سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۲

چرایی سانسور محسن حججی در روزنامه ها

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب: 540562
در حالیکه محسن حججی قهرمان واقعی و ماندگار آحاد مردم ایران شده است؛ روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی آزادی و اصلاحات، این شهید مظلوم را سانسور کردند.
چرایی سانسور محسن حججی در روزنامه ها
به گزارش جهان نيوز، رضا سراج در کانال تلگرامی اش نوشت: در حالیکه محسن حججی قهرمان واقعی و ماندگار آحاد مردم ایران شده است؛ روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی آزادی و اصلاحات، این شهید مظلوم را سانسور کردند.
چرایی سانسور محسن حججی
سانسور و عبور روزنامه‌های زنجیره‌ای از حماسه جاویدان محسن حججی را باید در چند نکته جستجو کرد. 1) مخالفت لیبرالیسیم با ترویج ارزش‌های دینی 2) مغایرت فرهنگ جهاد و شهادت با فرایند جهانی‌سازی 3) پیشگیری و مقابله با اجتماعی شدن جریان انقلابی 4) بزک کردن چهره آمریکا و پدید آورندگان تکفیری‌ها 5) ممانعت از الگو شدن امثال محسن حججی برای مردم به ویژه جوانان ایرانی
اسارت محسن حججی محصول همکاری و اجرای آتش و حرکت آمریکا و تروریست‌های تکفیری بود. لذا سانسور شهادت محسن حججی به نوعی استتار جنایت آمریکا و تروریست‌ها‌ محسوب می‌شود. در این میان روزنامه‌ زنجیره‌ای قانون، فراتر از سانسور ناجوانمردانه عمل کرده‌ و با عوض کردن جای #شهید و جلاد و ملامت سپاه قدس، شلیک موشکهای سپاه به مقر داعش را اقدامی تنش‌زا معرفی و شهادت حججی را نتیجه اشتباهات محاسباتی ایرانی‌ها دانسته است.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگر شمانمیدانید اصلاح طلبی یعنی فراموش کردن آرمان انقلاب
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
این بحث جدیدی نیست و به انقلاب مشروطه باز می گردد و در هر دوره فقط رخت و علم عوض می کند. بحث لیبرالیسم به هر قیمتی (با اینکه شکست خورده) و چرخ دنهده ای در گیربکس ابرقدرتها شنانخته شدن، یک دوران بنام نهضت آزادی و دوران دیگر بنام خلق و دوران دیگر بنام جریان چپ و دوران دیگر بنام مشارکت و عصری دیگر بنام گفتگوی تمدنها و حال بنام اصلاحات.
در واقع تضاد دو جریان حکومت اسلامی (ابر قدرت فدرال اسلامی که ایران بخشی از آن ابر قدرت عزتمند باشد) و جمهوری ایرانی (که ایران قدرتی در تعامل دیگر قدرتها و در خط لیبرالیسم غرب باشد) از ابتدای انقلاب وجود داشته و صف بندیها مویّد این موضوع است.
جریان اصلاحات اکنون نامش بعنوان چتر حمایت پوششی برای تمامی جریانهای مخالف اسلامیت و نمادگرایی اسلامی در ایران و منطقه اند و با نام اصلاحات سعی در فرار از پاسخگویی به نظام و مردم "آگاه" اند.
بحث اصول گرا و اصلاح طلب نیست. بحث الیگارشی قدرت است. نخبه از دیدگاه اصلاح طلبان خط دهنده و خط گیرنده غیر آزاده و متفکر، همان است که به گفتگوی تمدنها انجامید.