کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لزوم تغییر رویکرد و اصلاح ساختار دستگاه دیپلماسی؛

۳ ایراد عمده سفارتخانه های ایران

22 مرداد 1396 ساعت 9:12

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ساختار وزارت امورخارجه کشورمان به شدت کهنه و قدیمی است که اجازه فعالیت به دستگاه دیپلماسی را همگام با مسائل روز نمی دهد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خانه ملت، سید حسین نقوی حسینی ضمن تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با ظریف به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت امورخارجه در دولت دوازدهم گفت: آقای ظریف در تشریح ساختار سازمانی وزارت امورخارجه بیان داشتند که بدون اصلاح ساختاری ، دستگاه دیپلماسی نمی تواند به اهداف مورد نظر دست پیدا کند.
 
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا به گفته ظریف ، 5معاونت جدید ایجاد خواهد شد که یکی از آنها معاونت اقتصادی است. در همین چارچوب قرار است 2 ابربرنامه اجرا شود که در جهت بهبود مناسبات با کشورهای همسایه و توسعه دیپلماسی اقتصادی است.

وی بیان داشت:نیاز به تغییر و اصلاح ساختاری در دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی و عملکرد سفارتخانه های ایران به شدت ملموس است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ساختار وزارت امورخارجه کشورمان به شدت کهنه و قدیمی است که اجازه فعالیت به دستگاه دیپلماسی را همگام با مسائل روز نمی دهد.

وی در رابطه با چینش سفرای ایران تصریح کرد: سفارتخانه های ایران دارای 3 ایراد عمده است ؛ نخست ظاهر و مکان برخی از سفارتخانه های کشورمان در شان و منزلت جمهوری اسلامی نیست.

نقوی حسینی گفت: دومین مسئله، نیروهای دیپلماتیک ایران در برخی کشورها با اهداف و برنامه های کشور میزبان هماهنگ نیستند که نیازمند تقویت نیروهای کارشناس در حوزه های تخصصی هستیم.

وی بیان داشت: رویکرد سفارتخانه ها و دیپلمات های ایران باید تغییر کند ، پس از انقلاب رویکرد دیپلمات های ایرانی سیاسی بود ولی امروز باید در حوزه های اقتصادی باید ورود پیدا کنیم./
 


کد مطلب: 540670

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/540670/۳-ایراد-عمده-سفارتخانه-های-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com