سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
همه گل اولی‌های استقلال در لیگ برتر؛

یک اتفاق کم سابقه در استقلال +جدول

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۳
کد مطلب: 541624
بررسی جدول تمام گلهای نخست استقلال در ده دوره اخیر لیگ برتر به بهانه گلزنی دیرهنگام استقلالی ها حاوی نکات جالبی است.
یک اتفاق کم سابقه در استقلال +جدول
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ استقلال بعد از ۲۲۲ دقیقه ناکامی،  بالاخره دیدار برابر تراکتورسازی به گل دست یافت تا طلسم گل نزدن هایش با ضربه تماشایی یک بازیکن خارجی بشکند.
تاکنون سابقه نداشت که استقلالی ها در ادوار لیگ برتر برای رسیدن به نخستین گل فصل خود این مدت به انتظار نشسته باشند. بررسی عملکرد خط آتش آبی ها در ۱۰ سالب اخیر هم ثابت می کند که استقلالی ها درطول دهه اخیر بیشترین انتظارشان برای رسیدن به گل اول ۸۵ دقیقه بوده است.
آن هم در دیدار هفته اول لیگ یازدهم؛ دیداری که به میزبانی نصف جهانی ها برگزار می شد و تا آن دقیقه با پیروزی یک بر صفر میزبان پیش می رفت. تا اینکه آرش برهانی با ضربه دقیقه ۸۵ خود نتیجه را برابر کرد.
و اما حکایت فصل اخیر برای استقلالی ها با تمام ادوار لیگ برتر متفاوت بود. آنها نه در ایستگاه نخست لیگ هفدهم توانستند قفل دروازه میزبانشان نفت آبادان را باز کنند و نه در دیدار خانگی هفته دوم از ثبت تساوی بدون گل برابر استقلال خوزستان فرار کردند.
تا اینکه بعد از ۲۲۲ دقیقه انتظار این سرور جپاروف ازبک بود که با شوت تماشایی اش – در دقیقه ۴۲ – دروازه حریف سوم یعنی تراکتورسازی را باز کرد و ...
بررسی جدول تمام گلهای نخست استقلال در ده دوره اخیر لیگ برتر به بهانه گلزنی دیرهنگام استقلالی ها حاوی نکات جالبی است. نکاتی از این قبیل که به طور مثال، بهترین آغازگر آنها آرش برهانی بوده است. و یا اینکه چباروف سومین خارجی آبی ها بی هاست که موفق شده گل اول فصل آنها را به ثمر برساند.
فابیو ۵۶ کرار ۵۶ چقدر عجیب!
فابیو جانواریو هنوز هم در دل هوادران استقلال جای دارد. هافبکی خوش اخلاق و البته خلاق که برای آبی ها نمایشی قابل تقدیر را به روی صحنه لیگ برتر آورد. این برزیلی خوش فکر اولین خارجی بود که موفق شد گل نخست لیگ دوازهم را برای استقلال بزند. در دیدار هفته نخست لیگ یاد شده استقلال میهمانش آلومینیوم هرمزگان را با گل شوت دقیقه ۵۶ فابیو یک بر صفر شکست داد. و اتفاقا گل فابیو برای آبی ها خوش یمن بود چون در نهایت برای سومین مرتبه قهرمان لیگ برتر شدند.
بعد نوبت به جاسم کرار، رسید که گل اول استقلال در لیگ چهاردهم را بزند. این هافبک عراقی در هفته ابتدایی لیگ سه فصل پیش در شرایطی که دیدار استقلال و راه آهن یک بر صفر به سود حریف پیش می رفت گل تساوی را با ضربه دقیقه ۵۶ خود به ثمر رساند. این عجیب بود که دومین خارجی آبی ها هم اولین گل فصل آبی ها را در دقیقه ۵۶ به ثمر می رساند. درست مثل فابیو جانواریو.
البته گل کرار بر خلاف ضربه فابیو خبر از قهرمانی استقلال نداد و آبی ها در پایان لیگ چهاردهم ششم شدند. در فصل یاد شده این سپاهان بود که قهرمان شد و پرسپولیس هم روی پله هشتم ایستاد.
آرش برهانی بهترین آغازگر آبی ها
آرش برهانی را باید بهترین شروع کننده استقلال در ادوار لیگ برتر دانست. آقای گل دوست داشتنی آبی ها در سه لیگ دهم، یازدهم و سیزدهم اولین گل استقلال را به تیم های شهرداری تبریز، سپاهان و گسترش فولاد زد. استقلال در سه بازی یاد شده به ۲ پیروزی و یک تساوی دست یافت. با این حال هیچ کدام از گلهای آرش شروعی برای رسیدن به قهرمانی مجدد نبود.
مهدی رحمتی هم بود
در کنار سه گل آرش برهانی باید اشاره کرد به گل اول آبی ها در لیگ نهم. در فصل یاد شده استقلال هفته اول مسابقات را با سفر به اصفهان آغاز کرد.  در بازی جمعه ۱۶ مرداد ماه ۱۳۸۸ این استقلال بود که با ضربه دقیقه ۶۱ امید روانخواه به ۳ امتیاز بازی ابتدایی فصل رسید. والبته نکته قابل توجه در این میان حضور سید مهدی رحمتی درون دروازه حریف بود. به واقع استقلال اولین گل فصلش را به دروازه بانی زد که حالا کاپیتان آبی هاست.
حکایت ادامه دار جانواریو و کرار
استقلال در اولین بازی فصل اخیر برابر میزبانش صنعت نفت آبادان یک بر صفر شکست خورد در حالی که تک گل جنوبی ها را جاسم کرار عراقی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. پیش تر اشاره شد که کرار در لیگ چهاردهم خود اولین اولین گل فصل استقلال را به ثمر رسانده بود.
نکته قابل توجه اینکه این اتفاق در شرایطی مشابه باز هم برای استقلالی ها روی داده بود. یعنی فابیو جانواریو برزیلی نیزمثل کرار؛ هم برای استقلال اولین گل لیگ دوازهم را زده بود و هم به آنها اولین گل لیگ یازدهم را!
جانواریو در هفته نخست لیگ یازدهم و زمانی که پیراهن سپاهان را بر تن داشت موفق شد با ضربه دقیقه ۶۴ خود مهدی رحمتی را مغلوب نماید . هر چند که در نهایت بازی یک بر یک به پایان رسید.
جدول  نخستین گلزنان استقلال در ۱۰ فصل اخیر لیگ برتر
لیگ هفته بازی/نتیجه زننده گل اول استقلال/دقیقه عنوان نهایی تیم نکته ویژه
هشتم اول استقلال۲-۰ ابومسلم مجتبی جباری ۵۷ قهرمان استقلال با ۶۶ امتیاز قهرمان شد پرسپولیس با ۵۵ امتیاز پنجم
نهم اول استقلال ۱-۰ سپاهان روانخواه ۶۱ سوم دروازه بان سپاهان رحمتی بود
دهم اول شهرداری تبریز۲-۳ استقلال آرش برهانی ۲۸ نایب قهرمان سپاهان قهرمان شد پرسپولیس چهارم
یازدهم اول سپاهان ۱-۱ استقلال آرش برهانی ۸۵ سوم جانواریو اولین گلزن  به استقلال بود
دوازدهم اول استقلال۱-۰ آلومینیوم هرمزگان فابیوجانواریو۵۶ قهرمان گل فابیو برای استقلال خوش یمن بود
سیزدهم اول گسترش فولاد ۱-۲ استقلال آرش برهانی ۳۴ پنجم برهانی برای بار سوم گل اول را زد
چهاردهم اول راه آهن ۱-۲ استقلال جاسم کرار ۵۶ ششم کرار هم مقل فابیو دقیقه ۵۶ گل زد!
پانزدهم اول سیاه جامگان ۱-۲ استقلال شهباززاده ۳۷ سوم هر ۲ گل  را سجاد شهباززاده زد
شانزدهم اول استقلال ۱-۱ نفت انصاری ۳۱ نایب قهرمان پرسپولیس قهرمان شد
هفدهم سوم استقلال ۱-۰ تراکتورسازی جباراف ۴۲ - سومین خارجی آبی که گل اول را زد
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *