جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هزینه های جاری دولت ۴۹ درصد افزایش یافت

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب: 540905
هزینه های جاری دولت با ۴۸.۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۵۴هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان رسید.
به گزارش جهان نيوز، مطابق آمارهای اعلامی از سوی بانک مرکزی، درآمدهای مالیاتی دولت در خردادماه امسال با ۱.۶ کاهش روبرو بوده و از ۱۸ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۱۸ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان در سال ٩٦ رسیده است؛ در عین حال پرداخت هزینه‌های جاری با ۴۸.۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۵۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

بر این اساس، کسری تراز عملیاتی بودجه ۳۵ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان بوده که ۷۵.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

دولت در این مدت،از محل دارایی‌های سرمایه‌ای از نفت و فرآورده‌های نفتی ۱۸ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳۳ درصد رشد داشته؛ اگرچه درآمدهای پیش‌بینی شده محقق نشده است. 

 ‌۱۸ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان دارایی مالی واگذار شده و در حالیکه ۹۷۰ میلیارد تومان دارایی مالی به تملک دولت درآمده است. 

مجموع درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به مجموع پرداخت هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۷۶.۵ درصد بوده که باید به ۹۰.۱ درصد برسد؛ در عین حال تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به فروش نفت خام نتوانسته انتظارها را برآورده کند و رقم ۶.۴ درصد را نشان می‌دهد. تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به پرداخت‌های هزینه‌ای نیز ۱.۵ درصد بوده که باید ۲۸.۱ درصد باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *