جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱
معاون کل وزارت بهداشت:

درمان افراد مشهور گرفتاری دارد

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 539243
قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت با تشریح وضعیت حضور پزشک در روستاهای کشور به گرفتاری‌های درمان بیماری افراد مشهور پرداخت.
درمان افراد مشهور گرفتاری دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ایرج حریرچی در ادامه پاسخ به خبرنگاران در چهل و یکمین نشست سخنگوی وزارت بهداشت درباره نقش رسانه‌ها در حوزه سلامت اظهار داشت: توجه بیشتر به سلامت به دلیل پیری افراد در کشورها باعث می‌شود که رسانه‌ها نیز به آن توجه بیشتری کنند ولی مهم افزایش سطح آگاهی مردم است.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مثلا رسانه‌ها باید به اولویت‌های مهم سلامت از جمله دیابت و چاقی که جامعه و درصد بسیار بالای از کشور درگیر آن هستند بپردازند ولی متاسفانه توجه رسانه به تب کریمه کنگو معطوف می‌شود در حالیکه افراد درگیر برای  تب کنگو چند صدنفر است و بیش از چندین میلیون نفر گرفتار دیابت و عوارض و مرگ و میر آن هستند بنابراین اولویت رسانه باید معطوف به بحثی چون دیابت شود.

حریرچی ادامه داد: مثلا برخی افراد مشهور دچار بیماری‌ای می‌شوند که قابل درمان نیست زیرا اصلاً در دنیا علم چنین پیشرفتی نکرده است، بنابراین همه انتقادات به سمت وزارت بهداشت سوق پیدا می‌کند که چرا اقدامی نمی‌شود درحالیکه وظیفه وزارت بهداشت تضمین سلامت تمام مردم جامعه است.

وی تصریح کرد: مثلا در اجرای پزشک خانواده باید به نهادهای حوزه سلامت کمک کنند، به طور مثال در استان فارس که پزشک خانواده در حال اجرا است، یکی از گلایه‌های مردم این است که چرا در طرح پزشک خانواده نمی‌توانند به هر پزشک و متخصص مراجعه کنند، درحالیکه در طرح پزشک خانواده باید مردم و بیماران فقط به پزشک منتخب مراجعه کنند و این فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت با اطلاع‌رسانی برای افزایش سواد سلامت مردم را می‌طلبد.

حریرچی ادامه داد: هم اکنون در هیچ روستایی که باید طبق قانون سطح بندی پزشک داشته باشیم، امکان ندارد که پزشک نداشته باشیم، گرچه نواقصی هم داریم مثلاً در برخی مناطق روستایی باید سه پزشک داشته باشند ولی فقط یک پزشک دارند و این یعنی «صفر پزشک» در روستاهایی مورد نظر نداریم.

قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین طرح مراقب سلامت خاطرنشان کرد: در زمینه طرح مراقب سلامت نیز این طرح را برای همه ایرانی‌ها تا پایان سال تکمیل خواهیم کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چون بقیه مردم قدرت رسانه رو ندارند که جنایت های بعضی از دکترها رو علنی کنن...