جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
سراج:

برجام به صورت آشکار نقض شده

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 542141
کارشناس مسائل راهبردی گفت: آمریکایی‌ها به تعهداتشان پایبند نبوده و می‌خواهند مزیت‌های راهبردی ایران را به میز مذاکرات منتقل کنند.
برجام به صورت آشکار نقض شده
به گزارش جهان نيوز، رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با اجماع سازی، فشار بین‌المللی را علیه ایران شکل دهند و ایران مجبور به عقب گرد از منطقه شود. 
سراج گفت:‌ استکبار تلاش می‌کند که از فضای اجتماعی ایران بهره لازم را ببرد و این در حالی است که کشور همچنان در تب‌وتاب رقابت انتخاباتی و قطب‌بندی‌های سیاسی قرار دارد. آنها می‌خواهند با  امنیت زدایی از ایران مسئله تغییر ساختار را در دستور کار قرار دهند.
کارشناس مسائل راهبردی تأکید کرد: ما شاهد هم‌افزایی اقدامات استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران در سه حوزه بین المللی، منطقه‌ای و صحنه داخلی هستیم که هدف آنها اجماع و انزوای بین المللی، تلاش برای عقب‌گرد ایران از منطقه، گسست سیاسی و اجتماعی در داخل ایران، دوگانگی در حاکمیت و شکاف ملی برای تغییر در ساختار است.
وی بیان کرد:  باید به دور از مسائل جناحی و سیاسی به  طراحی جدید آمریکایی‌ها از منظر منافع و امنیت ملی نگاه کنیم. به جای یقه‌گیری، شماتت و مقصریابی، باید همه آحاد مردم و نخبگان در مقابل اقدامات آمریکا به اجماع واحد تبدیل شوند.
سراج با بیان اینکه برجام به صورت آشکار نقض شده، افزود:  آمریکایی‌ها به تعهداتشان پایبند نماندند و به دنبال این  هستند که مزیت‌های راهبردی ایران را به میز مذاکرات منتقل کنند و با وارد کردن مسئله موشک‌های ایران، عمق استراتژیک ایران در منطقه و اتهام حمایت از تروریست و نقض حقوق بشر از ایران امنیت زدایی کنند.
کارشناس مسائل راهبردی تأکید کرد: باید محیط داخلی ایران را به یک جبهه متحد علیه آمریکایی‌ها تبدیل کرده و استراتژی امام(ره) را در چنین شرایطی پیاده کنیم.
وی با بیان اینکه تحریم‌های استکبار علیه بخش امنیت کشور است، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند کشور را بی‌دفاع و به نوعی امنیت زدایی کند. آنها با خاکی کردن دست ایران از مزیت‌های دفاعی در حوزه راهبردی می‌خواهند کشورمان را وادار به عقب‌نشینی از منطقه کرده و تغییر ساختار را در آن رقم بزنند.
سراج ادامه داد: استکبار با اعمال فشار بر ایران می‌خواهد بخش‌های دفاعی را به عنوان مشکل اساسی بر سر راه عدم رفع تحریم‌ها معرفی کند.
کارشناس مسائل راهبردی تأکید کرد:‌ پرکردن جدول آمریکایی‌ها در حوزه امنیت زدایی، آتشی است که دود آن به چشم همه جریانات سیاسی و مردم خواهد رفت.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *