جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
با دستور رئیس دانشگاه آزاد صورت گرفت

شهریه دانشگاه آزاد در مناطق محروم نصف شد

عدم‌افزایش شهریه‌ها در سال تحصیلی جدید
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب: 539321
دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه‌ای شهریه ثابت و متغیر رشته‌محل‌های گروه غیرپزشکی بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی را کاهش داده است.
به گزارش جهان نيوز به نقل از اطلاعات روز، افزایش شهریه‌های دانشگاه آزاد در چند سال گذشته یکی از دغدغه‌های اساسی دانشجویان و خانواده‌های شاغل به تحصیل در این دانشگاه بوده است.

افزایش مکرر شهریه ها و عدم افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه آزاد را به یک پایگاه صدور مدرک تبدیل کرده بود مضافا اینکه سنگینی بار هزینه ها خانواده های کم درآمد را از راهیابی به دانشگاه آزاد اسلامی محروم کرده بود.

تحول و تغییر در مدیریت دانشگاه آزاد و بهره مندی از مدیریت اسلامی منجر به آن شد تا سیستم جدید این دانشگاه در اولین اقدام موثر خود به بالا بودن این شهریه ها واکنش نشان دهد.

دانشگاه آزاد با صدور بخشنامه ای به منظور جذب نخبگان و کمک به تحصیل دانش آموزان مناطق محروم و کاستن از بار مالی خانواده ها، شهریه ثابت و متغییر رشته محل های گروه غیر پزشکی بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی که در نقشه جامع  علمی کشور دارای اولویت و کمبود دانشجو دارند تا 50 درصد کاهش داد.

در گام دوم و به منظور رفاه دانشجویان و کاهش نگرانی ها 50 در صد شهریه برای سال 96-97 بعد از اعمال افزایش تا 10 درصدی شهریه این شهریه این رشته محل ها نسبت به سال 1395، محاسبه میشود. پیشنهاد دقیق ارقام کاهش یافته شهریه ثابت و متغییر هر رشته محل با رعایت شرایط ذکر شده در اختیار رئیس واحد دانشگاهی و تصویب نهایی بر عهده کمیسیون دائمی هیات امنای استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *