شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
محسن هاشمی را استعفا کردند

پدراز مجلس ششم حذف شد،پسر از شهرداری تهران!

سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 539449
«بدون تعارف جریانی ‌درصدد هاشمی‌زدایی است؛ نمونه آن حذف مهندس یاسر هاشمی از دانشگاه آزاد، مانع‌تراشی برای شهردار شدن شما و... بود»
پدراز مجلس ششم حذف شد،پسر از شهرداری تهران!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، محسن هاشمی، فرزند ارشد مرحوم هاشمی و نفر اول منتخبان اصلاح‌طلب تهران در شورای شهر پنجم، به تازگی در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه آرمان امروز پیرامون حذف نامش از فهرست نامزدان شهرداری تهران گفته است:

«طبیعتا اعتماد مردم به نام هاشمی‌رفسنجانی و لطف آنها به بنده در طول دوران انتخابات و پس از آن، مساله‌ای نیست که قابل انکار یا چشمپوشی باشد و از خداوند می‌خواهم توان و توفیق آن را بدهد که به این میزان محبت و اعتماد مردم ادای دین کنم، اما موضوع مهمی که باید به آن توجه کرد این است که در تصدی مسئولیت‌های ملی نظیر شهرداری تهران، مولفه‌های متعددی علاوه بر خواست مردم وجود دارد، طبیعتا مردم از گزینه‌ای که با این میزان مشارکت عمومی در انتخابات شوراها به مسئولیت شهرداری تهران می‌رسد، انتظار ایجاد تحول در مدیریت شهری را دارند که انتظار بحق و بجایی است، اما لازمه این اقدام وجود انسجام و حمایت در شورای شهر و مجموعه تصمیم‌گیرندگان در نظام، اعضای شورا و سایر نهادهای موثر به‌خصوص جبهه اصلاحات است که خود را برنده انتخابات شورای شهر تهران و اغلب کلانشهرها می‌دانند، بنابراین همان‌گونه که قبلا گفتم حفظ انسجام شورا به تعیین گزینه برای شهرداری اولویت دارد و بنده در جلسه معرفی گزینه‌ها از دوستان همکار در شورای پنجم خواستم که به احترام نظر اکثریت شورا مبنی بر اینکه کسی از داخل شورا به عنوان گزینه طرح نشود، اسم بنده را ننویسند، هر تصمیمی باید توسط اکثریت اعضای شورا و با حفظ انسجام شورا باشد، نه به‌صورت حرکات فردی یا گروهی و ایجاد اختلاف و تنش.»

خبرنگار روزنامه آرمان امروز در اقتفای صحبت‌های هاشمی می‌گوید: «بدون تعارف جریانی ‌درصدد هاشمی‌زدایی است؛ نمونه آن حذف مهندس یاسر هاشمی از دانشگاه آزاد، مانع‌تراشی برای شهردار شدن شما و... بود» و هاشمی تصریح می‌کند:

«مهم‌ترین میراث آیت‌ا... هاشمی‌رفسنجانی برای ایران، مکتب و سیره اعتدال بود و این سیره به عنوان یک نگرش ماندگار در افکار عمومی، تفکرات نخبگان و بخش‌های بزرگی از جامعه نهادینه شده است و قابل حذف نیست، اگر شما هاشمی‌زدایی را به معنای مقابله با تفکر هاشمی یعنی اعتدال فرض کنید، طبیعی است که همان‌گونه که در دوره حیات ایشان، افراط و تفریط در جامعه وجود داشت و می‌خواست جایگزین اعتدال در تصمیم‌گیری‌ها شود، در فقدان ایشان نیز تفکرات تندرو در هر دو جناح باز هم تلاش می‌کنند عرصه را بر نیروهای میانه‌رو و معتدل تنگ کنند، اما این مردم هستند که با هوشیاری مانع آنها شده و خواهند شد.»[1]

*قضاوت درباره صحبت‌های آقای هاشمی را به عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...
طرفه آنکه در صحبت‌های مهندس هاشمی یک نکته از روی عمد یا سهو مکتوم مانده و آن عزم ستاد اصلاحات برای منها کردن محسن هاشمی از فهرست نامزدان شهرداری تهران است.

مسئله‌ای که برخی تحلیلگران از پیشاانتخابات به آن اشاره و تأکید کردند که اصلاح‌طلبان از آنرو که مهندس هاشمی را فردی میانه‌رو و طرفدار انقیاد از سیاست‌های کلان نظام می‌دانند، مایل به حضور او در پست مهم شهرداری تهران نیستند.

این فرض اصلاح‌طلبان همچنین از آن رو تقویت می‌شد که آنها به گفته معاریف این جریان، به شهرداری تهران در شورای شهر پنجم به چشم پله‌ای برای پیروزی در انتخابات‌های 98 و 1400 می‌نگرند و لذاست که جای هیچ‌گونه ریسک و یا تسامحی را در این زمینه برای خود قائل نیستند.

از همین رو بود که محسن هاشمی که از ابتدا با ژست شهردار شدن پا به عرصه انتخابات شورای شهر تهران گذاشته بود، بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات، با سردی کامل ستاد اصلاحات مواجه و نامش از فهرست نامزدان شهرداری تهران حذف شد.

اشاره خبرنگار آرمان امروز به «مانع‌تراشی بر سر راه شهردار شدن محسن هاشمی» نیز قابل تأمل است. خاصّه آنکه اشاره مستقیم و مرجع ضمیر این جمله نیز کسی جز اصلاح‌طلبان نمی‌تواند، باشد.
1_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/193736
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *