جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
دبیراتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران:

ایران بین ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه پهپادها قرار دارد

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 540428
دبیر اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران گفت: ایران در بحث پهپادها در میان ۱۰ کشور برتر دنیا قرار دارد.
ایران بین ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه پهپادها قرار دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، حامد سعیدی پیش از ظهر شنبه در کارگاه آموزشی هواپیماهای بدون سرنشین( پهپاد)، گفت: خوشبختانه کشورما در طی چند سال گذشته در موضوع پهپادها پیشرفت های فراوان داشته و امروز قوانین مثبتی در این راستا وجود دارد.

وی ادامه داد: تا امروز ۲۵۰۰ نفر در سامانه پهپادها ثبت نام کرده و تشکیل پرونده داده اند و ۲۵۰۰ نفر دیگر نیز در انتظار نام نویسی هستند.

دبیراتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه پهپاد قرار دارد و به طور حتم با ادامه این مسیر جایگاه بهتری به کشور خواهد داد.
سعیدی یادآور شد: خوشبختانه امروز پهپادهای غیر نظامی در عملیات های هوایی به رسمیت شناخته شده و شاهد فعالیت های گسترده در حوزه های مختلف هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به الزامات قانونی استفاده از پهپادها نیز گفت: هماهنگی های لازم با دستگاه های مختلف امنیتی انجام شده و شرکت های دارای صلاحیت می توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند.عضو هیات مدیره اتحادیه هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه متناسب با شرایط منطقه اجازه استفاده از پهپاد داده می شود، گفت: باید تمامی فعالیت ها با یک روال استاندارد باشد و الزامات امنیتی مناطق مختلف برای استفاده از پهباد مدنظر قرار داده شود.

سعیدی ادامه داد: استان فارس در این خصوص پیشگام است و در حوزه نقشه برداری هوایی، صدا و سیما و... فعالیت هایی انجام شده و از طرفی از ورود شرکت های بدون صلاحیت نیز جلوگیری می شود.

دبیر اتحادیه هوایی و فضایی ایران تاکید کرد: پلاک گذاری پرنده ها از امروز در شیراز آغاز شد و پرنده های دارای پلاک در سامانه جامع کشوری مشخص هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *