کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردی که می‌تواند آغازگر جنگ جهانی سوم باشد

21 مرداد 1396 ساعت 20:39

دیلی میل در گزارشی به معرفی مردی که 60 درصد مسئولیت کلاهک‌های هسته‌ای این کشور را برعهده دارد و می‌تواند آغازگر جنگ جهانی سوم باشد، پرداخت.


به گزارش جهان نیوز،  روزنامه دیلی میل در مطلبی به معرفی مردی پرداخت که کلید آغاز جنگ جهانی سوم تنها در دستان اوست. این مرد کسی نیست جز کیم راک گیوم، فرمانده واحدهای موشکی کره شمالی که می تواند با فشار بر دکمه سلاح هسته ای این کشور آغاز گر جنگ باشد. بنابر باور عمومی، 60 درصد مسئولیت کلاهک های هسته ای این کشور تحت اوامر این مرد است.
ژنرال کیم راک یکی از همراهان رهبر کره شمالی است و در همه امور نظامی از پرتاب موشک گرفته تا نمایش توان نظامی با کیم جونگ اون بحث و گفتگو می کند و همواره لبخند بر چهره دارد، اما برخلاف ظاهرش از شخصیتی مستبد برخوردار است.
بسیاری از مردم هیچ اطلاعی از این ژنرال بلند پایه ارتش کره شمالی که ترامپ را به چالش می کشد، ندارند اما این مرد در ژوئن 2012، پس از گذشت 6 ماه از رسیدن کیم جونگ اون به قدرت، از ژنرال دو ستاره به چهار ستاره ارتقا یافت.  
سپس کیم جونگ اون با هدف سرعت بخشیدن به برنامه های موشکی کشورش،  وی را به سمت فرمانده واحدهای استراتژیک موشکی جدید کره شمالی منصوب کرد.
کیم جونگ اون در مراسم اعطای حکم کیم راک گفت هنگامی که مردی در بالاترین سطح تسلیحاتی و توان حمله با سلاح های هسته ای باشد، حمله ناشیانه صلاح نیست.  
اما شخص دست راست کیم جونگ اون، از خطرات دور نیست در ماه فوریه پس از چند آزمایش ناموفق موشک های بالستیک هسته ای قاره پیما اعلام کردند کیم راک مدت 6 ماه است که از دید همه پنهان شده و هیچ خبری از او نیست تا اینکه در شصت و نهمین سالگرد استقرار ارتش شمال حاضر شد.
در مراسم آزمایش موفقیت آمیز موشک های کره شمالی، کیم جونگ اون با سه نفر از نظامیان این کشور برای نشان دادن شادی خود، سیگار کشیدند اما این سه نفر چه کسانی بودند؟
این سه نفر عبارتند از کیم جونگ سیک، جانگ چانگ ها و ری بیونگ چول. کیم جونگ سیک و جانگ چانگ ها مانند سایر مقامات ارشد کره شمالی از خانواده های نخبه نبودند اما ری بیونگ چول، فرمانده سابق نیروی هوایی این کشور بود و برای تدریس به مدرسه رفت اما کیم جونگ اون خودش این سه مرد را انتخاب کرد تا در راه سرعت بخشیدن به برنامه های موشکی کره شمالی با وی همراهی کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 540581

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/540581/مردی-می-تواند-آغازگر-جنگ-جهانی-سوم-باشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com