پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تاجیکستان هم ایران را متهم کرد!

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 539796
اتهام عجیب وزارت کشور تاجیکستان؛ ایران حامی مالی قتل‎های زنجیره‎ای در تاجیکستان است!
تاجیکستان هم ایران را متهم کرد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، وزارت کشور تاجیکستان با پخش مستندی مدعی شده است که ایران حامی مالی قتل‎های زنجیره‎ای در این کشور در دهه 90 میلادی است.
 
 وزارت کشور تاجیکستان، ایران را به حمایت از تروریست‎های تاجیکی متهم کرد.

بنابر این گزارش وزارت کشور تاجیکستان مدعی شده است که با حمایت مالی ایران، قتل‎های زنجیره‎ای سیاستمداران، دانشمندان و روزنامه نگاران در تاجیکستان صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فیلم مستند نمایش داده شده در کانال تلویزیونی تاجیکستان، وزارت کشور تاجیکستان، ایران را به حمایت مالی از تروریست‎ها در سال‎های 90 متهم کرده است.

به ادعای این فیلم مستند، قتل سیاستمداران، دانشمندان و روزنامه نگاران تاجیکی در سال 90 با آنچه حمایت مالی از ایران و بر اساس دستورات مستقیم عبدالحلیم نظر زاده معاون سابق وزیر دفاع تاجیکستان خوانده شده صورت گرفته است.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی درگیری داخلی در تاجیکستان بین نیروهای طرفدار دولت و گروه های مخالف، در سال 1993 به وقوع پیوست که این درگیری‎ها در ژوئن 1997 به پایان رسید.
 


     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *