چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲

تحلیف و تابستان هشت سال پیش

کمیل خجسته
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 538973
این روزها برای ما ایرانیان روز افتخار است در منطقه و جهان. اما در سال 88 این روزها این‌گونه نبود. معترضین هیچ چارچوبی نگه نداشتن و شد آنچه که نباید می‌شد.
جهان نيوز - دکتر کمیل خجسته: الحمدلله دیروز تحلیف به‌خوبی انجام شد. از کشورهای مختلف در مجلس شورای اسلامی نشستند و سوگند رییس جمهور را به قانون اساسی که شهید بهشتی معمار آن بود را مشاهده کردند. تهران آرام، مدیون حفظ #قانون بود.

این روزها برای ما ایرانیان روز افتخار است در منطقه و جهان. اما در سال 88 این روزها این‌گونه نبود. معترضین هیچ چارچوبی نگه نداشتن و شد آنچه که نباید می‌شد. جهت یادآوری آن خسارت‌ها و ظلمی که بانیانش کردند بازخوانی این دو سند که در سایت بروکینگز و فوربس منتشر شده خالی از لطف نیست:
 
در یکی از آن‌ها هیلاری کلینتون در نشست 2014 موسسه سابان، در پاسخ به این سوال که در دوران وزارتش، تنها موضوعی که آرزو داشت متفاوت عمل کند، چه بود، پاسخ داد که "موضوعی که می‌توانستیم در مورد آن متفاوت عمل کنیم، واکنش ما به اعتراضات خیابانی ایران در تابستان پنج سال پیش بود، ما به طور گسترده با کارشناسان امور ایران و منابع مختلف در امور جاسوسی مشورت می‌کردیم..."
yon.ir/giz6J
و دومی هم مشاور سابق شورای امنیت ملی می‌نویسد دولت «اوباما» تصمیم می‌گیرد تا از فرصت به دست آمده برای تسهیل برنامه‌های آمریکا استفاده کند. آن‌ها از یکی از سناتورها که دوستی در «وال‌استریت» داشت و آن دوست در بین سبزها نفوذ داشت به عنوان رابط استفاده کنند و از طریق آن با #تیم_موسوی نامه‌نگاری ‌کنند. جالب آنکه سبزها در نامه‌شان به امریکایی‌ها می‌گویند برای اینکه ایران #مشروعیت نیابد؛ هیچ توافقی را با ایران امضا نکنند.(آن زمان بحث مذاکرات هسته‌ای و توافق بر سر آن بودو در آن دوران بود که شدیدترین #تحریم‌ها بر ما اعمال شد)
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *