جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
همراه با شهدا؛

زندگی‌نامه شهید علی درخشان

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 541881
شهید درخشان پس از پایان تحصیلات متوسطه، در مبارزات علیه رژیم پهلوی با برادران عسگر اولادی به همکاری پرداخت.
زندگی‌نامه شهید علی درخشان
به گزارش جهان نيوز، شهید درخشان سال 1319 در خانواده‌ای با درآمد متوسط در تهران به دنیا آمد. پس از پایان تحصیلات متوسطه در مبارزات علیه رژیم پهلوی با برادران عسگر اولادی و شفیق به همکاری پرداخت. او پس از تأسیس نهضت آزادی در کنار آیت‌الله طالقانی و آقای رجایی فعالیت کرد.
از سال 50 فعالیت با شهید مظلوم آیت الله بهشتی و حجت‌الاسلام مهدوی کنی تا سرنگونی رژیم را ادامه داد. با اکثر موسسات خیریه و صندوق قرض‌الحسنه همکاری نزدیک داشت و پس از تأسیس حزب جمهوری اسلامی به عنوان مسئول امور مالی حزب انجام وظیفه نمود. در طول این سال‌ها درخشان تنها به مبارزه در بعد سیاسی اکتفا نکرد بلکه در زمینه خدمات اجتماعی و سازمان‌های خیریه شرکت می‌کرد.
زمانی که هیئت موتلفه دور هم جمع شدند، اولین کسی را که به میان خود طلبیدند شهید درخشان بود. در کنار شهید اسلامی و شهید عراقی و سایر دوستان قرار داشت و این جمعیت فعال، موثرترین گروه در اداره مبارزات دو ساله قبل از پیروزی تحت مدیریت اساتیدی چون شهید مطهری، شهید بهشتی به شمار می‌رفت که درخشان نیز جزو هسته مرکزی آن به حساب می آمد.
شهید درخشان در طول زندگی خویش همیشه مبارزه را مقدم به کسب و کار می‌دانست. در حقیقت کسب و کار پوششی برای این‌گونه افراد است تا در سایه آن بتوانند به مبارزه بپردازند. وی با ثبت نام در حزب جمهوری به کلی کسب و کار را رها کرد و تمام وقت بدون آنکه وجهی دریافت کند، در دفتر حزب مشغول خدمت شد و سرانجام در کنار 72 تن یار صدیق شهد شیرین شهادت را نوشید.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *