سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

بارش باران و کاهش دما در نیمه شمالی کشور

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب: 539020
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه گرمای هوا تا پایان هفته در غالب نقاط کشور باقی می‌ماند، گفت: با نفوذ موج بارشی جدید در اواخر هفته، وضعیت جوی نیمه شمالی تغییر می‌یابد و کاهش دما به همراه باران جای افزایش دما را می‌گیرد.
بارش باران و کاهش دما در نیمه شمالی کشور
به گزارش جهان نيوز، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد:  طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود که البته روز سه‌شنبه  نوار شمالی کشور با افزایش نسبی دما مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: در سه روز آینده وزش باد شدید، شرق و جنوب شرق کشور را در برمی‌گیرد که منطقه زابل با گرد و خاک و کاهش دید افقی مواجه خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: افزایش دما و ماندگاری هوای گرم تا روز چهارشنبه در غالب نقاط کشور برقرار خواهد بود اما از روز پنجشنبه وضعیت جوی در برخی نقاط کشور در نیمه شمالی تغییر می‌یابد.
به گفته نقشینه، از روز پنجشنبه شاهد نفوذ زبانه‌های پرفشار جوی در نوار شمالی کشور خواهیم بود که دستاورد آن، کاهش نسبی دما و بارشهای احتمالی باران است.

وی ادامه داد: در روزهای آخر هفته، انتظار بارندگی در سواحل شمالی و بهبود وضعیت دما را در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، اهواز با 49 درجه بالای صفر را گرم‌ترین و شهرکرد با هشت درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقاط کشور دانست و تصریح کرد: دمای هوای امروز تهران در گرم‌ترین لحظات به 37 درجه بالای صفر رسید و روند افزایشی دما تا پایان هفته ادامه می‌یابد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *