سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

تولید نفت روسیه از عربستان پیشی گرفت

پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 542041
رویترز اعلام کرد: صادرات نفت عربستان در ماه ژوئن ۳۵ هزار بشکه در روز کاهش یافت و روسیه با پیشی گرفتن از سعودی‌ها بزرگترین تولیدکننده نفت جهان شد.
تولید نفت روسیه از عربستان پیشی گرفت
به گزارش جهان نيوز، به نقل از رویترز، میزان صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئن با کاهش ۳۵ هزار بشکه‌ای نسبت به ماه «می» به رقم ۶ میلیون و ۸۸۹ هزار بشکه در روز رسید.براساس آمارهای سازمان (GODI)میزان تولید نفت خام عربستان در ماه ژوئن ۱۰ میلیون و ۷۰ هزار بشکه در روز بود که نسبت به ماه «می» افزایش ۱۹۰ هزار بشکه‌ای داشت.  
این گزارش می‌نویسد میزان  استفاده سوخت مستقیم عربستان در ماه ژوئن برای نیروگاه‌های برق به دلیل گرمای شدید تابستان افزایش یافت. در این ماه روزانه ۶۸۰ هزار بشکه فقط در نیروگاه‌های این کشور استفاده شد که نسبت به ماه «می» افزایش ۷۶ هزار بشکه‌ای داشت.  
عربستان همچنین مجبور شد از ذخایر نفت خود نیز استفاده کند. میزان ذخایر نفت این کشور با کاهش ۲.۲۵۳ میلیون بشکه‌ای به ۲۵۶.۵۵ میلیون بشکه در ماه ژوئن رسید. اوج ذخایر نفت عربستان در اکتبر ۲۰۱۵ بود که رقم ۳۲۹.۴۳۰ میلیون بشکه را ثبت کرد.  
میزان تولید نفت عربستان در ماه ژوئن تنها ۱۲ هزار بشکه در روز بیشتر از رقم ۱۰.۰۵۸ میلیون بشکه‌ای است که پیش از این براساس توافق اوپک تعهد کرده بود.  
براساس این گزارش پالایشگاه‌های داخلی عربستان در ماه ژوئن ۲.۵۷۷ میلیون بشکه در روز نفت پالایش کردند که این رقم در ماه می ۲.۵۱۷ میلیون بشکه در روز بود.  
همچنین راشاتودی خبرگزاری روسی می‌نویسد که میزان تولید عربستان در ماه جاری ۱۰.۳۶ میلیون بشکه در روز تولید کرد، در حالی تولید نفت عربستان اندکی بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز بود.  
میزان تولید نفت روسیه در ماه ژوئن ۰.۴۷ درصد افزایش داشته، بنابراین تولید نفت روسیه در ماه ژوئن از عربستان پیشی گرفته است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *