سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
بیگی در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت:

وزارت بهداشت ۴۰۰ میلیارد در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده و سودش را می‌گیرد

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 541803
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: وزارت بهداشت در ۴ سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیارد تومان را در بانک‌های مختلف سپرده‌گذاری کرده و بهره آن را دریافت می‌کند.
وزارت بهداشت ۴۰۰ میلیارد در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده و سودش را می‌گیرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم؛ احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در صحن علنی مجلس طی سخنانی اظهار داشت: بر مبنای برنامه پنجم توسعه که قانونی بالادستی و لازم‌الاجرا است باید از آقای قاضی‌زاده که مسئول اجرای این قانون در وزارت بهداشت بودند سوال شود که چه اقداماتی را در این راستا انجام داده‌اند.

وی افزود:‌ آیا امکانپذیر است که قاضی صبح در دادگستری قضاوت کند و بعد از ظهر به عنوان وکیل در همان پرونده سینه‌چاکی کند؟
علیرضابیگی با انتقاد از ایجاد شرکتهای خصولتی در وزارت بهداشت تصریح کرد: انجام اقدامات غیر مرتبط و ایجاد شرکتهای خصولتی توسط وزیر بهداشت که براساس قانون ایجاد شرکتهای غیردولتی با تصویب مجلس امکانپذیر خواهد بود متاسفانه جای سوال دارد.

وی ادامه داد:‌ معاون توسعه وزارت بهداشت به دانشگاه‌ها اجازه داده بدون برگزاری مناقصه نسبت به عقد قرارداد با این شرکتهای غیردولتی اقدام کند. آن چیز که موجب فساد می‌شود این است که گرداننده این شرکتها مدیران وزارت بهداشت هستند این همان حیاط خلوتی است که موجب فساد می‌شود. این در حالی است که دیوان محاسبات اعلام کرده که فعالیت این شرکتها غیرقانونی است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه سنگین وزارت بهداشت در دولت یازدهم اظهار داشت: وزارت بهداشت در 4 سال گذشته حدود 400 میلیارد تومان را در بانکهای مختلف سپرده‌گذاری کرده و بهره آن را دریافت می‌کند که خلاف صداقت و مخرب اقتصاد است. این در شرایطی است که دولت یازدهم در این 4 سال مدام از کسری بودجه سخن می‌گفته است.
علیرضا بیگی گفت: هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت که از مالیات معاف هستند در زمان جنگ و برای واردات داروهای بیماریهای خاص تشکیل شده ولی امروز تبدیل به حیاط خلوتی برای یک عده شده است که واردات تجهیزات پزشکی را بدون پرداخت مالیات انجام می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت مدیران وزارت بهداشت در بخش خصوصی تصریح کرد: یکی از اصول اولیه در اداره کشور آن است که مسئولان حکومتی ذینفع و سهامدار در بخش خصوصی نباشند چرا که حضور این افراد در بخش خصوصی باعث ایجاد تعارض در منافع ملی و منافع شخصی می‌شود که یکی از این تعارضات در وزارت بهداشت با مدیریت آقای قاضی‌زاده تجلی پیدا کرده است.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین دلیل است که بودجه عظیم وزارت بهداشت پاسخگوی چاه ذیل هزینه‌های تحول سلامت نبوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *