پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

تاج: ممکن است لیگ 8، 10 یا 12 تیمی شود

دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 541143
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در این گفت و گو درباره موارد مختلفی صحبت کرد.
تاج: ممکن است لیگ 8، 10 یا 12 تیمی شود
به گزارش جهان نيوز؛ مهدی تاج درباره آخرین وضعیت تیم نفت تهران و بدهی هایش گفت: به هر جهت ما باید قوانین و مقرراتی را رعایت کنیم. تا جایی که امکان داشته است فدراسیون فوتبال تدبیری کرده و تیم های مختلف و بدهکار فوتبال کشور وقت داده تا خودشان را بازسازی کنند و برنامه ریزی انجام بدهند. در حال حاضر صدور مجوز حرفه و الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا بسیار جدی شده است. من خودم در خصوص تیم های بدهکار به کنفدراسیون فوتبال آسیا رفته ام و جلسات بسیاری در این باره داشته ایم.موضوع نفت تهران موضوع پیچیده تری است و این تیم به تعهدات اولیه خود نیز عمل نکرده است. برخی ها گمانه زنی می کنند ولی نباید سازمان لیگ به این گمانه زنی ها توجه کند و قانون را رعایت کنند. اگر تیم نفت توانست به تعهدات خود عمل کند که انجام داده است ولی در غیر این صورت تصمیم گیری این می تواند باشد که لیگ برتر امسال با ۱۵ تیم اداره شود. اگر در دو سال آینده باز هم مجمع نتوانست کار درستی انجام داد، لیگ برتر می تواند با حضور تیم هایی برگزار شود که مجوز حرفه ای دارند. شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا روی مجوز حرفه ای تاکید داشته و این موضوع مربوط به قوانین فیفا نیست. آنها حرف درستی می زنند و می گویند بر اساس درآمدتان هزینه کنید.
تاج ادامه داد: با بخش های مختلف کنفدراسیون فوتبال آسیا صحبت هایی انجام داده ایم که این باشگاههایی که نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند و تماشاگران بیشمار دارند، محروم نشوند. پرسپولیس و استقلال و تراکتور سازی سه تیم معتبر فوتبال ایران هستند که با مطمئنا پس از محرومیت، تماشاگرانشان را هم از دست می دهند. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم پذیرفته و زمان داده تا تیم های بدهکار، بدهی های خود را صاف کنند.
تاج درباره اینکه برخی از باشگاه ها بحران دارند، گفت: ما از نظر نتیجه گیری، عملکرد بسیار خوبی داشته و تیم های ملی ما به جام جهانی رفته اند و تیم ملی فوتبال بزگسالان به جام جهانی صعود کرده و در دیگر بخش ها هم همین گونه بوده است. موضوع بحرانی این است که سه باشگاه نماینده ایران بدهکار هستند که با تیم نفت تهران، چهار باشگاه می شوند. در هر حال باید الزامات را برای همه باشگاه ها رعایت کنیم. یک راه این است که به طور مثال مریض را به جای درمان بکشیم که این موضوع منطقی نیست. بهترین راه درمان تدریجی تدریجی بوده و فشاری که در مجمع سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تصویب شده است این است که الزمات را جدی می بینیم و هر باشگاه باید به اندازه درآمدش هزینه کند. این چهار باشگاه باید در ۲ ماهی که فرصت گرفته شده است، بدهی های خود را تعیین تکلیف کنند. این تعیین تکلیف به معنی پرداخت قطعی نبوده ولی باید تعیین تکلیف کنند. لیگ باید با تعدادی از باشگاه ها برگزار شود که می توانند مجوز حرفه ای دریافت کند که می تواند ۸، ۱۰ یا ۱۲ تیم باشد.در واقع وضعیت به همین منوال باشد، لیگ برتر را ۸ تیمی، ۱۰ تیمی و ۱۲ تیمی می کنیم.
وی در خصوص موضوع باشگاه تراکتورسازی و خبر افزایش محرومیت تراکتور سازی از پنجره نقل و انتقالات بعدی هم، بیان کرد: تراکتور سازی در پنجره نقل و انتقالات که گذشت محروم بود. دو ماه با زحمت برای این تیم فرصت گرفته شده است. حیف است که تراکتور سازی با این طرفدارانش محروم شود. همه مدیون این هواداران تراکتور سازی هستند که با وجود شکست تیمشان به حمایت های خود ادامه داده اند. اگر من در سازمان لیگ یا هیات فوتبال استان آذربایجان بودم به این هواداران مدال می دادم، چرا باید زمانی که تماشاگر نمایی حرف زشتی می زند، بزرگ شود اما این حرکت مثبت را بزرگ نکنند؟ حرف من این است که تراکتور سازی باید سرعت بیشتری به تسویه حساب های خود بدهد تا با خطر محرومیت های بعدی مواجه نشود. در واقع همه باشگاه اگر تسویه حساب نکنند، محروم می شوند.
رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار های تدارکاتی تیم ملی و اینکه آیا قرار بوده تیم ملی در آلمان با لهستان بازی کند گفت:« ما بنای برگزاری دیدار مقابل لهستان را نداشتیم ولی با روسیه مقرر بود دیدار تدارکاتی انجام بدهیم که این بازی برگزار می شود.»
وی در خصوص مجمع هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی، هم گفت: مجمع بسیار خوب و آرامی برگزار شد. ارزیابی بسیار مثبتی از عملکرد هیات فوتابل استان آذربایجان شرقی داشته و آقای ششگیلانی فعالیت بسیار جدی دارد. این هیات فوتبال در محلات عملکرد بسیار خوبی دارد و تلاش زیادی برای راه اندازی چمن های طبیعی و مصنوعی که در شهر وجود دارد در حال انجام است. هیات های خوبی هم در این استان وجود دارد. در ارزیابی ما این هیات جزو پنجمین هیات برتر کشور است.
منبع: وب سایت برنامه نود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *