جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
مهدی چمران در جمع خبرنگاران:

انتقاد به تصمیم غیرقانونی وزارت کشور

يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 540791
رئیس شورای شهر تهران گفت: آغاز کار شورای پنجم از ابتدای شهریور مبنای قانونی ندارد اما اگر وزارت کشور بر این تاریخ تاکید داشته باشد، آغاز شورای پنجم اول شهریورماه است.
انتقاد به تصمیم غیرقانونی وزارت کشور
 
 
به گزارش جهان نيوز به نقل ازمهر، مهدی چمران در حاشیه جلسه روز یکشنبه شورای شهر با اشاره به جزییات این جلسه گفت: اعضای شورا در ابتدا سخنانی در ارتباط با شهادت شهید جوانمرد محسن حججی داشتند که نحوه شهادت وی با آن صلابت و قدرت نیروی خارق العاده ای به ملت داد و آن عکس العمل زیبا را از مردم شاهد بودیم و مطمئن باشید خون هایی که به ناحق ریخته می شود سبب شکست داعش و حامیان آنها خواهد بود.

تصویب یک فوریت ایجاد بسترهای لازم برای تردد اتومبیل های هیبریدی
رئیس شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه در دستور جلسه نخست به شورا یک فوریت ایجاد بسترهای لازم برای حضور اتومبیل های هیبریدی در شهر به تصویب رسید گفت در این رابطه شهرداری، سازمان نظام مهندسی و  وزارت راه و شهرسازی باید با ایجاد بسترهای لازم شرایط را برای تردد خودروهای پاک فراهم کند که این طرح طی هفته آینده به صحن شورا خواهد آمد.

نام خاک سفید تغییر کرد
چمران در ادامه با بیان اینکه در این جلسه نامگذاری تعداد زیادی از محلات که نامگذاری مردمی شده بودند اما این نامگذاری تثبیت قانونی نشده بود و برخی دیگر نیز می خواستند نام محله شان تغییر کند، گفت: به طور مثال ساکنین محله خاک سفید درخواست تغییر نام داشتند که تمام این نام ها بجز یک یا دو مورد به تصویب رسید.

بررسی تفریغ بودجه سال ۹۲
رئیس شورا شهر تهران با بیان اینکه بیشتر وقت جلسه امروز به بررسی تفریغ بودجه سال ۹۲ شهرداری گذشت، گفت: بندهای مهم و قابل پیگیری طی نامه ای به شهرداری ارسال می شود و شهرداری طی چهار ماه باید گزارش اصلاح شده خود را به شورا ارائه کند.

زمان قانون جدید اصلاح زمان شوراها گذشته است / مبنا باید قانون قدیم باشد
چمران در پاسخ به پرسشی درخصوص زمان آغاز شورای پنجم گفت: این موضوع، موضوع پیچیده ای شده است، قانون جدید مجلس ۱۲ مرداد را مبنای آغاز شورا پنجم قرار داده که ابلاغ رئیس جمهور به ۱۲ مرداد نرسید و ۱۸ مرداد قانون ابلاغ شد. بنابراین زمان اجرای آن گذشته بود و باید مبنای آن قانون قدیم که ۱۲ شهریور است باشد اما وزارت کشور طی یک دستور مدیریتی نه قانونی اعلام کرده یکم شهریورماه آغاز شورای پنجم است، بنابراین اگر وزارت کشور بر این زمان که مبنای قانونی ندارد باشد آغاز شورای پنجم اول شهریور است.

به گفته چمران زمان آغاز شوراها باید یک زمان ثابت باشد که در ابتدا نهم اردیبهشت ماه بوده که براساس قانون دیگری که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده به ۱۲ شهریور تغییر کرده است و مجلس به دلیل طولانی بودن زمان اعلام نهایی نتایج انتخابات با آغاز به کار شوراها این تاریخ را به ۱۲ مرداد تغییر داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *