کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاص ۱.۱میلیارد دلار ارز برای داروهای وارداتی

22 مرداد 1396 ساعت 13:19

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: سهم ارزبری داروهای تولید شرکت های داخلی ۸۰۰ میلیون دلار است در حالی که برای ۳درصد داروهای وارداتی، بیش از ۱.۱ میلیارد دلار ارز اختصاص می یابد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، دکتر عباس کبریایی زاده روز یکشنبه در نشست خبری دومین نمایشگاه کتاب های تخصصی علوم دارویی و پزشکی و اولین نمایشگاه رسانه های سلامت محور، گفت: ایده رخداد فرهنگی در نمایشگاه صنایع وابسته دارویی و تجهیزات پزشکی، برگرفته از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
 
وی با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از ۴۳۰ شرکت در نمایشگاه ایران فارما حضور داشتند که سهم خارجی ها ۹۵ شرکت بود، افزود: در سال گذشته و در اولین تجربه برپایی نمایشگاه کتاب های تخصصی پزشکی و دارویی، بیش از ۲۷ هزار مراجعه کننده داشتیم.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با اعلام اینکه در نمایشگاه امسال بیش از ۵۰۰ شرکت ایرانی و خارجی حضور خواهند داشت، گفت: نمایشگاه امسال در فضایی به وسعت ۱۵ هزار مترمربع برپا خواهد شد.

وی از حضور شرکت هایی از آلمان، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، دانمارک، فنلاند، هند، چین و... در نمایشگاه امسال خبر داد و افزود: هدف ما، معرفی مطلوب صنعت داروسازی ایران به خارجی ها و زمینه مشارکت و سرمایه گذاری شرکت های خارجی در کشورمان است.

کبریایی زاده با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰ قرارداد بزرگ در حین برگزاری نمایشگاه با خارجی ها بسته شد، ادامه داد: ۹۷ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید و تامین می شود و کل ارزبری آن در حدود ۸۰۰ میلیون دلار است. در حالی که برای سه درصد داروهای وارداتی، بیش از ۱.۱ میلیارد دلار ارز اختصاص می یابد که نشان می دهد صنایع دارویی کشور حداقل وابستگی را به خارج دارد.

در ادامه مهرشاد کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران با اشاره به استقبال ناشران از نمایشگاه امسال گفت: سال گذشته ۱۶ ناشر در حوزه پزشکی شرکت کردند که امسال تعداد آنها به ۳۰ ناشر افزایش یافته است.
وی با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد نیاز تخصصی حوزه پزشکی را ناشران شرکت کننده تامین می کنند، افزود: در نمایشگاه امسال ۳ تا ۴ ناشر خارجی که نمایندگی آنها در ایران حضور دارد، شرکت کرده اند.

کاظمی با عنوان این مطلب که ۹۹ درصد نیاز کتاب های پزشکی را بخش خصوصی چاپ می کند، ادامه داد: امسال اولین نمایشگاه رسانه در حوزه سلامت نیز برپا می شود که ۲۴ نشریه تخصصی حضور خواهند داشت.


کد مطلب: 540780

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/540780/اختصاص-۱-۱میلیارد-دلار-ارز-داروهای-وارداتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com