پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
تمدیدحکم هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیک برای هاشمی طبا

رقیب‌ روحانی‌ رئیس‌ کمیته‌ ملی‌ المپیک‌ می‌شود؟

سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب: 541570
انتخابات این کمیته طبق قانون قرار است دی ماه سال جاری برگزار شود و یکی از شرایط نامزدی برای این انتخابات، عضویت در هیات رئیسه فدراسیون‌ها با شرایط خاص است.
رقیب‌ روحانی‌ رئیس‌ کمیته‌ ملی‌ المپیک‌ می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز، رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی با حکم وزیر ورزش، فعالیت خود را به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون ژیمناستیک ادامه خواهد داد.
 
سید مصطفی هاشمی‌طبا رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک با حکمی از سوی مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش بار دیگر به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیک منصوب شد. هاشمی‌طبا در سال 92 به عنوان عضو هیات رئیسه انتخاب شده بود و به تازگی از سوی وزیر ورزش عضویتش در هیات رئیسه این فدراسیون تمدید شده است.
 
هاشمی‌طبا که در سال‌های 1365 تا 1367 و از 1375 تا 1383 رئیس کمیته ملی المپیک بود، با این انتصاب یک گام دیگر به بازگشت به این کمیته نزدیک شد. انتخابات این کمیته طبق قانون قرار است دی ماه سال جاری برگزار شود و یکی از شرایط نامزدی برای این انتخابات، عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون‌ها با شرایط خاص است.
 
در اساسنامه جدیدی که به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال شده و مورد تایید قرار گرفته، بندی وجود دارد که اشاره به چگونگی حضور در مجمع کمیته ملی المپیک و انتخابات آن کرده است. در این بند آمده که اگر رئیس فدراسیون در مجمع کمیته ملی غایب باشد، نماینده هیئت رئیسه به شرط مورد تایید قرار گرفتن از سوی مجمع آن فدراسیون می‌تواند جایگزین رئیس فدراسیون در مجمع NOC شده و حتی نامزد انتخابات کمیته ملی المپیک شود. در واقع هاشمی‌طبا برای حضور در مجمع کمیته ملی المپیک ابتدا باید از سوی مجمع فدراسیون ژیمناستیک مورد تایید قرار بگیرد.
 
باید دید در نهایت هاشمی‌طبا که نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود در انتخابات کمیته ملی المپیک است که طبق قانون باید دی ماه سال جاری برگزار شود شرکت می‌کند یا خیر.

منبع: تابناک
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *