پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

محدودیت حجاج ایرانی در روز جمرات

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب: 542063
رئیس سازمان حج و زیارت در جمع مدیران مجموعه منطقه ۴ مکه به رؤسای کاروان‌ها تاکید کرد: هیچ یک از کاروان‌ها مجاز نیستند زودتر از ساعت 10:30 روز دهم دی الحجه به جمرات بروند.
محدودیت حجاج ایرانی در روز جمرات
به گزارش جهان نيوز، حمید محمدی در نشست مدیران مجموعه منطقه 4 مکه مکرمه ضمن اشاره به گرمای هوا در عرفات و لزوم آسایش حجاج در روز عرفه که نقطه آغاز ایام تشریق است، گفت: با توجه به بزرگی فضای داخلی چادرهای جدید در عرفات، برای بهره گیری بهتر از فضای خنک چادرها، تمامی حجاج بصورت مجموعه‌ای در چادرها مستقر می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص جمرات گفت: طبق برنامه وزارت حج عربستان و بر اساس جدول زمانبندی مصوب، هیچ یک از کاروان‌ها مجاز نیستند زودتر از ساعت 10:30 روز دهم دی الحجه به جمرات بروند.

وی با تاکید بر لزوم استقرار همه کاروان‌ها در چادرها و استراحت کافی در صبح روز دهم، گفت: عزیمت حجاج به جمرات برای رمی جمرات، بر اساس جدول زمانبندی بسیار دقیقی انجام می‌شود که طی بخشنامه‌ای به مدیران مجموعه‌ها و مدیران کاروان ها ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی برای تسهیل امور اجرایی در ایام تشریق انجام شده که قطعا انضباط تشکیلاتی و توجه و جدیت مدیران مجموعه‌ها و مدیران کاروان‌ها به دستور العمل‌های اجرایی و از همه مهمتر اطلاع‌رسانی به حجاج عزیز در خصوص برنامه‌های عرفات و مزدلفه و منا کارها را روانتر می‌کند.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ازدحام جمعیت در منا تاکید کرد: برنامه زمانبندی که شامل ممنوعیت عزیمت به جمرات در ساعاتی خاص می‌شود برای روزهای 11 و 12 ذی الحجه نیز وجود دارد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *