جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱

افزایش تعداد زائران فوت شده خانه خدا در مراسم حج + آخرین وضعیت حجاج ایرانی

سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 541413
رسانه‌های خبری عربستان بدون اشاره به جزئیات حادثه اعلام کردند که دست‌کم 30 نفر از زائران خانه خدا در شهر مکه جان خود را از دست داده‌اند.
افزایش تعداد زائران فوت شده خانه خدا در مراسم حج  + آخرین وضعیت حجاج ایرانی
 به گزارش جهان نيوز، رسانه‌های عربستان اعلام کردند که روز یکشنبه دست‌کم 31 نفر از زائران خانه خدا جان خود را از دست داده‎اند.

خبرگزاری رسمی عربستان «واس »بدون اشاره به جزئیات مرگ این حجاج اعلام کرده که تمام کشته‌شدگان ملیت خارجی دارند.

این در حالیست که ،بر اساس اعلام اداره کل گذرنامه عربستان سعودی تاکنون ۵۴ تن از حاجیانی که برای زیارت خانه خدا وارد این کشور شده‌اند، فوت کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از اداره کل گذرنامه این کشور اعلام کرد که تاکنون 54 تن از حاجیانی که برای زیارت خانه خدا وارد این کشور شده‌اند، فوت کرده‌اند.

وی همچنین گفت تا روز دوشنبه 728 هزار و 98 نفر به عربستان برای انجام اعمال حج وارد شده اند. از این تعداد 713 هزار و 656 نفر از طریق هوایی، 13 هزار و 729 نفر زمینی و 713 نفر از راه دریا به عربستان سفر کرده اند.

در همین حال ابراهیم اسداللهی مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت در پی انتشار خبری مبنی بر فوت 30 زائر ایرانی در عربستان اظهار داشت: خبر کشته شدن ۳۰ زائر ایرانی خانه خدا صحت ندارد.

وی افزود: خوشبختانه هیچ زائر ایرانی در میان کشته شدگان نیست و همه زائران کشور در صحت و سلامت کامل هستند.

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در این باره اظهار داشت: خبر کشته شدن 30 زائر خانه خدا درست نیست؛ آماری که اعلام شده مربوط به فوت‌شدگان کشورهای مختلف از ابتدای عملیات حج امسال است.

لازم به ذکر است، هر ساله نزدیک به 2 تا 4 میلیون نفر مسلمان از سرتاسر جهان برای زیارت خانه خدا در شهر مکه حضور می‌یابند.بنا به گزارش «واس» تا تاریخ 12 آگوست بیش از 620 هزار تن از کشورهای مختلف جهان برای زیارت خانه خدا وارد شهر مکه عربستان شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لطفا تیتر این خبرهارو جوری بنویسید که باعث نگرانی خانواده های حاجی ها نشه...