پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اتحادیه عرب بالاخره سکوت خود را شکست

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 539700
دبیرکل اتحادیه عرب بالاخره سکوت سه ساله خود در قبال یمن را شکست و اوضاع انسانی در این کشور را در سایه شیوع وبا وخیم توصیف کرد.
اتحادیه عرب بالاخره سکوت خود را شکست
به گزارش جهان نيوز به نقل از  تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، احمد ابوالغیط ابراز نارضایتی شدید خود را از وخامت اوضاع انسانی در یمن به خاطر افزایش مرگ و میر ناشی از شیوع وبا در این کشور ابراز داشت که نتیجه سه سال تجاوز نظامی ائتلاف تحت فرماندهی سعودیها است.

شمار مرگ و میر ناشی از شیوع وبا در یمن به 1900 نفر سیده است.سازمان ملل شمار مبتلایان و موارد مشکوک ابتلا به وبا در یمن را نیز بیش از 300 هزار نفر اعلام کرده است.محمود عفیفی سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: ابوالغیط از گزارش های نهادهای بهداشتی و بشردوست وابسته به سازمان ملل متحد نگران است که از ابتلای شمار زیادی به بیماری وبا بویژه در مناطق درافتاده به خاطر اتخاذ نشدن تدابیر پیشگیرانه فوری خبر می دهند.

وی افزود: دیدگاه ابوالغیط درباره اوضاع یمن از جمله اوضاع معیشتی و بهداشتی مبتنی بر دستیابی به یک سازش سیاسی فراگیر براساس مصوبه 2216 شورای امنیت و برآینده گفت وگوی ملی فراگیر این کشور و مصوبات طرح کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای حل اوضاع یمن و سازوکار اجرایی آن است.

عفیفی در عین حال بدون اشاره به تجاوز سه ساله ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا به یمن و کشتار، ویرانی و مصیبت های انسانی ناشی از آن، تلاش کرد تا جنبش انصار الله و هم پیمانانش را به عنوان مسئول این شرایط معرفی کند و گفت: "آنها مسئول وخامت اوضاع یمن و فروپاشی این کشور در همه عرصه ها به خاطر لجاجت واضح و مخالفت خود با همه طرح های سازش برای پایان درگیری هستند".

دولت سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگ همه جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به کشته شدن بیش از هشت هزار نفر و زخمی شدن هزاران یمنی دیگر، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیونها نفر و شیوع بیماری های واگیر دار و قحطی در این کشور منجر شده است.

نیمی از بیمارستانها و درمانگاههای یمن بسته شده و سایر بیمارستانها و درمانگاهها نیز از کمبود شدید تجهیزات و داروهای لازم رنج می برند.

شمار مبتلایان به وبا به حدی است که بیمارستانها و درمانگاههای باقی مانده مملو از بیماران است. تعداد آنها به حدی است که پزشکان مجبور شده اند تا در چادرهای برپا شده یا حتی روی زمین به مداوای بیماران بپردازند.
همزمان صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز اعلام کرده است که در سایه جنگ یمن، چهار میلیون و پانصد هزار دانش آموز از رفتن به مدرسه محروم شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *