جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
حجت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الاسلام شیرازی:

برخی مسئولان یادشان رفته امام برای چه انقلاب کرد

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 541820
نماینده ولی فقیه در نیروی گفت: خیلی از مسئولین که در مسیری که امام هموار کرد و آن‌ها با استفاده از این مسیر مسئولیت گرفتند یادشان رفته است امام برای چه انقلاب کرد.
برخی مسئولان یادشان رفته امام برای چه انقلاب کرد
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فیقه در نیروی قدس سپاه در جمع تعدادی از کارکنان سپاه ضمن اشاره به مقام معنوی برخی از علما و عرفای بزرگ اسلام در قرن معاصر همچون مرحوم قاضی بزرگ، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، آیت الله بهجت، مرحوم بهاالدینی و آیت الله مشکینی که با مجاهدت خاص توانستند بر هوای نفس خویش غلبه کرده و به سطوح عالی عرفان برسند، گفت: فلسفه وجودی روحانیت برای این است که با عمل جامعه را به اسلام ناب محمدی (ص) دعوت کنند.
وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) از همه این علما بالاتر بود و مثل ایشان در تاریخ نداریم. رهبر معظم انقلاب شصت و چهارمین ولی فقیه در عصر غیبت کبری است. در این شصت و سه نفر قبلی، امام (ره) چه از نظر مبارزه با نفس، چه از نظر عرفان، چه از نظر علم و چه از نظر سیاست سرآمد بود. چرا که امام از نخستین روزی که قیام کرد هدفش حفظ اسلام بود و برای همین نظام جمهوری اسلامی را شکل داد. شما نگاه کنید موقعی که کاپیتولاسیون هم تصویب شد امام فریاد می‌زنند ای علمای قم، ای علمای نجف، ای علمای مشهد، شیراز، تهران من اعلام خطر می‌کنم، اسلام در خطر است.
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس با اشاره به اینکه که خیلی از مسئولین که در مسیری که امام هموار کرد و آن‌ها با استفاده از این مسیر مسئولیت گرفتند یادشان رفته است امام برای چه انقلاب کرد، خاطرنشان کرد: تشکیل نظام جمهوری اسلامی در راستای همان اهداف روحانیت برای شکل دهی به یک نظام دینی و حفظ اسلام در جمهوری اسلامی بود.
حجت الاسلام شیرازی افزود: امام و قتی انقلاب کرد، برای حفظ انقلاب، نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شکل داد؛ همچنان  که پیامبر (ص) و ائمه (ع) در خصوص ایجاد نهاد روحانیت برای اسلام انجام دادند، امام نیز با الگوگیری از این حرکت سپاه را برای حفظ و پاسداری از انقلاب اسلامی شکل دادند. ضمن اینکه اصل و اساس انقلاب و نظام نیز برای حفظ اسلام است.  برای اینکه سپاه در مسیر درست حرکت کند و بتواند اسلام را حفظ کند در درون سپاه امام نهاد نمایندگی را شکل داد.
وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم که انقلاب بماند باید پاسداری تربیت کنیم که مثل همان پاسدار شب عملیات و قبل از عملیات و دوران جنگ نماز شبش ترک نشود. دشمن ما یک لحظه از مبارزه با انقلاب غافل نیست پس ما نیز نباید لحظه‌ای از پاسداری از انقلاب غافل باشیم. تعبد، دنیاگریزی و اخلاص فشنگ‌های ما در میدان دفاع از انقلاب اسلامی است و ما وظیفه داریم پاسدارمان را در این مسیر به حرکت در آوریم.
حجت الاسلام شیرازی اضافه کرد: همه پاسداران ما باید حججی و شاطری و کنعانی و بیضایی بشوند. این عزت است. ما باید روی این عزتمان بایستیم و فریاد بزنیم. ما امثال این شهدایمان را باید برجسته کنیم و بگوییم پاسدار ما زیر شمشیر دشمن خم به ابرو نیاورد مثل شیر ایستاد که انقلاب و نظام بماند. این سند عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. سپاه باید پای این سند بایستد و فریاد بزند. نام حججی‌ها باید در تاریخ امروز و آینده این نظام بماند تا بدانند سپاه یعنی چه.
نماینده ولی فقیه در نیروی قدس در پایان با تأکید بر اینکه تا زمانی که یک پاسدار با همان روحیه پاسداری زنده است، با وجود پستی‌ها و بلندی‌ها و فراز و نشیب‌ها، اما انقلاب و جمهوری اسلامی آسیب نمی‌بینید، گفت: دنیا تمام می‌شود، عمرها می‌گذرد، همه می‌میرند اما فقط عزت می‌ماند. عزت هم از آن کسی است که پای دینش بایستد. وقتی پای دین بایستد می‌شود شهید حججی که همه مسئولین نظام به حال این شهید غبطه می‎خورند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *