پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۴
۲۱

مدافعان حرم و عقیده ای که در قتلگاه نمی ماند/ محسن چگونه اسیر و شهید شد؟

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۵۲
کد مطلب: 540306
آیا دور از انتظار است که بگوییم خداوند ماموریت تغییر جهان را به محسن حججی‌ها و همه مدافعان و مجاهدانی سپرده است که سال‌ها دورتر از کربلای ۶۱ پا در رکاب اباعبدا...(ع) دارند؟
مدافعان حرم و عقیده ای که در قتلگاه نمی ماند/ محسن چگونه اسیر و شهید شد؟
گروه سیاسی جهان نيوز، «امیرحسین یزدان پناه»: انتشار فیلم‌ها ی دردناک شهادت مظلومانه محسن حججی رزمنده ایرانی مدافع حرم که هفته گذشته ابتدا توسط داعش اسیر و سپس به سیاق شهدای کربلا به شهادت رسید، پایان ماجرای محسن نبود؛ که اگر بود آوازه صلابت و نگاه نافذ و مقتدر او در تصویر لحظه اسارتش امروز به وسعت ایران و حتی سایر کشورها گسترش نمی‌یافت. در ماجرای شهادت و بازتاب‌ها یی که تصویر این شهید داشت می‌توان ۲ نکته را محل تامل دانست.
 
محسن چگونه اسیر و شهید شد؟
۱- نکته اول این که پس از آزادسازی موصل و عقب نشینی داعش تا نقاط مرزی با سوریه و حتی داخل خاک سوریه، نیروهای مردمی و ارتش عراق و سوریه توانستند در منطقه مرزی عراق و سوریه که به «التنف» معروف است به هم بپیوندند و کنترل این منطقه را پس از سال‌ها  از چنگ داعش درآورند.

آمریکا پس از آزادی موصل توسط ارتش عراق و الحشدالشعبی تلاش بسیاری کرد تا هم ارتش سوریه و نیروهای مقاومت و هم ارتش عراق و الحشدالشعبی را از این محدوده استراتژیک دور نگه دارد چرا که تسلط بر این نقطه که هم به دمشق و هم به بیروت نزدیک است به منزله معبری امن از عراق به دمشق و بیروت است.

آمریکا بنا داشت در این منطقه با مستشاران ایران وارد نبرد مستقیم شود، تا جایی که  پهپاد ساخت ایران را سرنگون کرد اما با هشدارهایی که مقامات پنتاگون در جلسه شورای امنیت ملی آمریکا حدود ۴۰ روز قبل به ترامپ دادند، ترامپ از این تصمیم دور شد.

آن‌ها  به تازگی نیز با پذیرش حضور ارتش سوریه در منطقه شرقی «التنف» رسما شکست استراتژیک را پذیرفتند. لذا خیلی دور از ذهن نبود که آمریکایی‌ها  به دنبال ضربه زدن به ارتش‌ها ی سوریه و عراق و به خصوص نیروهای مردمی در این منطقه باشند.

اتفاقی که هفته گذشته رخ داد و پس از یک حمله از پیش اعلام نشده آمریکا به مناطقی در نزدیک محل استقرار الحشدالشعبی و گردان‌ها ی سیدالشهدا در «التنف» به بهانه حضور داعش، تروریست‌ها ی داعش دقایقی بعد از حملات آمریکا، با حمله گسترده خود که فراتر از یک گروهک تازه شکست خورده در این منطقه بود، توانستند حدود ۵۰ نفر از نیروهای مقاومت سوریه و عراق را به شهادت برسانند.

در این حادثه «محسن حججی» به اسارت داعش در آمد و یک روز بعد این گروهک سفاک فیلمی از چگونگی شهادت او  منتشر و روز بعد از آن هم تصویر پیکر بدون سر این شهید را رسانه‌ای کرد.

سرمایه اجتماعی که گسترش یافته است
۲- نکته دوم که درباره این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، گستردگی سرمایه اجتماعی مدافعان حرم است. مدافعانی که اگرچه در سال‌ها ی نخستین آغاز بحران سوریه حضورشان در جبهه دفاع از حریم اهل بیت (ع) غیر رسانه‌ای بود و شهادت شان هم کاملا مظلومانه و پنهانی و ممکن بود آن روزها حتی با انتقادهایی هم همراه باشد اما امروز اکثریت مردم ایران با درک تحولات منطقه و مقایسه کشورمان با کشورهای اطراف و حتی ترکیه، به این یقین رسیده اند که اگر ما در سوریه و عراق با تروریست‌ها ی داعش مقابله نمی‌کردیم باید در شهرها و روستاهای ایران هر روز شاهد جنایت‌ها ی داعش می‌بودیم.

داعشی که آمده بود تا «۳۰۰ میلیون شیعه و همه سنی‌ها یی که به خلافت ابوبکر البغدادی تن نداده بودند را از دم تیغ بگذراند». این جمله را «یورگن تودنهوفر» که ۱۰ روز را در میان داعش زندگی کرده بود، به نقل از یکی از سران داعش در کتاب «ده روز با داعش» ذکر کرده است.

آن چه در دو روز اخیر در شبکه‌ها ی اجتماعی به بهانه شهادت «محسن حججی» و انتشار تصویر غرور آفرین و عاشورایی او گذشت هم حکایت از عمق نفوذ مدافعان حرم  در میان مردم دارد و  هم حکایت از تکلیف مداری مردمی که احساس کردند باید برای ابراز عقیده و دفاع از عقاید خود که همانا جهاد در راه خداست، همه سلایق سیاسی و غیرسیاسی را کنار بگذارند و از «محسن» بنویسند.

برای آن‌ها  که سال‌ها ی دهه ۶۰ را دیده اند و درک کرده اند، این هم صدایی در حمایت از مدافعان حرم یادآور رزمندگانی است که فارغ از دیدگاه‌ها ی مختلف هشت سال در کنار یکدیگر برای دفاع از ایران جنگیدند و اجازه اشغال حتی یک میلی متر از خاک ایران را ندادند. زبان، مقابل شهید محسن حججی و خانواده حسینی اش و به خصوص همسرش که با آن پیام زینبی حجت را بر همه ما تمام کرد، قاصر است.

شهیدی که صلابت نگاهش در آن تصویر عاشورایی در کنار آن داعشی ملعون که با آن که خنجری به دست دارد ترس در چهره اش موج می‌زند و آن خیمه برجای مانده و آن غروب دلگیر و ابرناکی آسمان و ... تداعی سال‌ها  روضه و عبارات مقاتلی است که از عاشورای ۶۱ هجری شنیده ایم و بند بند شان را گریسته ایم.

و البته اثبات کننده این که فرزندان خمینی (ره) سال‌ها  دورتر از دهه ۱۳۶۰ همچنان همان اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا(ع) هستند که زمین سال‌ها  منتظرشان بود تا مجاهدانی از نسل کربلای ۶۱ بیایند و ریشه شجرات خبیثه را برکنند و زمین را برای دگرگونی عصر ظهور آماده کنند.

آیا دور از انتظار است که بگوییم خداوند ماموریت تغییر جهان را به محسن حججی‌ها  و همه مدافعان و مجاهدانی سپرده است که سال‌ها  دورتر از کربلای ۶۱ پا در رکاب اباعبدا...(ع) دارند؟

مجاهدانی که تازه وقتی شهید می‌شوند شناخته می‌شوند و راه شان ماندگارتر؛ گویی عاشورا حتی این خصلت را نیز به یاران حسین (ع) در قرن ۲۱ داده است تا عقیده شان در گودال قتلگاه نماند و تاریخ ساز شوند.
مرجع : خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام برشهدا که افتخار ایران بزرگ هستند.
مسافر
Spain
خدا کنه شهادت روزی همه آرزومندان بشه...
Netherlands
هنوزدرهای شهادت درسوریه بازاست وبسته نشده است ، می توانید تشریف ببرید، البته اگرواقعا خواهان شهادت باشیدوشعارالکی ناهید ۰
لعنت بر آمریکا
Netherlands
ان شاءالله با سرور شهیدان محشور شود. برای شادی ارواح مطهر شهدا از بدر تا به امروز صلوات
مهدی ضابطی
Iran, Islamic Republic of
با سلام. تبرک و تسلیت میگوییم شهادت محسن حججی که 40روز مانده به عاشورا برای ماه عاشورایی دگر زنده شد. لحظه اسارت شهید حججی در اول صبح زمان طلوع آفتاب بود. مدافعان حرم/
مرگ بر آمریکا و مرگ بر سعودی و مرگ بر اسرائیل
کاظم
Iran, Islamic Republic of
عجب برکتی خون این شهید عزیز دارد.
خدایا مرگ مارا شهادت درراه خودت قرار بده.
عموزاده از سمنان
Iran, Islamic Republic of
سلام
من حقوقدان نیستم ولی چرا وقتی قوه قضائیه آمریکا دولت ایران را به خاطر شکایت خانواده برخی قربانیان حوادث تروریستی محکوم و از حساب ایران جریمه برداشت می کند، قوه قضائیه ما نتواند چنین پرونده هایی علیه آمریکا به جریان بیندازد؟ مثلا در همین مورد می توان شهادت این شهید بزرگوار را به بمبارانها یا حملات آمریکا در آن منطقه ربط داد و طرح دعوی کرد. لطفا اگر امکان دارد حقوقدانان کمک کننذ.
ممنون
حق پرست
Netherlands
عجله نکن . اجازه بده عروسی تمام بشه
amir
Iran, Islamic Republic of
خون پاک این شهید قیمت نداره عزیز.
آمریکا و اروپا با تمام خاک ناپاکشون حتی ارزش یک قطره خون این یاران باوفای اباعبدا...(ع) را هم نداره.
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
ان ها که ادعای حقوقدانی میکننددرحقیقت حقوقبان هستند ومواظب حقوق های نجومی خود وهمفکران خود. ودیگر به این کارها نمیرسند
م.ا.ا
Iran, Islamic Republic of
عالی بود بهشان افتخار میکنیم هر چه از شجاعت این مجاهدان و اولیای الهی بگوییم کم است .... انشا الله با دعای این شهیدان غریب و پرصلابت واقعا ماها که اسیر نفسمان شده ایم نیز به راه راست هدایت شویم . انشاالله
اایرانمنش
Iran, Islamic Republic of
درود وصلوات به روان پاک شهید محسن تو افتخار همیشه تاریخ ایران شدی .
Iran, Islamic Republic of
نبایست شهادت محسن بی پاسخ بماند ؛ موشکها را از انبار خارج کنید وباز درسی دیگر به دنیا دهید
دكتر اصلاني
Iran, Islamic Republic of
رحمت ورضوان الهي بر روح مطهر شهيد حججي
Iran, Islamic Republic of
اوغرورمثالزدنی ایرانیهارابه نمایش گذاشت روحش شادوپیش حضرت زینب سرافراز
Iran, Islamic Republic of
زنده باد ایران درود بر روح پاک شهید محسن حججی.. محسن جان غرور ایرانی تو غرور اسلامی.. روح ات با سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام محشور شود امین
Reza
Iran, Islamic Republic of
محسن جان شهادت ت مبارک تو غرور ایران اسلامی هستی... خدایا روح شهید حججی رو با سید الشهدا محشور بفرما امین
وحید
Iran, Islamic Republic of
واقعا مظلومانه به شهادت رسید خیلی سخته خدا به خانواده اش صبر بده.ماخواستار انتقام خون پاک شهید محسن حججی هستیم
جمشید سلمانی
Iran, Islamic Republic of
حججی دینشو نسبت به آخرتش وامامش چه امام عصرش وامام حاضر وامام غاءبش ادعا نمود و به صف شهداء کربلا پیوست. وای بر ما آگه غافل از قافله حججی ها باشیم. خداوند صبر جزیل به خانوادات عنایت بفرماید.
Iran, Islamic Republic of
راه جبران این شرارت آمریکا حمله قهرمانانه موشکهای ما به مقر داعش بطور گسترده ومحکم وپیاپی است