کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک کارشناس سیاسی مطرح کرد

رئیس‌جمهور بر خلاف وعده‌های انتخاباتیش عمل‌کرد

24 مرداد 1396 ساعت 12:11

یک کارشناس سیاسی گفت: در حالی رئیس جمهور در وعده های انتخاباتیش از انتخاب وزرای جوان و همچنین وزیر زن سخن گفت که اکنون خلاف آن عمل کرده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از دانا؛ رضا خادمی کارشناس سیاسی با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم از هفته گذشته و پیشنهاد وزرای جدید به مجلس، اظهار کرد: اما از این وزرای معرفی شده هیچ کدام تحصیلاتش در رابطه با اقتصاد نیست.
وی با تاکید بر اینکه دکتر روحانی در تبلیغات انتخاباتی از بکارگیری زنان به عنوان وزیر در کابینه خود سخن می گفت، تصریح کرد: اما از وزرایی که به مجلس معرفی شده اند هیچ کدام زن نیستند و این بر خلاف وعده های انتخاباتی رئیس جمهور دوازدهم بوده است.
این کارشناس سیاسی اضافه کرد: در حالی رئیس جمهور وزرایی مانند زنگنه و آخوندی که در دوره گذشته کمترین رای اعتماد را داشته و در چهار سال گذشته، عملکرد ضعیفی داشته اند را معرفی کرده است، که افرادی مانند سردار دهقان وزیر دفاع و چیت چیان که بیشترین رای را چهار سال قبل داشته اند، معرفی نکرده است.
رضا خادمی با اشاره به اینکه صورت اموال وزرای پیشنهادی و فرزندان آنها باید اعلام شود، عنوان کرد: شفاف‌سازی اموال یکی از شروط فساد ستیزی در جمهوری اسلامی است و نمایندگان مجلس هم بهتر می توانند به بررسی رای اعتماد به وزرا بپردازند.
وی با بیان اینکه برخی از وزرا نمیخواهند دارائی های خود و فرزندانشان را به مجلس شورای اسلامی و مردم معرفی اعلام کنند، ادامه داد: این شفاف سازی هم موجب رفع سوءتفاهمات نسبت به دارایی های وزرا خواهد شد و هم باعث فسادستیزی خواهد شد.
این کارشناس سیاسی اضافه کرد: از رئیس جمهور دوازدهم انتظار می رود که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اشتغالزایی و توجه به اقتصاد مقاومتی، به مقوله اقتصاد توجه ویژه ای داشته باشد.
رضا خادمی با تاکید بر اینکه دکتر روحانی باید به فکر رفع دغدغه های هشتاد میلیون ایرانی باشد، خاطرنشان کرد: انتخاب وزرا و مدیران توانمند و کاری می تواند تا حدودی این دغدغه ها را رفع کند.


کد مطلب: 541396

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/541396/رئیس-جمهور-خلاف-وعده-های-انتخاباتیش-عمل-کرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com