کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سالگرد تجاوز اسرائیل به لبنان در سال ۲۰۰۶؛

حمایت تمام قد مفتیان از متجاوزان صهیونیست

14 مرداد 1396 ساعت 14:56

در حالی که رژیم صهیونیستی شدیدترین موشک باران لبنان را طی ۲۵ روز گذشته انجام می‌داد، مفتیان صهیونیست در هم‌دستی با این رژیم، حزب الله را حزب شیطان توصیف کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، بیست و پنجمین روز از تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان با حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دنبال شد. در این روز بالغ بر 500 حمله هوایی به ضاحیه جنوبی بیروت و جنوب لبنان انجام شد. علاوه بر این که رژیم صهیونیستی با بیش از 5000 گلوله توپ روستاهای جنوبی را هدف قرار دادند. نیروهای مقاومت لبنان نیز شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف موشک باران خود قرار داده و از روند پیشروی زمینی نیروهای صهیونیستی ممانعت کردند. آنها همچنین در کنار ارتش لبنان دربرابر هلی برن دریایی رژیم صهیونیستی که در نزدیکی شهر صور صورت گرفته بود ایستادگی کرده و بعد از خسارت‌های زیادی که به آنها وارد کردند، نیروهای صهیونیستی را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

روز پنجم آگوست سال 2006 شدیدترین روز از لحاظ حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی بود که در آن بیش از 500 حمله هوایی انجام شد که 400 مورد از آنها در مناطق جنوب لبنان صورت گرفت. همچنین 5000 گلوله توپ از زمین و دریا شلیک شد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین حملات خود به ضاحیه جنوبی را ادامه داده و اتوبان شهید هادی نصرالله را هدف موشک باران خاک قرار دادند. آنها همچنین تعداد و ساختمان‌های مسکونی را منهدم کردند. علاوه بر اینها ساختمان رادیو نور در حارة حریک و ساختمان العازاریه در حی ماضی نیز هدف این حملات قرار گرفت. در نتیجه این حملات 4 نفر شهید و 9 تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای مقاومت لبنان نیز 25 شهرک صهیونیست‌نشین را با ده‌ها موشک و خمپاره هدف قرار دادند. آنها همچنین دو شهر عکا و حیفا را با ده ها موشک از نوع رعد 2 هدف گرفتند. علاوه بر اینها مقر فرماندهی تیپ الجلیل در پادگان برنیت و پایگاه های نظامی حامول و عیلبون نیز هدف قرار گرفتند.

در ابعاد میدانی نیز نیروهای مقاومت کمین محکمی را در مسیر نظامیان دشمن صهیونیستی در عیتا الشعب نصب کرده و بعد از خسارت‌های فراوانی که به آنها وارد کردند ، نیروهای دشمن صهیونیستی را مجبور به عقب‌نشینی کردند. عناصر حزب‌الله همچنین حمله گسترده ای را در محورهای الطیبة و عیترون بر ضد نیروهای متجاوز انجام دادند. منابع دشمن صهیونیستی اذعان کرد که یک نظامی این رژیم در نتیجه این حملات به هلاکت رسیده و 21 تن دیگر زخمی شدند.

در صور نیروهای مقاومت تلاش نظامیان یگان کوماندوی دریایی "شیطیت 13" رژیم صهیونیستی برای هلی برن نظامی نیروهای خود در منطقه را با شکست مواجه کرده و به نظامیانی که تلاش داشتند به مزارع شبریحا نفوذ کنند، حمله کرده و خسارت‌های زیادی را در میان آنها ایجاد کردند. این موضوع باعث شد جنگنده‌ها و بالگردهای رژیم صهیونیستی وارد عمل شده و با موشک باران محیط اطراف درگیری‌ها ، افراد زخمی خود را تخلیه کنند. دشمن رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دست کم 10 نفر از نظامیان صهیونیست در این حملات کشته و زخمی شده است. ارتش لبنان نیز از شهادت یکی از عناصر خود و زخمی شدن چهار غیر نظامی لبنانی خبر داد.

در عرصه تحولات بین‌المللی شیخ سفر العواملی یکی از مفتیان رژیم آل سعود در چارچوب حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی فتوایی را بر ضد حزب‌الله لبنان صادر کرده و این حزب را حزب شیطان توصیف و از هواداران خود خواست برای پیروزی این حزب دعا نکنند. عبدالله بن جبرین یکی دیگر از شیوخ سعودی نیز دو هفته قبل فتوایی صادر کرده و اعلام کرده بود که حمایت از حزب رافضی ها جایز نیست.

در طرف مقابل امین هویدی وزیر جنگ اسبق مصر تأکید کرد که ادامه مقاومت لبنانی‌ها در برابر ارتش اسرائیل یک پیروزی برای آنها به شمار می‌رود. وی ابراز داشت که اسرائیل در باتلاق لبنان گرفتار شده است ، همان طور که آمریکا نیز در باتلاق عراق و افغانستان گرفتار است.

همچنین روزماری هولیس مدیر مطالعات آکادمی پادشاهی امور بین‌الملل در لندن تصریح کرد که اسرائیلی‌ها از قدرت و ماهیت حزب‌الله لبنان شگفت زده شده و اهداف و آرزوهای خود را کاهش دادند. وی افزود آنها در حال حاضر امیدوار هستند بتوانند تا قبل از آتش بس گریزناپذیر، پیروزی را در برابر حزب الله به دست آورند. وی تأکید کرد که برای رسیدن به سازش پایدار باید به مطالبات هواداران حزب‌الله توجه شود.

در عرصه مردمی نیز دز شهر الناصره در فلسطین اشغالی کنفرانسی برای حمایت از لبنان و فلسطین برگزار شد و در این کنفرانس تاکید شد که کسانی که در موشک باران حزب الله به مناطق فلسطین 48 جان خود را از دست می دهند، به دست اسرائیلی ها کشته می شوند، نه به دست مقاومت لبنان.
 


کد مطلب: 538587

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/538587/حمایت-تمام-قد-مفتیان-متجاوزان-صهیونیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com