جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱
سردار باقرزاده:

حتماً باید سری بریده شود تا کشور تکانی بخورد!

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب: 542116
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با انتقاد از انفعال فرهنگی کشور گفت: حتماً باید سری بریده شود تا کشور یک تکانی بخورد.
حتماً باید سری بریده شود تا کشور تکانی بخورد!
به گزارش جهان نيوز، سردار محمد باقرزاده در نشست شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در محل استانداری فارس اظهار کرد: این خون‌هایی که ریخته می‌شود، کار را برای ما سخت‌تر می‌کند زیرا مسؤولیت ما در پاسخگویی به شهدا بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به جمله رهبری پیرامون اینکه فرهنگ مانند هواست، گفت: اگر جریان ناپاکی در هوا باشد البته باید آن را از بین برد تا بتوان در هوای سالم نفس کشید و جریان‌سازی فرهنگی یک نکته مهم است که دستگاه‌ها رسالت سنگین آن را بر عهده دارند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: اگر می‌بینید در کار فرهنگی نتیجه مطلوب را به دست نمی‌آورید بدانید خیلی از مسائل ریشه‌ای بوده و در کنار نیت صادقانه و توان علمی و عملی است که کار می‌تواند اثرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد این هستیم که حتماً باید سری بریده شود مثل شهید بزرگوار محسن حججی تا کشور یک تکانی بخورد، البته کار وی در نوع خود بسیار ارزشمند بود.

باقرزاده با اشاره به منویات رهبری در حوزه فرهنگ دفاع مقدس افزود: در حوزه دفاع مقدس کارها باید عمیق باشد به معنای اینکه ریشه در معارف اسلامی داشته تا ماندگار و اثربخش باشد.

وی با بیان اینکه راهیان نور یک جریان پاک و اثرگذار است، ادامه داد: باید عملیات و نبردها واکاوی شده و بعد در شب‌های خاطره و تاریخ شفاهی و کتاب شعر از آنها استفاده شود، زیرا همان‌طور که رهبری فرمودند شعر سرمایه ملی است.

حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به برخی از رفتارهای نادرست در کنار مزار شهدا اشاره و اظهار کرد: متأسفانه در عید نوروز شاهد حرکت‌های ناشایستی در کنار مزار کورش بودیم و جالب این بود که 50 متر آن‌طرف‌تر مزار شهدای پاسارگاد است که متأسفانه این اعمال زشت در کنار این مزارها انجام شد.

وی خطاب به استاندار فارس بیان کرد: از شما درخواست می‌کنم که مزار شهدای پاسارگاد به شکل آبرومندانه بازسازی شود تا توریستی که می‌خواهد مزار کورش را نگاه کند، سری هم به گلزار شهدا بزند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه معماری‌های حرم شهدای گمنام نباید مانند مقبره دیگر افراد باشد که متأسفانه زیاد شاهد آن هستیم، افزود: شهدا از تبار انبیا و اولیا هستند که باید جایگاهشان همانند مسجد باشد تا بتوان نمازی هم آنجا برای این شهدای گمنام خواند.

باقرزاده اضافه کرد: در موزه شهدای استان فارس نباید از نمادهای تخت جمشید استفاده کرد، بلکه باید نمادهایی از سومین حرم اهل‌بیت (ع) در این مکان‌ها خودنمایی کند.

وی با اشاره به رسالت رسانه ملی در معرفی خانواده شهدا اظهار کرد: صداوسیما باید از مادران شهدا رمزگشایی کند که متأسفانه روزبه‌روز شاهد فوت این مادران ارزشمند هستیم و رسانه ملی باید نقش این مادران را در حوزه تربیتی بیرون آورد تا در قالب کتاب به نسل‌های دیگر منتقل شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: رسالت خاص استان فارس در این است که با توجه به صبغه ادبی عمیقی که دارد مانند ژن خصوصیات را منتقل کند که این کار باید در قالب کتاب، داستان و شعر برجسته شود.

باقرزاده گفت: دانشنامه شهیدپژوهی نیز باید موضوع‌محور و حادثه‌محور باشد که در این راستا باید طلاب حوزه شرحی به وصایای شهدا بنویسند که به همین دلیل بار وظیفه‌ای که بر دوش حوزه و طلاب استان فارس بوده، بسیار سنگین است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افشین
Iran, Islamic Republic of
ما مالیات پرداخت میکنیم و ارتش و سپاه وظیفه قانونی دارند تا از کشور و شهروندان ان حفاظت کنند هر زمان ولی فقیه امر بفرمایند ملت نیز اطاعت میکنند و به کمک ارتش و سپاه می ایند اگر امثال شهید حجحی و شهدای دیگر در این راه از جان خود میگذرند ملت نباید پاسخگو باشد بلکه مردم قدردان این شهدای گران قدر هستند پس فرمانده های ما نگران عقبه کشور نباشند که ملت بیدار است