پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۶
کارشناس اقتصاد:

آخوندی وقت را طوری تنظیم می‌کند که به شرکت خصوصی‌اش هم برسد!

جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب: 542113
کارشناس اقتصاد ایران گفت: آخوندی می‌خواهد به کار شرکت خصوصی خود هم برسد. بالاخره ایشان یک کارتل عظیم ساخت و ساز دارد و برنامه‌اش را طوری تنظیم می‌کند که برایش مشغله تمام وقت ایجاد نکند و به کار شخصی‌اش برسد.
آخوندی وقت را طوری تنظیم می‌کند که به شرکت خصوصی‌اش هم برسد!
به گزارش جهان نيوز، مهدیار اسماعیلی، کارشناس اقتصاد ایران در گفت‌و گو با خبرگزاری دانشجو در مورد معرفی مجدد آخوندی برای وزارت راه و شهرسازی گفت:من بسیار متاسفم که مجددا آقای آخوندی معرفی شدند. وقتی فردی که اینقدر ناتوان است می‌تواند رای اعتماد بگیرد واقعا تاسف‌بار است و بنده امیدی ندارم که ایشان اشتباهات دوره 4 ساله خود را در دولت بعدی اصلاح کند.

وی با بر شمردن اشکالات عمده آخوندی در حوزه وزارت راه و شهرسازی گفت: ایشان مسکن مهر را مزخرف می‌داند و کار نکردن در حوزه ان را از افتخارات خود برمی‌شمرد. ایشان باید بداند که مسکن مهر خوب باشد یا بد مدیریت آن بدست شماست و این پروژه 200 هزار میلیاردتومان پول مملکت را در خود انبار کرده است، این درحالیست که کل بودجه ما در حد 200 هزار میلیارد است.

این کارشناس اقتصادی افزود: بخش عمده کار هم 90 درصد یا 80 درصد پیشرفت کرده است. امروز پول مردم در مسکن مهر قفل شده، به همین دلیل رونق اقتصادی در بخش مسکن رخ نمی‌دهد. نه مردم می‌توانند خرید و فروش کنند، و نه سازنده می‌تواند بدلیل عدم رونق خرید و فروش، مسکن بسازد، لذا رکود عمیق و چند لایه می‌شود.

اسماعیلی با ابراز ناراحتی از وضعیت بخرنج مسکن در رشد اقتصادی گفت: هر ساله رشد بخش مسکن منفی و منفی‌تر هم می‌شود. حالا شما هر روز بگو مسکن مهر مزخرف، آیا این مشکل حل می‌شود؟

این کارشناس اقتصادی با ورود به حوزه راه و مشکلات این حوزه در دوره آخوندی، گفت: ایشان در بحث راه هم عملکرد مناسبی نداشته است. موقعی که بحث خرید هواپیما مطرح شد، یادداشتی نوشتم و این را مطرح کردم که اگر می‌خواهیم هواپیما بخریم، خرید A- 380 و A- 350 جایگاهی ندارد، بلکه نیاز به هواپیماهایی میان‌برد داریم که بتوانیم در کشور از آن استفاده کنیم. اما بعد از چند مدت به این نتیجه رسیدم که اگر آخوندی حرف از خرید مسکن می‌زند، اصولا برای فرافکنی و پوشاندن ضعف‌های خود در سایر عرصه‌ها است. به همین دلیل یادداشتی دیگر نوشتم و گفتم آقا شما هر هواپیمایی دوست داری بیاور. بعد از 4 سال یک ایرباس و 2 عدد ATR فقط آمده است و آن را از این شهر به آن شهر می‌برند و در همه استان‌ها آن را دور می‌دهند و دقیقا یک شوی تبلیغاتی است.

اسماعیلی با اشاره به نحوه مدیریت آخوندی در حوزه حمل و نقل گفت: بودجه‌ای که آخوندی سعی دارد در این حوزه مصرف کند، اگر ایشان بخواهد در حوزه راهسازی هزینه کند کلی کار باید انجام دهد و فعالیت زیادی را می‌طلبد. برداشت من از این وزارتخانه این است که خیلی اهل این تیپ کار‌ها نیست. در واقع آخوندی دوست دارد با پول زیاد کار کمی را انجام بدهد.

وی در نهایت با اشاره به شرکت خصوصی آخوندی تاکید کرد: ایشان می‌خواهد به کار شرکت خصوصی خود هم برسد. بلاخره ایشان یک کارتل عظیم ساخت و ساز دارد و برنامه‌اش را طوری تنظیم می‌کند که برایش مشغله تمام وقت ایجاد نکند و به کار شخصی‌اش برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هیچ دوره ای مانند امروز مجلس وکیل الدوله نبوده که وزیر برای رای اعتماد حضورش را ضرورت نبیند نمایندگان از خودمان رای می دهند
Iran, Islamic Republic of
اظهارات بسیار مغرضانه وسیاسی
United States
با انتخاب مجدد ایشان، رکود و گرانی مسکن با روند بیشتری شتاب خواهد گرفت و طی 5 سال اینده ، شرایط مسکن در کشور از وضعیت کنونی ان هم ، بدتر خواهد شد و مستاجران هم گرفتار تر . ایا بخاطر ... اینقدر از این وزیر ضعیف در حوزه کاریش حمایت میکنند ؟
Iran, Islamic Republic of
اي كاش كاري كه براي مسكن مردم كم بضاعت نكرد واين همه سرمايه را تلف نمي كرد حداقل خود ومعاونش ادب را رعايت مي كردند وطرح را مزخرف و ساكنين آنها را چوپان خطاب نمي كردند هر چن چوپاني صد شرف دارد بر زالو صفتان مال حرام خور
تازه مسلمان
Iran, Islamic Republic of
سلام واحترام
حق با شماست مار توی استین میپرورانیم .گرگ هستند این جماعت .
برای من جای تعجب است که این بشر رای اعتماد میگیرد .از قول یک بچه کشاورز به ایشان بگویید دق دلی روزگار نداشتی ات را نباید اینجوری از مردم بگیری .حالا یک یا دو میلیارد ویا 1000میلیارد کمتر اتفاقی نمیافتد .اه پدر کشاورزم گریبانت را خواهد گرفت .یااباالفضل سپردم این جماعت را به خودت .
Iran, Islamic Republic of
به كدومشان الي ماشالله شركت داره