شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تشخیص افسردگی با اسکن عکس‌های اینستاگرام!

سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب: 539665
دانشمندان آمریکایی می گویند الگوریتمی ابداع کرده اند که با استفاده از آن می توان از طریق اسکن عکس های اینستاگرام به افسردگی انسان ها پی برد.
به گزارش جهان نيوز، محققان دانشگاه های ورمونت و هاروارد مدعی هستند که الگوریتم یاد شده قادر به کشف موارد مختلف افسردگی در انسان ها با دقت 70 درصد است. این در حالی است که پزشکان با استفاده از روش های عادی تشخیص افسردگی تنها می توانند با دقت 42 درصد ابتلا به این بیماری خطرناک را تشخیص دهند.

کریس دانفورت از اساتید دانشگاه ورمونت می گوید روش جدید می تواند ضمن شناسایی موارد ابتلا به افسردگی به انسان ها کمک کند تا از ابتلا به بیماری های ذهنی نیز مطلع شوند.

الگوریتم یاد شده ابتدا می تواند سرنخ های ابتلا به افسردگی را شناسایی کند و در مرحله بعدی با دقت بیشتری کشف کند که افراد مشکوک به ابتلا به این بیماری واقعا دچار افسردگی هستند یا خیر.

تا به حال از این روش برای بررسی میزان افسردگی و بیماری های ذهنی 166 مشارکت کننده استفاده شده که نیمی از آنها در سه سال گذشته سوابق مراجعه به دکتر را به همین علت داشته اند.

تحلیل گران با بررسی 44 هزار عکس اینستگرام این افراد پی برده اند که چه کسانی مبتلا به افسردگی هستند. تحقیقات برای تکمیل این الگوریتم و افزایش دقت آن ادامه دارد.

منبع: العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *