی‌کشی در جهان اسلام مخالف است.

وی با اشاره به تظاهرات نژادپرستانه در آمریکا تأکید کرد: آمریکا بزرگ‌ترین کشور در زیر پا گذاشتن حقوق بشر است و عدم محکومیت رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به نژادپرستان نشان از این موضوع دارد.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به اقدام تروریستی داعش در بارسلون اظهار داشت: اگر بشریت می خواهد از دست داعش راحت شود به دولت‌های خود فشار بیاورد.

آیت‌الله خاتمی در پایان سالروز بازگشت آزادگان به کشور و همچنین 30 مرداد سالروز گرامیداشت مساجد را تبریک گفت.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *