چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
حجت الاسلام رضایی:

صبر عجیب امام رضا (ع)

حس آرامش، رزق زائران ضامن آهو از حرم امام هشتم (ع)
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب: 538235
یک کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه زائران امام هشتم (ع) در حرم ایشان آرامش دارند، از مناظره علمی امام رضا(ع) با عالمان به عنوان عاملی سخن گفت که تعجب همگان را برانگیخت.
صبر عجیب امام رضا (ع)

به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی کارشناس مذهبی گفت:حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در بین امامان معصوم (ع) به برخی ویژگی‌ها معروف هستند، یکی اینکه گفته‌اند ایشان عالم آل محمد (ع) هستند و این لقب به این دلیل به این حضرت داده شده که در زمان خودشان در جلسه‌های مأمون آگاهی و علم خود را به همگان ثابت می‌کردند.
وی ادامه داد: در آن زمان مأمون جلسه‌هایی را با حضور عالمان و بزرگان تشکیل می‌داد که از راه آن بتوانند امام را در برخی موارد مجاب کنند اما امام در یکی از این جلسه‌ها که با حضور علمای برجسته برگزار شد، به اندازه‌ای عالی مناظره کردند و با عالمان وارد بحث‌های علمی شدند که باعث تعجب همگان بود.

امام رضا(ع)
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام رضا (ع) در این جلسه با هرکسی از دین و مسلک خودش صحبت کردند و خود مأمون هم در آن زمان تا این اندازه به وسعت علم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آگاهی نداشت و از اندیشه و تسلط علمی امام به تعجب افتاد. در این روند برخی نقل کرده‌اند که امام رضا (ع) حتی مسائل دینی را به زبان‌های مختلف بیان کرده‌اند.
وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: به امام هشتم (ع) همچنین امام رئوف می‌گویند چرا که خیلی مهربان هستند و هرکسی که در زندگی به ایشان مراجعه می‌کرد، دست پر از نزد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) باز می‌گشت و از ملاطفت، رحمت و مهربانی آن امام بزرگوار برخوردار می‌شد.
حجت الاسلام و المسلمین رضایی یادآور شد: اوج رحمت و مهربانی امام رضا (ع) در ماجرای ضمانت از آهو مشخص شد و ایشان نسبت به همه افرادی که این روزها به زیارتشان می‌روند نیز بسیار مهربان هستند.
امام رضا(ع)
وی تصریح کرد:امام رضا (ع) همچنین از صبر عجیبی برخوردار بودند و لازم است انسان‌ها از ویژگی‌های شخصیتی این حضرت درس بگیرند چراکه این حضرت در حالی که می‌دانند مأمون چه کاری انجام می‌دهد و چه هدفی دارد، به خاطر دین اسلام و اینکه احکام دینی باقی بماند، در برابرش صبر می‌کنند و تا سرحد شهادت پیش می‌روند.
این کارشناس مذهبی توضیح داد: امام رضا (ع) در دوره جوانی به امامت می‌رسند اما تا مدتی پس از ازدواجشان صاحب فرزند نمی‌شوند از این رو مورد طعنه و حرف مردم قرار می‌گیرند که خداوند عنایت می‌کند و امام جواد (ع) را به ایشان می‌بخشد و پس از ایشان نیز امامت به امام جواد (ع) می رسد.
وی تصریح کرد در شرایط کنونی نیز مومنانی که به حرم امام رضا (ع) می‌روند، زمانی که صحبت‌هایشان را به این امام بزرگوار می‌گویند، احساس سبکی کرده و آرامش فوق العاده‌ای کسب می‌کنند. در این میان حتی افرادی که از نظر اعتقادی شیعه هستند نیز به زیارت امام هشتم (ع) می روند و ارادت خود را به این حضرت نشان می‌دهند.

امام رضا(ع)
حجت الاسلام و المسلمین رضایی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) به این نکته اشاره کرده‌اند که هر کسی ایشان را زیارت کند، این حضرت در سه مرحله میزان، عبور از صراط و زمانی که نامه اعمال به دست افراد داده می‌شود، به فریاد زائران می‌رسند.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *