جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۹

برای این فوتبال سیاست زده: این بازیکن ها مارادونا نمیشوند!

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 538605
این همان داستان "فوتبال و سیاست" است که قهرمان ضدامپریالیست را از مارادونا به "ماراکوکا" تبدیل کرد تا فوتبال حدود خودش را از تبلیغات گوشه زمین فراتر نبیند و به فکر انقلاب نیافتد!
برای این فوتبال سیاست زده: این بازیکن ها مارادونا نمیشوند!
گروه سیاسی جهان نيوز: دقیقا همان شب که 500 جوان بنگلادشی تصمیم به خودکشی دسته جمعی گرفتند تا زودتر از شر دیدن آنچه روی گیرنده تلویزیونشان میگذشت خلاص شوند...همان شب که نیمی از جهان گریست و نیم دیگر نیز خندیدن را توهین به فوتبال میدانست...همان شب منحوس پس از بازی آرژانتین و نیجریه در جام جهانی 1994 را میگویم که مارادونا متهم به دوپینگ در برنامه غذایی خود شده بود و از ادامه همراهی با تیمش بازماند تا آمریکا میزبان نفسی راحت بکشد!

همان شب که "فوتبال و سیاست" صیغه محرمیت دائمشان را خواندند تا در جامی که پله با کروات منقش به پرچم آمریکا ظاهر شده بود و میزبان همه ترسش فتح جام توسط مردی بود که روی یک دست عکس چگوارا و روی دست دیگر عکس کاسترو را تتو کرده بود سرنوشت جور دیگری رقم بخورد...دقیقا همان زمان که سنا آمریکا رای به عدم صدور روادید برای ورود دیه گو به سرزمین مجسمه آزادی را داده بود میشد فهمید که همه چیز دست به دست هم دهد تا این پسر قدکوتاه و چاق که هرجا مینشست به دفاع از جنبش های آزادی بخش علیه آمریکا سخنی میگفت دستش از لمس جام جا بماند و بابت خوردن داروهای سرماخوردگی متهم به دوپینگ شود.
 

آنها نقشه خود را خیلی خوب اجرا کردند،مردی که محبوبیتش در آمریکا لاتین از چگوارا پیشی گرفته بود و زبان تند و سرخش که سر سبز را بر باد میداد نتوانست در خاک آمریکا مرد اول دنیا شود و لحظه بالا بردن جام میلیون ها جوان آماده انقلاب را به خروش آورد...او دیگر نه یک قهرمان که زیباترین گل قرن را در سیاسی ترین مسابقه قرن مقابل انگلیس و با "دست خدا"ی معروفش زده بود که حالا یک مرد بدنام بود که تست دوپینگش زمینه را برای حذف آرژانتین فراهم کرده بود!
 
پس از آن شب دیگر هیچوقت دست آرژانتین استحاله شده هم بر جام جهان نمای فوتبال نرسید اما سرگذشت تلخ دیه گو همه را از پیوند "فوتبال و سیاست" آگاه کرد...همه فهمیدند که فوتبالیست خوب نباید خلاف جهت شنا کند و الا یکباره بطور اتفاقی ممکن است از دنیای فوتبال حذف شود و جان صدها جوان را در آنسوی گیتی به خطر بیاندازد...این همان داستان "فوتبال و سیاست" است که قهرمان ضدامپریالیست را از مارادونا به "ماراکوکا" تبدیل کرد تا فوتبال حدود خودش را از تبلیغات گوشه زمین فراتر نبیند و به فکر انقلاب نیافتد!

هنوز هم میشود بازی کرد،هنوز هم میشود گل زد،حتی هنوز هم میشود "مچ بند منقش به پرچم کشور" را به دست خود بست اما دیگر شب خداحافظی کسی 500جوان خودکشی نمی کنند چرا که فرق است میان مارادونا و غضنفر...یکی برای عدالت دستش از جام دور ماند و دیگری برای فرار از جریمه مالی ذیل قراردادش با بازیکنان رژیم کودک کش دست داد...غضنفرها هیچوقت مارادونا نمیشوند!
مرجع : چوب الف
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
گزارش خوبی بود اما نام غضنفر نام مقدسی است و لقب امیر المومنین علیه السلام است و شایسته نیست اینطور به کار گیری شود لطفا گزارش را اصلاح کنید
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
گزارش خوبی بود
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر این قلم
تازه خیلی از مویدان بازیکنان کذایی ، می گویند ورزش رو با سیاست مخلوط نکنید
در حالی که این یعنی عدول از سیاست عدالت محوری به سازشکاری با ظالمان
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه الان بعضی از فوتبالیستها به بهانه حرفه ای شدن فوتبال هر کاری رو میکنن متاسفم برای این نوع نگاه که در برنامه های ورزشی رسانه هم بهش دامن میزنن و با این حرف که چاره ای نیست فوتبال دیگه حرفه ای شده ضد ارزشها رو ترویج میکنن
Iran, Islamic Republic of
قرارداد داشته باشند. قرارداد، اولا از شرع اسلام، بالاتر نیست. ثانیا، از اخلاق، بالاتر نیست. ثالثا قرارداد با باشگاه یونانی پانیونیوس، از منافع ملی جمهوری اسلامی و اصول و اهداف انقلاب اسلامی، بالاتر نیست. فوقش، برمیگشتند ایران در همین لیگ برتر، بازی میکردند. رابعا، قراردادشان، از قوانین داخلی کشوری مثل ایران، بالاتر نیست. خامسا، در قرارداد مینوشتندبرابر تیم های رژیم اشغالگر قدس، بازی نمیکنیم. سادسا، خودشان را میزدند به مریضی وجریمه مالی میدادند.
تو باغ باشیم. رژیم صهیونیستی، یک رژیم جعلی و دروغین است و تیم ها و بازیکنانشان، رسمیت و شأن خارجی ندارند. جمهوری اسلامی، این رژیم راداخل آدم، نمیداند. لذا، هر ایرانی، مسلمان، و آزاده با شرفی، از تأیید رسمیت و وجود خارجی داشتن این غاصبان، خودداری میکند. این ها، با داعش فرقی ندارند. بلکه رییس داعش اند. شما، حاضرید بروید با داعش، فوتبال بازی کنید یا کشتی بگیرید و ورزش کنید؟
Iran, Islamic Republic of
تازه به دوران رسیده پول شناس اینا هستن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Romania
وقتی مچ بند سبز می بستن فوتبال از سیاست جدا نبود
احمد
Romania
كار انها صحيح بوده و ورزش از عالم سياست جدا هست.
Iran, Islamic Republic of
ثابت کردی جداست؟! یعنی ذاتا جداست یا تو میگی جداست؟ اگر ذاتا جداست، تشریح کن یعنی چی ورزش از سیاست جداست و چرا؟ اما اگه نظر، علاقه یا دستور شماست، پس نگو ورزش از سیاست جداست. بگو تو به سیاست یا هرچیز دیگری که وظیفه شما باشه، علاقه نداره.
پ.ن: ورزش یک حوزه کاریست. سیاست یک حوزه کاریست. نوعش جداست. اما انسان، یک موجودیست که در حوزه های مختلف هست و به همه اون ها مرتبط هست. لذا، ورزش و سیاست رو کار نداریم. انسان وسط این ها رو کار داریم که وقتی وظیفه ای سیاسی یا انسانی یا اسلامی برایش پیش آمده، باید پا از حوزه ورزش بیرون کشیده و به وظیفه اش بپردازد. این ترفند شیطان است که به بعضی یاد داده هی بگویید ورزش از سیاست جداست، دین از سیاست جداست، و... . پس از دین چه ماند؟! تسبیح؟! ضد این ترفند، اینست که در جواب بگویید باشد ورزش از سیاست جداست. آدم چی؟! اونم از سیاست، شعور، انسانیت جداست؟!
یا حق