جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۴
داورزنی:

شجاعی و حاج صفی از تیم ملی محروم شدند

پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 540020
معاون وزیر ورزش گفت: به دلیل اینکه شجاعی و حاج صفی خط قرمز نظام را زیر پا گذاشتند دیگر جایی در تیم ملی فوتبال ایران ندارند.
شجاعی و حاج صفی از تیم ملی محروم شدند
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا داورزنی در گفتگو با صداوسیما بیان کرد: در ۳۸ سال گذشته هیچکدام از ورزشکاران ما در صحنه های مهم حتی المپیک حاضر نبودند مقابل ورزشکاران رژیم غاصب صهیونیستی که ما آنها را به رسمیت نمی شناسیم به میدان مسابقه بروند و اتفاق اخیر در شرایطی رخ داد که ما بارها با تهدیدهای کمیته بین المللی المپیک مواجه شده بودیم اما به دلیل اینکه این رژیم اشغالگر خط قرمزی برای ایران و ملت های مظلوم جهان است طبیعی بود که این حساسیت برای ملت شریف ما وجود داشته باشد. خیلی از جاها بوده است که ورزشکاران کشورمان طلای المپیک را از دست دادند تا پای ارزش های ایران اسلامی بایستند و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند.

وی در ادامه گفت: وقتی دو فوتبالیست ما بی تفاوت به این موضوع عمل می کنند به صرف اینکه تعهدی به باشگاهشان دارد، پس تعهدشان به ملت شریف ایران چه می شود؟

معاون وزیر ورزش افزود: این دو بازیکن قرارداد مالی با یک باشگاهی دارند که پول بگیرند و برای آن باشگاه بازی کنند اما اینکه بروند با نماینده رژیم منفوری که تمام گرفتاریهای منطقه ناشی از اقدامات آن است، بازی کنند و بی تفاوت نسبت به همه این فشارها و همه جنایاتی که اسرائیلی ها انجام می دهند، به میدان بروند این وضعیت برای مردم ایران قابل تحمل نیست.

داورزنی افزود: با این شرایط طبیعی است که فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی آن تصمیم جدی درباره آینده این دوبازیکن فوتبال بگیرد اما در حال حاضر به طور قطع مسعود شجاعی و احسان حاج صفی به تیم ملی فوتبال ایران دعوت نخواهند شد زیرا آنها خط قرمزها را زیر پا گذاشتند.

وی درباره اینکه کی روش چه واکنشی به دعوت نشدن از این دو بازیکن به تیم ملی فوتبال دارد گفت:مراجع تصمصیم گیری به این موضوع نظام جمهوری اسلامی ایران، وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون فوتبال هستند، نه آقای کارلوس کی روش. هرچند که این سرمربی پرتغالی برای فوتبال کشورمان زحمت کشیده که در جای خود ارزشمند بوده اما این اتفاقی که افتاده زیرپا گذاشتن خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است.وی در پایان تاکید کرد: هیچکس حق ندارد خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران را رد کند.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عباس
Iran, Islamic Republic of
به عقیده خودم بازی کردن این دو بازیکن که در یک تیم خارجی شاغل هستند و با آن تیم قرارداد دارند اگر هم اشکالی داشته باشد مستحق محرومیت از تیم ملی نیستند. و نکته دیگر اینکه بازی کردن یا نکردن ارتباطی با نظام ندارد. ممکن است ورزشکاری تشخیص دهد که بازی نکند و به این طریق از مظلوم حمایت کند و ورزشکار دیگری یا تشخیص ندهد یا به هر دلیل دیگر برایش مهم نباشد که در این صورت نیز نمی توان کسی را مجبور کرد که عقیده ای را بپذیرد یا مطلبی به زور برای او مهم باشد. در این صورت حتی بازی نکردن او نیز کمکی نخواهد کرد. حالا سوال اینجاست که ایا مسولان ما واقعا این مسایل را نمی فهمند یا باز هم همان قضیه ریاکاری ، دگم بودن و مانند اینها مطرح است. اگر استدلال بنده اشتباه است لطفا سایر خوانندگان راهنمایی ام کنند
Iran, Islamic Republic of
نظر شماست که دگم است.
اثباتش هم اینکه قرار نیست با محرومیت، عقیده در آنان ایجاد کنیم که منجر به ریا شود.
همچنین، قرار نیست با اجبار به عدم بازی، عملی از کسی پذیرفته شود و ثواب داده شود.
فقط، قرار است منتصبین و وابستگان به نظام جمهوری اسلامی، رژیم اشغالگر قدس را به صورت هماهنگ، به رسمیت نشناسند و چندصدایی و تفرقه، ایجاد نشود. حتما قبول دارید که تیم ملی، تیم جمهوری اسلامی است و نظامی که تیمش حرفش را قبول نداشته باشد، تیم او نیست. بنابراین، محرومیت از تیم ملی، نظر رسمی تیم ملی را نشان میدهد. این یک.
و دو: هر ویترینی که نظام ایجاد میکند، به دلیل اثر تبلیغاتی، حق و وظیفه نظارت بر آن ویترین را دارد. ورزش، هنر، سیاست و...، ویترین هایی است که نظام، ایجاد میکند. پس در محدوده این ویترین، کسی نمیتواند بگوید عقیده من اینجور نیست اونجور است، پس متفاوت رفتار میکنم. متفاوت میتوانی فکر کنی، اما نمیتوانی عقیده فاسدت را تبلیغ کنی. هر بازیکن فوتبال، یا هر هنرمند یا سیاستمدار، هر کاری کند، اثر تبلیغاتی دارد و مورد تأیید نظام، خوانده میشود. مثلا صدا و سیما اگر تصویر یک بدحجاب را پخش کند، برخی یاد میگیرند و تصور میکنند گناه نیست! در حالیکه گناه هست. صدا و سیما بد عمل کرده. پس هر آنچه به مردم ایران، اثر مخرب دارد یا باعث بدبینی مردم دیگر کشورها به ایران یا اسلام میشود، دیگر حیطه عقاید شخصی نیست. حیطه عمومیست. بنابراین، از لیگ برتر ایران هم میتوانند این دو را، محروم کنند. دگم اندیشی هم نیست. لیگ برتر هم، ویترینی است که اثر تبلیغاتی دارد.
بله هر کسی از جمله این دو، میتوانند در عقیده شان، هر طوری فکر کنند و البته ضرر هم پای خودشان. اما به شرطی که یک شغل معمولی داشته باشند.
حتی شما حق ندارید مغازه بزنید، بعد پوستر رژیم اشغالگر را نصب کنید. نصب پوستر، اثر تبلیغی دارد.
این منطق ما است. منطق ما دگم بود؟! یا نمیخواهید بیندیشید؟
Iran, Islamic Republic of
اگر اشکالی هم داشته باشد ؟!

یعنی شما تایید رژیم غاصب و ظالم صهیونیستی رو ، که ظلم و غصبش بروزه ! ، نمی دونی ، تایید ظلم ، غصب ، کشتار زنان و کودکان و ... است ؟!
Iran, Islamic Republic of
آفرین برشما وننگ بر این دو نفر
Iran, Islamic Republic of
ما شاءالله
Iran, Islamic Republic of
حکم رسمی لازم است.
اول محرومیت رسمی و دایمی از تیم های ملی در سطح بازیکنی، مربیگری و...
دوم عدم امکان بازی در ایران تا دوسال و التزام با عذرخواهی رسمی از ملت ایران برای عدم تمدید دو سال
سوم الزام همه ایرانیان به به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر قدس در تمام معاملات، مراودات، بازی ها، جشنواره ها و... شامل اقشار مختلف اعم از هنرمند، ورزشکار، تاجر، سیاستمدار، و...
چهارم محرومیت بازیکنان فعلی تیم ملی که حامیاین دو بوده اند.
پنجم محرومیت علی کریمی، فرهاد مجیدی، و سایر حامیان رژیم اشغالگر قدس و نیز رسانه های حامی این حرکت زننده
و هفتم حمله جامع رسانه ای و مدیریتی از سوی نهادهای عالی ورزش کشور به رژیم اشغالگر قدس، برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی حذف رژیم اشغالگر، رایزنی جدی با نهادهای بین المللی برای جلوگیری از حضور تیم های رژیم اشغالگر قدس در مسابقات ورزشی به منظور مقابله با اشغالگری و تروریسم دولتی.
این گام ها را بردارید، یعنی واقعا اسلام دارید. وگرنه خودتان را مسخره کرده اید. غرب چطور در باطلش راسخ است؟! شما هم همانطور!
محمد
Iran, Islamic Republic of
باید برخورد میشد که الحمدالله برخورد شد اما چه بهتر لزیرونها که در اروپا بازی میکنند در قراردادشان به عدم بازی در مقابل تیمهای رژیم غاصب اشاره کنند که این حاشیها درست نشود
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم با همه کسانیکه ارزشها و خط قرمزهای نظام را که خونهای گرانقدر و با ارزشی نثار آن شده را نادیده گرفته و زیر پا می گذارند به نحوی برخورد کنند تا کسی بخود اجازه حرمت شکنی ندهد و ایکاش اراده و غیرتی وجود داشت تا با نمایندگانی که حریم مجلس و نمایندگی را آنچنان ذلیلانه زیر پا گذاشتند که آوازه اش جهانگیر شد همین برخورد صورت می گرفت تا شائبه یک و دو هوا و دوگانگی رفتار با متخلفین پیش نیاید .
Iran, Islamic Republic of
...
آه مظلوم دامنتان را خواهد گرفت
Iran, Islamic Republic of
درود بر این تصمیم وزارت ورزش
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای داورزنی، اگر جلوی پایمال شدن ارزش ها محکم نایستید، هر کسی به خود جرئت می دهد از ارزش های انقلاب عبور کند. از اینکه بدون توجه به جوسازی ها، قاطعانه عمل کردید، ممنونیم.
افشین
Iran, Islamic Republic of
مبارک .نگفتند حق ورود به ایران را دارند یا ندارند
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اقدامات این فوتبالیست نما : 1- حمایت از فتنه سال 88 - 2- نمایش ضعیف در تیم ملی و هدر دادن موقعیت های طلائی مانند هدر دادن پنالتی دیدار ایران و ازبکستان -3- درخواست از روحانی برای حضور بانوان مسلمان در فضای ناسالم ورزشگاه آزادی -4- دهن کجی به موضع نظام و مردم نسبت به رژیم اسرائیل – 5- مصاحبه علیه فوتبال ایران با رسانه های خارجی .
پیام اسراییل:
آفرین به مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی که تابوی مسابقه ندادن با ورزشکاران اسرائیل را شکستند
Iran, Islamic Republic of
....... یک تار موی گندیده امثال محسن حججی شرف داره به صدتا ازاین فوتبالیست ها وهنرمندان بی غیرت پول پرست